Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İslamda Haram ve yasaklar......

M

Misafir

Guest
karaca
sünnetten kim kaçarsa işte böyle sonu gelmez tezatların içine girer herkes kendinde bişe anlar dinden onu yapar ama hakikat tekdir​

senin için sünnet ehlisunetin hadisleri ve pratiklğimi,ümmetin pratiklğimi?sadece ehlisunnetle dinini şekillendirmeye başlarsan bilki bidattasın.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,130
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Ümmetin pratiği başka bir kaynaktan mı geliyor? Ümmet pratiğinin dayanağı neresi? Ümmet pratiği kimden gördü, duydu, aldı?
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Ümmetin pratiği başka bir kaynaktan mı geliyor? Ümmet pratiğinin dayanağı neresi? Ümmet pratiği kimden gördü, duydu, aldı?


Hangi ümmetin hangi pratiğinden bahsediyoruz anlayamadım....

İslamda onlarca mezhep, yüzlerce tarikat ,cemaat var . Ve bu yüzlerce tarikat ve cemaatlerin
farklı farklı pratik ve uygulamaları var....
 
M

Misafir

Guest
bekir
Ümmetin pratiği başka bir kaynaktan mı geliyor? Ümmet pratiğinin dayanağı neresi? Ümmet pratiği kimden gördü, duydu, aldı?

İslam bu gün bir çok mezhebe bölünmüş olup her mezhebin kendince doğru kabul ettiği ve güvendiği hadis kitabları ve uygulama anlatımları vardır..Tüm mezheblerin ortak birleştikleri pratiklikler vardır.
mesela ;
namaz,her meheb için aynı eylemi ifade eder.Aksesuar farklılıklar kaale alınmaz.
Akaşam namazının 3 rekat ,öğlen namazının 4 rekat olması..
Hac tüm mezeheblerde aynı manayı ifade eder..
oruç ,tüm mezheblerde aynı manayı taşır.
kurban ,tüm mezheblerde uygulama aynıdır..
bu uygulamalar dahada genişletilebilir.

kuranı kerim de detay veya açıklama verilmemesine rağmen,ameliyyat uygulamalarının ehli sunneti ve şiisiyle ortak kalabildiği tüm pratiklerdir.İşte gerçek mütevatır sunnet budur..işte bunun terki sapıklıkdır ,dalalettir
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,130
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
İslam bu gün bir çok mezhebe bölünmüş olup her mezhebin kendince doğru kabul ettiği ve güvendiği hadis kitabları ve uygulama anlatımları vardır..Tüm mezheblerin ortak birleştikleri pratiklikler vardır.
mesela ;
namaz,her meheb için aynı eylemi ifade eder.Aksesuar farklılıklar kaale alınmaz.
Akaşam namazının 3 rekat ,öğlen namazının 4 rekat olması..
Hac tüm mezeheblerde aynı manayı ifade eder..
oruç ,tüm mezheblerde aynı manayı taşır.
kurban ,tüm mezheblerde uygulama aynıdır..
bu uygulamalar dahada genişletilebilir.

kuranı kerim de detay veya açıklama verilmemesine rağmen,ameliyyat uygulamalarının ehli sunneti ve şiisiyle ortak kalabildiği tüm pratiklerdir.İşte gerçek mütevatır sunnet budur..işte bunun terki sapıklıkdır ,dalalettir


Namazın, haccın, orucun, kurbanın her mezhep için aynı anlamı taşıdığını söylerken ve sadece namaz rekat sayılarından örnek verirken çok yüzeysel bir tutum ile mukayese etmişsiniz. Sizin dediğiniz mantık ile sonuç tam olarak çıkmaz. Yani usül ve şekil kavramı kalkar.

Ne namazda, ne oruç, kurban ve hacda tüm mezheblerin (Sizin dediğiniz manada bir çok mezhebin) aynı usül ve tavrı yoktur, amaç aynı olabilir ki usül ve tavırdan kaynaklanan amaç kaymaları da olabilir.

