Son Adem Varoluşun Sırrı - Cafer Gezgez Abdullah
İnsan, kendine üflenen ruh itibarıyla, ne Allahtan ayrı ne de kendisine üflenen ruhun cüzziyeti nedeniyle Allahla aynıdır. Hakkkın manası, Varlıkta cüzziyettir. Ben Allahım diyen firavun olur, ben Hakkkım diyen ise, O Güçten bir güç sır olmuş demektir.
Hakikat insana, onun teslimiyeti, tefekkürü ve ibadeti ölçüsünde açılır. Teslimiyetle ibadet yapanın akıl gözü açılır.
İnsan, bireysellikten münezzeh, madde üstü Tümel Ruhtan bir cüzün maddede büründüğü beşeriyet vesilesiyle bireyselleşerek madde ötesi Bilinçe dönüştüğü varlıktır. Kişisel ruh, Bütünsel (Tümel) Akılın bireyselleşmesidir.
İnsan, ademe bireyselleşme ve kemalleşme sürecinde verilen isimdir. Bu süreçte insan, hem ibadeti yapan hem de yaptırandır. Madde üstü aklı ile ilim elde edip madde bedene namaz, oruç gibi çeşitli ibadetleri yaptıran insanın, madde ötesi bilinci kemalât elde eder.
İnsan, bedeni itibarıyla KUL, ademliği (üflenen ruh) nedeniyle de İLAHİdir. İlahiyatlık ve kulluk insanda bir aradadır.
İnsan, madde üstü ruh, madde beden ve madde ötesi Bilinçin BİR.liğidir. Bu BİR.likten dolayı kainatın özüdür. İnsanın özü HAKKtır. Hakkkı, beynimize yönelip kendimizde arayacağız.
Kainatta en üstün varlık, özüne ulaşan insandır. Kainatta Tek Akılın hükmü sürer.
Madde üstünden geliriz, madde evrende taşa, toprağa bürünürüz; yani maddeden geçeriz, burada temelimizi oluştururuz, madde ötesinde ise yeni bir yaşama geçeriz. Esas doğum budur. Burada temel nasıl oluştu ise, o alemde ebediyyen öyle yaşanacak. Gökte bir Tanrı olmadığını anlayacaksınız. Madde ötesinde kimse kimseye hesap soramaz; zira kendi kendine hesap vereceksin Ahirette Rabbini görmek, bu ilahi sistemi ve düzeni anlaman ve görmen demektir.
Adem, Akıldır. Bütünsel (Tümel) Akıldan ayrı olmayan cüzi akıldır. O Aklın programladığı canlılık üzere hareket eder. Şayet kendini çözemedi isen BEŞERsin KULsun, Ademliğini bulur, ilahiliğini anlar, öze erersen, işte o zaman HAK olursun ki, aklın O Akıldan ayrı olmayan bir Akıldır. O Akıl sensin, taşa toprağa bürünmüş insan gibi gözüken Sen, Allahın özüsün, HAKKsın. Demek ki sende tasarruf eden Odur. Her şeyi kendinde ara!..
İnsan, kendine üflenen ruh itibarıyla, ne Allahtan ayrı ne de kendisine üflenen ruhun cüzziyeti nedeniyle Allahla aynıdır. Hakkkın manası, Varlıkta cüzziyettir. Ben Allahım diyen firavun olur, ben Hakkkım diyen ise, O Güçten bir güç sır olmuş demektir.
Hakikat insana, onun teslimiyeti, tefekkürü ve ibadeti ölçüsünde açılır. Teslimiyetle ibadet yapanın akıl gözü açılır.
İnsan, bireysellikten münezzeh, madde üstü Tümel Ruhtan bir cüzün maddede büründüğü beşeriyet vesilesiyle bireyselleşerek madde ötesi Bilinçe dönüştüğü varlıktır. Kişisel ruh, Bütünsel (Tümel) Akılın bireyselleşmesidir.
İnsan, ademe bireyselleşme ve kemalleşme sürecinde verilen isimdir. Bu süreçte insan, hem ibadeti yapan hem de yaptırandır. Madde üstü aklı ile ilim elde edip madde bedene namaz, oruç gibi çeşitli ibadetleri yaptıran insanın, madde ötesi bilinci kemalât elde eder.
İnsan, bedeni itibarıyla KUL, ademliği (üflenen ruh) nedeniyle de İLAHİdir. İlahiyatlık ve kulluk insanda bir aradadır.
İnsan, madde üstü ruh, madde beden ve madde ötesi Bilinçin BİR.liğidir. Bu BİR.likten dolayı kainatın özüdür. İnsanın özü HAKKtır. Hakkkı, beynimize yönelip kendimizde arayacağız.
Kainatta en üstün varlık, özüne ulaşan insandır. Kainatta Tek Akılın hükmü sürer.
Madde üstünden geliriz, madde evrende taşa, toprağa bürünürüz; yani maddeden geçeriz, burada temelimizi oluştururuz, madde ötesinde ise yeni bir yaşama geçeriz. Esas doğum budur. Burada temel nasıl oluştu ise, o alemde ebediyyen öyle yaşanacak. Gökte bir Tanrı olmadığını anlayacaksınız. Madde ötesinde kimse kimseye hesap soramaz; zira kendi kendine hesap vereceksin Ahirette Rabbini görmek, bu ilahi sistemi ve düzeni anlaman ve görmen demektir.
Adem, Akıldır. Bütünsel (Tümel) Akıldan ayrı olmayan cüzi akıldır. O Aklın programladığı canlılık üzere hareket eder. Şayet kendini çözemedi isen BEŞERsin KULsun, Ademliğini bulur, ilahiliğini anlar, öze erersen, işte o zaman HAK olursun ki, aklın O Akıldan ayrı olmayan bir Akıldır. O Akıl sensin, taşa toprağa bürünmüş insan gibi gözüken Sen, Allahın özüsün, HAKKsın. Demek ki sende tasarruf eden Odur. Her şeyi kendinde ara!..