Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kurandaki din(!)

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
42
Konum
Hayatýn içinden
Kur'andaki din sitesinden alıntı;

13. SORU: Mastürbasyon yapılabilir mi?

-CEVAP: Kuran'da cinsellikle ilgili haramlar açıklanmıştır. Örneğin zina, homo....üellik, lezbiyenlik haramdır. Mastürbasyon hakkında Kuran'da bir yasak geçmez. Demek ki dileyen erkekler de, kadınlar da mastürbasyon yapabilir.

İşte Kur'an sitesinden alıntı;

B) Mastürbasyon

Mastürbasyonun önlenmesi ülkemizde değil ama ABD’de erkek ve kadın sünnetini haklılaştırmak için öne sürülen ilk sebep olmuştur. … Batı Hıristiyanları, özellikle Viktorya döneminde, mastürbasyon fobisini Yahudi etkisiyle ön plâna çıkarmışlardır. … Sünneti meşrulaştırmak için mastürbasyonun zararlı olduğu gerekçesini öne sürmek bugün artık geçerliliğini yitirmiştir.


Kardeşlerim konunun içeriği bakımından affınıza sığınıyorum fakat bu çok önemli bir mevzu olduğu için açıklama yapmayı kendime bir borç bildim..Gördüğünüz gibi "Yalnız Kur'an yeter" sitelerinin açıklamaları bu yönde..Apaçık ve net dedikleri Kur'an'ın içinden böyle bir sonuç çıkardıkları için Allah'ın laneti üzerlerine olsun...Bu adamların bir durum hakkında yorum yapılabilinmesi için açık bir şekilde yazılması gerekiyor..Yani mastürbasyon yapmayın, sigara içmeyin, arpa suyu içmeyin..Nahl 90'da apaçık yazdığı halde görmeyenler ya da bilerek görmezden gelenler Kitabullah'ı kendi nefsi istekleri doğrultusunda yorumlayıp yasağın önünü açmaya çalışıyorlar..Buyrun işte iki tane ayet veriyorum ve yorumu sizlere bırakıyorum;


"Muhakkak ki Allah, adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi emreder, çirkin işleri, fenalık ve azgınlığı da yasaklar. O, düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor."(Nahl 90)

"Ancak eşlerine ve cariyelerine karşı müstesna; çünkü onlar kınanmaz; Bundan öteye (geçmek) isteyenler ise, onlar taşkınların ta kendileridir." (Mearic Suresi 30-31)
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
ilgili sitelerden anladıgımı yazayım...

Bu kişiler namazda ellerini havaya kaldırıp durabilirlermiş, ( burunlarınıda karıştırsınlar artık)

Tuvaleti ayakta yapabilirlermiş, (Nasıl taharet alcaklarsa artık!)

Dileyen herkes makyaj yapabilirmiş, (namahrem insanlara güzel görünmek için çabalayınmı diyor Kuran bu kişilere)

Sünnetsiz dolaşabilirlermiş

Dövmede serbest,( insan görünümünden cıkmak ta serbest.)

Evlerine domuz postu serebilirler ( yok bide o necis şeyi seccade yapsınlar )

Ve daha kuran'ı kerimde yazmayan bir çok şey varki söylemeye ne edebim yeter ne de takatim.

ŞAHŞİ GÖRÜŞÜM, bu tarz fikir akımlarını insanların beyinlerine sokan bir takım güçler var ve bu kişiler Müslüman değil, şeytanın uşaklarıdır. İSLAMİYETİ dışarıdan bölemeyeceklerini anlayp bu tarz akımlar cıkartıyorlar.
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
41
Konum
ruhlar aleminden
Kardeşlerim, bu arkadaşlar yanılmış olabilir, fakat burada kendilerini savunma imkanı yok, bu nedenle bu arkadaşlar üzerinde herhangi bir konuyu tartışmak şık olmaz. Sonuçta burası aleni bir yer.Özellikle Bçetin kardeşim sen site yöneticisin, bu tür kısır tartışmalardan uzak durman gerekmiyor mu ?
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
Rusen_alp,

Bazen doğruyu anlatmak için yanlışı söylemen gerekir. Yanlışı bilmeyen doğrunun ne oldugunu bilemez. Fakirliği bilmeyen zenginliğin şükrünü edemez, örnekler uzar gider.
 