Gerçi, eğer bu uygulamalarda her mezhebin sahih kabul ettiği sünnetlerin, hadislerin kesişmesinden söz ediyorsak, bu kaynaklarda var olduğu halde işlenmeyen sünnetleri de görmek gerekir.

Müttefikun aleyh hadisler vardır, var sayın ki bilmem nerede ki bir mezhep bu hadisleri tanımaz, yada yüzde yetmişini tanımaz, o takdirde bu yüzde yetmiş yok mudur, yok mu sayılır? Yani ümmetin top yekün uyguladığı emirlerin hak olduğuna dair hadislerde mevcutsa da bu uygulamadıklarının olmadığı anlamı taşımaz.
 
M

Misafir

Guest
Namazın, haccın, orucun, kurbanın her mezhep için aynı anlamı taşıdığını söylerken ve sadece namaz rekat sayılarından örnek verirken çok yüzeysel bir tutum ile mukayese etmişsiniz. Sizin dediğiniz mantık ile sonuç tam olarak çıkmaz. Yani usül ve şekil kavramı kalkar.

Ümmetin birleştiği ortak nokta islamın uygulamadaki ana temasıdır.Din adınada yeterlidir.sorun nerede ben anlamadım?usul ve şekil neden kalksın?zaten usulun şeklin temeli önünüzde..


Ne namazda, ne oruç, kurban ve hacda tüm mezheblerin (Sizin dediğiniz manada bir çok mezhebin) aynı usül ve tavrı yoktur, amaç aynı olabilir ki usül ve tavırdan kaynaklanan amaç kaymaları da olabilir

ümmetin ortak uyugulaması ayan beyan ortada ona göre haraket edilir.Aslında bu tabir sadece kuran diyen kesime,ehlisunnetci kesimin sık sık sorduğu "secde nedir?ruku nedir?oruç nedir? sünnet olmazssa bu kavramları nasıl tanımlarız? gibi soruların yanıtıdır..u
sul ve tavır amaç kaymaları oluyor zaten..hatta bu kaymalarda küfürle suçlanan olduğu gibi,"namazda elini bağlamadın,namazın olmadı" gibi hükme gidenlerde oluyor..
ümetci bir sunnet anlayışında bunlar sorundan bile sayılmıyor diyebiliriz..

Gerçi, eğer bu uygulamalarda her mezhebin sahih kabul ettiği sünnetlerin, hadislerin kesişmesinden söz ediyorsak, bu kaynaklarda var olduğu halde işlenmeyen sünnetleri de görmek gerekir.

her mezhebin sahih kabul ettiği hadis kitabı var.hatta kendi içlerinde mütevatir hadis kavramları bile geliştirmişler.Tabii 3 imamın ortak kabul ettiği mütevatir hadis var 5 kşinin kabul ettiği mütevatir hadis var,bir mezhebin tüm imamlarının mütevatir hadisini diğer bir mezheb yalan sayabiliyor..
işin özü ortak nokta aramaktan geçiyor.ortak noktada ümmetin mutabık kaldığı uygulamalar.işte gerçek mütevatirc sunnet budur..
Tabiidirki bu anlayış,bir çok sünnet bilinen uygulamanın üstünü çiziyor.Müslüman bir birey sünnet bir uygulamanın yapılıp yapılmamasında buğuz ederken veya takdir ederken ,mezhebinin sünnetinden ziyade ümmetin sünnetini göz önüne alırsa daha az kul hakkı almış olur..
cübbeli ahmet hocanın ,kendinehas bir sünnet anlayışıyla ,m.islamoğlunu küfürle suçlaması buna bir misaldir..


Müttefikun aleyh hadisler vardır, var sayın ki bilmem nerede ki bir mezhep bu hadisleri tanımaz, yada yüzde yetmişini tanımaz, o takdirde bu yüzde yetmiş yok mudur, yok mu sayılır? Yani ümmetin top yekün uyguladığı emirlerin hak olduğuna dair hadislerde mevcutsa da bu uygulamadıklarının olmadığı anlamı taşımaz

muttefekun aley hadisler ehli sunnete göre..diğer mezheblere göre değil..
Burada hadisin tanınıp tanınmamasından ziyade,sünet terkindeki kufur ,sınırı çiziliyor..bir kişi bir hadise binaen haraket etmesi onu bağlar.kimseyi yapmıyor diy eküfürle suçlayamaz..işin özü bu...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,130
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Daha net söylersek, ümmetten namaz kılmayanlar var, bu durumda/Sizin düşüncelerinize göre; namazın durumu ne olur?
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Daha net söylersek, ümmetten namaz kılmayanlar var, bu durumda/Sizin düşüncelerinize göre; namazın durumu ne olur?



Kusura bakmayın ,araya giriyorum ama bu konuda ben de düşündüğümü söylemek isterim...

Namaz kulun yüce Allaha olan borcudur... Bu borcu ödemiyorsa....Günah işlemiş demektir...

Ancak kişinin günahlarına karşı gelecek sevapları vardır...

Ahırette günahlar ve sevaplar tartılır....Ve ona göre muamele görülür....
 
M

Misafir

Guest
Daha net söylersek, ümmetten namaz kılmayanlar var, bu durumda/Sizin düşüncelerinize göre; namazın durumu ne olur?
böyle bir soru sormanız konuya vakıf olamadığınız veya benim tam ifade edemediğim analamına geliyor..
Ümmetin namaz kılmayanı günahkardır.Burada ümmetin görüşü değil kurandır esas olan.Kuranın net bir emri ilahisi için ümmet görüşü aranırmı?
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,130
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
İslam bu gün bir çok mezhebe bölünmüş olup her mezhebin kendince doğru kabul ettiği ve güvendiği hadis kitabları ve uygulama anlatımları vardır..Tüm mezheblerin ortak birleştikleri pratiklikler vardır.
mesela ;


namaz
,her meheb için aynı eylemi ifade eder.Aksesuar farklılıklar kaale alınmaz.
Akaşam namazının 3 rekat ,öğlen namazının 4 rekat olması..
Hac tüm mezeheblerde aynı manayı ifade eder..
oruç ,tüm mezheblerde aynı manayı taşır.
kurban ,tüm mezheblerde uygulama aynıdır..
bu uygulamalar dahada genişletilebilir.

kuranı kerim de detay veya açıklama verilmemesine rağmen,ameliyyat uygulamalarının ehli sunneti ve şiisiyle ortak kalabildiği tüm pratiklerdir.İşte gerçek mütevatır sunnet budur..işte bunun terki sapıklıkdır ,dalalettir



böyle bir soru sormanız konuya vakıf olamadığınız veya benim tam ifade edemediğim analamına geliyor..
Ümmetin namaz kılmayanı günahkardır.Burada ümmetin görüşü değil kurandır esas olan.Kuranın net bir emri ilahisi için ümmet görüşü aranırmı?


Yanlış anlamış olabilirim.
Yukarıda bahsettiğiniz ve mavi boyadığım nas ile sabit amellerin tamamı Kur'an da var ve bunları Siz örnek vermişsiniz.

Bu bahsettiğiniz nas ile sabit emirlerin tamamı için mevcut hadisler ve sünnetler de var. Hem varlıkları ile alakalı, hem şekil ve sayıları ile alakalı.

Mesela Nas ile sabit amellerden namaz için rekat sayısı, net zamanlar ve sair ayetlerde bildirilmediği için hadis ve sünnetlere müracaat ediyoruz, doğru mu? Bazı Aleviler de ümmettendir ama namaza niyazdır der ve dua yahut benzeri şekillerle kılar. Şia'nın bazı kısımları beş vakti üç vakitte kılar. Bununla alakalı farklılıklar çoğaltılabilineceği gibi keza hac, oruç ve kurban için de gösterilebilir.