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
42
Konum
Hayatýn içinden
Kardeşlerim, bu arkadaşlar yanılmış olabilir, fakat burada kendilerini savunma imkanı yok, bu nedenle bu arkadaşlar üzerinde herhangi bir konuyu tartışmak şık olmaz. Sonuçta burası aleni bir yer.Özellikle Bçetin kardeşim sen site yöneticisin, bu tür kısır tartışmalardan uzak durman gerekmiyor mu ?

Bi bakıma haklısın kardeşim..Bu kişilere cevap hakkı vermekte lazım ama burada mevzu bahis olan Allah'ın kelamı ise işte orada site yöneticiliği değil, Dubai şeyhi de olsam önemi yok..Çünkü bu konu tartışma götürmez..Kur'an-ı Kerim'i yorumlarken yanılma payı diye birşey kesinlikle söz konusu olamaz..Ayet açık ve net!..Kafasına göre Kur'an yorumu yapan kişilerin başları cehennemde taşlarla ezilecektir inşallah..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
ilgili sitelerden anladıgımı yazayım...

Bu kişiler namazda ellerini havaya kaldırıp durabilirlermiş, ( burunlarınıda karıştırsınlar artık)

Tuvaleti ayakta yapabilirlermiş, (Nasıl taharet alcaklarsa artık!)

Dileyen herkes makyaj yapabilirmiş, (namahrem insanlara güzel görünmek için çabalayınmı diyor Kuran bu kişilere)

Sünnetsiz dolaşabilirlermiş

Dövmede serbest,( insan görünümünden cıkmak ta serbest.)

Evlerine domuz postu serebilirler ( yok bide o necis şeyi seccade yapsınlar )

Ve daha kuran'ı kerimde yazmayan bir çok şey varki söylemeye ne edebim yeter ne de takatim.

ŞAHŞİ GÖRÜŞÜM, bu tarz fikir akımlarını insanların beyinlerine sokan bir takım güçler var ve bu kişiler Müslüman değil, şeytanın uşaklarıdır. İSLAMİYETİ dışarıdan bölemeyeceklerini anlayp bu tarz akımlar cıkartıyorlar.



Önce anlayisindan dolayi kutlarim nede güzel anlamissin eger benim zamanimda okusaydin on üzerinden 100(10 cok az olurda sana) alirdin.Ikinci yer icinse tesekkürler sizde olmasaniz biz rahat yatamazdik velhasil.Allahin Kitabindan delillerle doldurmusun bakiyorumda...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Rusen_alp,

Bazen doğruyu anlatmak için yanlışı söylemen gerekir. Yanlışı bilmeyen doğrunun ne oldugunu bilemez. Fakirliği bilmeyen zenginliğin şükrünü edemez, örnekler uzar gider.



Dogruyu söylemek icin yanlisi söylemek kendi kafana göremi yoksa Gercegin ta kendisi ilemi?Adam Ayetlerle delillemis ya sen?
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
Yahu kuran'ı kerimde olmayan bir şeyi yapabilirsin demek Delil ise, ben sana binbir türlü pislik davranış yazarım ve bunlarla ilgili hiçbir hüküm yoktur kuranı kerimde derim. Delil olarak ta Kuran'ı kerim'i sunarım.

Afedersin ama Yarın hesaba cekildiginiz zaman, diyemeyeceksiniz Allahım ben bu günahı kuranda yok diye işledim.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Yahu kuran'ı kerimde olmayan bir şeyi yapabilirsin demek Delil ise, ben sana binbir türlü pislik davranış yazarım ve bunlarla ilgili hiçbir hüküm yoktur kuranı kerimde derim. Delil olarak ta Kuran'ı kerim'i sunarım.

Afedersin ama Yarın hesaba cekildiginiz zaman, diyemeyeceksiniz Allahım ben bu günahı kuranda yok diye işledim.



Önce sen hangi konuyu öyle görüyorsun?


Bu kişiler namazda ellerini havaya kaldırıp durabilirlermiş, ( burunlarınıda karıştırsınlar artık)

Tuvaleti ayakta yapabilirlermiş, (Nasıl taharet alcaklarsa artık!)

Dileyen herkes makyaj yapabilirmiş, (namahrem insanlara güzel görünmek için çabalayınmı diyor Kuran bu kişilere)

Sünnetsiz dolaşabilirlermiş

Dövmede serbest,( insan görünümünden cıkmak ta serbest.)