Ve ümmetin ortak birleştikleri pratiklikler le alakalı gerek nas gerek sünnet bazında kaç amel yazabilirsiniz?
 
M

Misafir

Guest
[QUOTEBu bahsettiğiniz nas ile sabit emirlerin tamamı için mevcut hadisler ve sünnetler de var. Hem varlıkları ile alakalı, hem şekil ve sayıları ile alakalı.
][/QUOTE]
evet var .Mezhebine göre bir çok hadis ve siyer kitabı var..

Mesela Nas ile sabit amellerden namaz için rekat sayısı, net zamanlar ve sair ayetlerde bildirilmediği için hadis ve sünnetlere müracaat ediyoruz, doğru mu?

evet doğru..fakat burada sorunlarda ortaya çıkıyor.kimisi namazda el bağlıyor kimisi bağlamıyor, kimisi kanı abdest için necis sayıyor kimisi saymıyor,kimisi namazı birleştiriyor ,kimisi birleştirmeyi yasaklıyor,daha bir çok fıkhi örnekleme verilebilir.İşte bu hükümlere binaen bir birlerini küfürle,sapıklıkla suçlayabiliyorlar.Kuranda ismi anılan pratikiği zikredilmeyen bir emir uygulamasının farklılığından dolayı insanlar birbirini küfürle suçlayabilirmi?sorusu gündeme geliyor.

Bazı Aleviler de ümmettendir ama namaza niyazdır der ve dua yahut benzeri şekillerle kılar. Şia'nın bazı kısımları beş vakti üç vakitte kılar. Bununla alakalı farklılıklar çoğaltılabilineceği gibi keza hac, oruç ve kurban için de gösterilebilir.
Bu değerlendirmeden sonra namaza niyazdır " diyen alevinin hükmü nedir?..ehli sunnet dahil,Ümmetin neredeyse %99,99 namazı namaz denilen rükünler kapamında anlar ve uygular.namaza niyaz diyen benim anlayışımda küfürdedir.İslam ulemasından bazıları ise küfür suçlamasını daha geniş kapsamda tutup ancak nas delilini red eden için kullanmışlardır.

şianın 3 vakit kılması nas deliliyle çatışmıyor.sadece bizim ehli sunnetin hadis deliliyle çatışıyor.Hatta ehli sünnetin mütevatir hadisleriyle çatışıyor.dolayısıyla bu hadisleri inkar küfür sayıldığından ,küfürle suçlanabiliyorlar.
Benim gurubun ayrıldığı nokta burası.bize göre şianın uygulamasıda doğrudur.Asla küfürle suçlanamaz.islam dünyasında namaz birleştirme oldukca yaygın bir şekilde uygulanmaktadır...
 
M

Misafir

Guest
ehli sünnetin mutabıklığından ziyede Ümmetin büyük çoğunluğunun mutabıklığıdır esas olan .Daha kesin ,daha az yanıltıcıdır..Bidatlardan sıyrılmada önemli bir parametredir.

ümmetin mutabık olduğub konular ,namazın ,farz rukunlarıyla ne olduğu?abdestin farz rukunlarıyla ne olduğu,orucun ne olduğu?hangi ayda tutulduğu ,haccın ne olduğu ,cuma namazının ne olduğu ,nasıl kılındığı ,hutbenin ne olduğu ..
eklenebilir daha çok şey var...

resulullah hakkıyla görevini yerini getirdiğinin en güzel delilidir.kimse rukuyu secedeyi amuda kalkmak olarak algılamıyor..