Evlerine domuz postu serebilirler ( yok bide o necis şeyi seccade yapsınlar )


Su yazdiklarin icin bir delilin varmi?Adam vermis sende ver ama olmaz cünki senin takutlarin her seyi hazirlamis kilifinida,Sen daha taharetin anlamini kendin cözmeden tagutlarin söylediklerini Kitabin önüne koyarsanki öyle cünki aklini verdigin zaman kiraya olacagi bu...Gerci elleri havada namaz kilan yok ama varsayalim var onlar demiyorki butrnunu oy ama senin tagutlarin birde balgam cikar üstüne sür diyor ne dersin acaba...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
34/5-Ayetlerimizi hükümsüz bırakmak için yarışanlar için de pislikten acı bir azap vardır.
(2722)- Abdullah İbnu'ş-Şıhhîr (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ile birlikte namaz kıldım. Namazda onu öksürerek boğazını temizleyip (yere attığını ve) sol ayağıyla sürttüğünü gördüm.


(2723)- Ebû Dâvud'un rivâyetinde şöyle gelmiştir: "...Sol ayağının altına tükürdü, ayakkabısıyla sürttü.


(2724)- Ebû Dâvud'un Ebû Nadra'dan kaydettiği bir rivâyette: "Elbisesine tükürdü, kıvrımları arasında ovaladı" denmiştir.
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
1. olarak, Tebrik ederim kuranda olmayan bir şeyi kişinin kendi tağutuna göre yorumlandıgını cok iyi farketmissin. Zaten bunlar farkedilsin diye o tarz yorumlar yazdım.


2. Bu söyledigin Peygambere iftira edilerek söylenen uydurma hadisler beni bağlamaz metin mete, ben Sahih buharideki hadislerin hepsi sahihtir diyenlerden değilim.

Bana yine El-Kafideki uydurma hadislerdende delil getiremessin, Cünkü o kitabın kendisi diyorki bu kitaptaki hadislerin hepsi sahih olmayabilir.
 

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
42
Konum
Hayatýn içinden
Arkadaşlar açtığım konu sadece mastürbasyonla ilgiliydi..Gerekli ayetleri de verdiğime inanıyorum..Bu konuyla ilgili ekleme yapmak isteyen ya da karşı görüş bildirmek isteyen varsa buyursun, eğer yoksa konu bambaşka yerlere gidiyor amacından uzaklaşıyor..
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Önce sen hangi konuyu öyle görüyorsun?





Su yazdiklarin icin bir delilin varmi?Adam vermis sende ver ama olmaz cünki senin takutlarin her seyi hazirlamis kilifinida,Sen daha taharetin anlamini kendin cözmeden tagutlarin söylediklerini Kitabin önüne koyarsanki öyle cünki aklini verdigin zaman kiraya olacagi bu...Gerci elleri havada namaz kilan yok ama varsayalim var onlar demiyorki butrnunu oy ama senin tagutlarin birde balgam cikar üstüne sür diyor ne dersin acaba...

"Onlar ki namus ve iffetlerini (haramdan ve şüpheden) korurlar. Ancak eşlerine ve sahip oldukları cariyelerine karşı (cinsel arzu duyarlar da) bu yüzden kınanmazlar. Artık kimler bu meşru sınırı geçerse, işte onlar haddi aşanlardır." (Kur'an-ı Kerim, Mü'minun: 6-7)
Bu ayetin genel mana ve hükmüne giren şudur: "Artık kim bu meşru sınırı aşar veya geçerse, işte onlar haddi aşanlardır."

demekki sehveti bu gibi bir yolun disinda harcayan yani mastürbasyon yapan haddi asmis demektir buna müsadeyi kim verebilirki


Kaldiki tibben zararlari bile olacagi yararlarindan kat kat cokdur peki islam zararli olan bir duruma müsade etmismidir

tutturmusunuz tagut diye metin mete kardesim bakiyorum baskasini elestiriyorsun yine tagutlari siraladin diyorsun senin agzindanda konuyla alakali pek bir ayet görmedim neyse tagutlarmidir nedir bilmem ama ayet acikdir yapipda bir seyi bunu kuran ile delilsiz olarak gösterip,mübah kilmakda büyük bir terbiyesizlik olsa gerek ama rabbim onlara hidayet versin insallah
 

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
42
Konum
Hayatýn içinden
Allah razı olsun İslamcı kardeşim..Nur süresinde Yüce Allah bu çirkin davranışı apaçık yasaklıyor..Mastürbasyon yapmanın kesinlikle oluru yoktur..Evlilik çağına geldiğinde evlenme durumu var ise evlenecek, eğer öyle bir durumu yoksa iffetini koruyacak..(Nur suresi 33)

Harama bakmayan bu işe girişmez..Hayallerinde canlandırdığı eşi ile kendini kandırmak dalaletten başka birşey değildir..Kesinlikle bir ihtiyaç olamaz..Şehvetinin kurbanı olmuş kişiler yapar, Allah(c.c) rızası için iffetini koruyan kimseler yapmaz..Çünkü bu işin bir adabı yoktur..Nefis bir defa bu batağa bulaştımı kendine sınır koyamaz..