slm
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Rüku kelimesi, boyun bükmek, eğilmek anlamına gelir.
güzel bir nakarat var bu gitmeler gitmek değil..diye.
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
bizim mealciler Kuranda 5 vakti buldu,kıyam ,kıraat,ruku, secde de geçiyor.kaldı kade-i ahire ve iftitah tekbiri.ha bir de rekat sayıları yok.cuma kadınlarada farzmış,kurban nedir ne keseceğiz daha belli değil.ezan zaten yok.başörtüsü yok diyenleri var.gusl baştan aşağı yıkanmakmış.Allahtan abdestin farzlarını tutturmuşlarda başı mest etmek deyince fransızlar.niyet var mı belli değil.zekatın ölçüsü kafana göre,hac desen dillere destan.yellenmek bazısına göre abdesti bozmaz.v.sv.s..
iki yol var ya bidat ehli olursun yada sünnette inanırsın,ittiba edersin.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,130
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
ehli sünnetin mutabıklığından ziyede Ümmetin büyük çoğunluğunun mutabıklığıdır esas olan .Daha kesin ,daha az yanıltıcıdır..Bidatlardan sıyrılmada önemli bir parametredir.

ümmetin mutabık olduğub konular ,namazın ,farz rukunlarıyla ne olduğu?abdestin farz rukunlarıyla ne olduğu,orucun ne olduğu?hangi ayda tutulduğu ,haccın ne olduğu ,cuma namazının ne olduğu ,nasıl kılındığı ,hutbenin ne olduğu ..
eklenebilir daha çok şey var...

resulullah hakkıyla görevini yerini getirdiğinin en güzel delilidir.kimse rukuyu secedeyi amuda kalkmak olarak algılamıyor..


slm


İyi güzel söylüyorsunuz ama ortaya bir somut delil, misal, örnek koyamıyorsunuz. Ehli Sünnet'in mutabıklığından geçtik, daha geniş bakıyoruz, Müslümanım diyen herkesi ümmet bilerek Sizin bahsettiğiniz "ortak pratikleri" arıyoruz ama Siz ortaya pratik değil inanç koyuyorsunuz. Sonra da Size verdiğimiz örnekleri "bunlar Kur'an da var" ayrı tutuyorsunuz ama bu yazınızda yine nas ile sabit amellerden bahsediyorsunuz.

Şimdi şu aşağıda ki mesajınıza göre;


senin için sünnet ehlisunetin hadisleri ve pratiklğimi,ümmetin pratiklğimi?sadece ehlisunnetle dinini şekillendirmeye başlarsan bilki bidattasın.

Şimdi Siz ümmetin şeri konularda uyguladığı pratikleri yazın ki bu ortak pratikler iddianız vücut bulabilsin. Ve Ben Size sorabileyim bazı sorular. Mesela Ehli Sünnete göre olan namaz pratiklerinin baştan aşağı hepsi tüm ümmette var mı, veya tüm ümmete olanları hangileri. Ehli Sünnet içinde bile bu pratiklerde farklılıklar var ama Ehli Sünnet bu pratiklerin hepsi haktır diyor. Peki Siz bize ümmetin ortak namaz pratikleri sayabilirmisiniz ve ortak olmayan pratiklerinin bidat olduğunu ispat edebilirmisiniz?
 
M

Misafir

Guest
BEKİR EFENDİYE,

bizim mealciler Kuranda 5 vakti buldu,kıyam ,kıraat,ruku, secde de geçiyor.kaldı kade-i ahire ve iftitah tekbiri.ha bir de rekat sayıları yok.cuma kadınlarada farzmış,kurban nedir ne keseceğiz daha belli değil.ezan zaten yok.
Bu zevatın sorularına ümmet pratikliği cevab vermiyormu..?
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,130
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Belli ki ortaya attığınız laf aştı Sizi, yalpa yapıyorsunuz, neyse bırakalım peşini...
 
M

Misafir

Guest
ne demek istediğimizi gayet iyi anlamışız ..vesselam..!:)



kullumen aleyha faan!ve yebga zulcelali velikiram! diyelim sonladıralım..
 
Üst Alt