İçinde inanç potansiyeli olduğu halde Allah'a inanmayan kişilerin kendini yoga ve meditasyon gibi saçmalıklarla avutması ne kadar günah ise, evlilik çağına gelmeyen kimselerin o anı düşünürek kendini tatmin etmesi de o kadar günahtır..Herşeyin yeri ve zamanı vardır..Sperm ve yumurta hücrelerinin haftada bir kendini yenilemesi dışarı atılmasından doğan bir ihtiyaç değil, tam aksine eşleri birbirine yakınlaştırması için programlanmış apaçık bir mucizedir..Bu durumu bencilce heba etmek müslümana yakışmaz..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
1. olarak, Tebrik ederim kuranda olmayan bir şeyi kişinin kendi tağutuna göre yorumlandıgını cok iyi farketmissin. Zaten bunlar farkedilsin diye o tarz yorumlar yazdım.


2. Bu söyledigin Peygambere iftira edilerek söylenen uydurma hadisler beni bağlamaz metin mete, ben Sahih buharideki hadislerin hepsi sahihtir diyenlerden değilim.

Bana yine El-Kafideki uydurma hadislerdende delil getiremessin, Cünkü o kitabın kendisi diyorki bu kitaptaki hadislerin hepsi sahih olmayabilir.


Caferi inan bana icerisinde tek bir tane celiski olan her hangi bir kitab getirsen yinede ayagimin altina alirdim hemde hic düsünmeden.Sen ve Tagutlarin öyle celiskidesinizki cevap bulamayinca hepsi sahih degil o zaman lütfen sahici olanlari söyle toplayin hepiniz bir olun yetmedi bir o kadarda yardim alin oda yetmedi gecmis ve gelecekteki tagutlarinizida toplayin ve ALAY ederek degil ADAM gibi gelin...Biz söz verdik cevap yazmayacagiz dedik ya kendinizi Alimcikler ilan edin öyle yapin ama ADAM gibi... Önce sahihlerini belirle de öyle gel...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Arkadaşlar açtığım konu sadece mastürbasyonla ilgiliydi..Gerekli ayetleri de verdiğime inanıyorum..Bu konuyla ilgili ekleme yapmak isteyen ya da karşı görüş bildirmek isteyen varsa buyursun, eğer yoksa konu bambaşka yerlere gidiyor amacından uzaklaşıyor..



Cetin senin inanki temiz bir fikirle bunlari yazdigina inanmiyorum cok artniyetli davraniyorsun.Ama unutma sen bu forumda yönetici konumundasin...
 

akell

New member
Katılım
14 Eki 2007
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Masturbasyon,el ile tatmin denen bu olay, kişinin cinsel organı ile oynamak suretiyle doyuma gitmesidir. Bu adet genellikle 13-15 yaşlarındaki erkek ve kızlarda görülür. Değişik sebeplerle bu yaşın üzerindekilerde daha az görüldüğü ileri sürülmektedir.

Cinsel organın el veye ne olursa olsun, herhangi bir cisme sürtünmesi veya göğüslerinde yahut göğüs uçlarında ve diğer cinsel bölgelerde sıkıştırma ve benzeri baskılarlayapılan bir uygulamadır. Maksat orgazm olmaktır.

İslam alimlerinin bazıları evlilik dışı her türlü cinsel doyumu haram saymışlardır. Delil olarak da şu ayetleri göstermişlerdir:


"Ve onlar ki, iffetlerini korurlar; Ancak eşleri ve ellerinin sahip olduğu (câriyeleri) hariç. (Bunlarla ilişkilerden dolayı) kınanmış değillerdir. Şu halde, kim bunun ötesine gitmek isterse, işte bunlar, haddi aşan kimselerdir." (Müminun Suresi : 5-7)

"Ancak eşlerine ve cariyelerine karşı müstesna; çünkü onlar kınanmaz; Bundan öteye (geçmek) isteyenler ise, onlar taşkınların ta kendileridir." (Mearic Suresi 30-31)

İslam alimlerinin çoğunluğu, buradaki aşırı gitmeden, evlilik dışında başka bir kadınla birleşmeyi anlamışlar ve elle doyumu bu birinci derece haramlar arasında saymamışlardır.

Allah Resulu şöyle buyurur:

"Cinsel organıyla oynayan bir millete Allah azab etmiştir."

"Elini nikahlayan mel'undur"

"Elle boşalan lanetlidir"

Bu hadis-i şerif kesin bir hükümle, masturbasyon olayını yasaklamaktadır. Ancak İslam alimlerinden bazıları bu hadisin, sahih hadis kitaplarına girecek kadar sağlam senetli olmadığı için, helal-haram bağlamında delil olamayacağını savunurlar. Bazı Hanefi ve Hanbeli alimleri eşi olmayan birinin, alışkanlık haline getirmemek şartıyla bu sıkıntısını giderebileceği görüşündedirler. Ancak bu sadece bir zaruret kapısıdır. Zina tehklikesine düşmemek ve çok fazla zihni meşgul etmemek içindir.

Asıl olarak helal değildir. Bunu hiçbir İslam alimi savunmamıştır. İki tercih arasında kalan bir müslüman zararı daha az olanı tercih etmelidir.

Bu bir fıkıh kuralıdır. Eğer bir müslüman, zina yapabilecek kadar kontrolünü kaybetmişse, daha hafif olan bu yolu tercih eder ve zina tehlikesinden kendisini kurtarır.

Bu konudaki görüşler:

* Keyfi olarak şehvetini gidermek için el ile menisini getirmek haramdır. Ancak şehveti kendisine galebe çalıp da karısı veya cariyesi bulunmazsa, şehvetini teskin için bunu yaptığında günahkar olmayacağı umulur.(İbni Abidin)
* Böyle bir kimse zina edeceğinden korkarsa, el ile meni getirerek şehvetini teskin etmesi vacip olur. (Ebu Leys)
* Şehveti galebe çalar da, onu teskin için yaparsa cezalanmaması umulur.(Fethu'l-Kadir)
* Şafi ve Maliki mezhebine göre zevcenin elinde mastürbasyon etmesinde bir sakınca yoktur. (Mürşit 4, İlmihal)

Çok az fıkıh aleminin kadınlar konusunda bu konuya değindiği genellikle erkeklerle
ilgili bu konunun ele alındığı, bu konuya değinenlerden Mücahid şöyle
demiştir:

"Bundan önce geçmiş olanlar genç erkeklerin istimnadan uzak kalmalarını emrederdi.. bu konuda kadının durumu ile erkeğin durumu arasında fark yoktur".

Masturbasyon'un İslami hükmü konusunda mezhepler arasında bazı farklılıklar vardır.

* Hanefi, Şafii ve Maliki mezhebine göre masturbasyon:
o İmam Mâlik; "onlar eşleri ve cariyeleri dışında, mahrem yerlerini herkesten korurlar;
doğrusu bunlar yerilemezler. Bu sınırları aşmak isteyenler; doğrusu bunlar aşırı gidenlerdir" âyetine dayanarak, bu fiilin sınırı aşmaya dahil ve haram olduğunu ileri sürmüştür.
o Mezkür fiil İmam Şâfiî'nin son içtihadına göre haramdır.
o >Hanefîlere göre tahrimen mekruhtur; ancak "yapmadığı takdirde zinâya düşeceğinden korkan bir gencin affedileceği umulur." denilmiştir. alışkanlık yaptığı ve sıhhati bozduğu takdirde yasak fiiller arasında gireceği şüphesizdir
* Hanbeli mezhebine göre ise, "meni, vücudun dışarı atmaya muhtaç olduğu birşeydir; onu eliyle atan, kan aldıran gibidir ve caizdir." Ancak Hanbelî fukahâsı bunu "zinâya düşme tehlikesi ve evlenme imkânından mahrum bulunma" şartlarına bağlamışlardır. zina korkusu olduğu zaman mübah olur, değilse haramdır.

Bu şartlar gözönünde bulundurulacak olursa, elle boşalmanın hükmünü herkes vicdanında daha iyi verebilir. ancak insan fıtratı bunu hoş karşılamaz: yaptıktan sonra pişmanlık duygusu gelen bir fiilin kesin olarak helalliğine hiçbir müslüman inanmaz ve bu yolu çözüm olarak göremez. Haramlar bellidir.

Helaller bellidir. İkisi arasında şüpheli şeyler vardır. En güzeli bunlardan
uzak durmaktır. Niteki tıp otoriteleride aşırı alışkanlık haline getirilen
masturbasyonun ruhi ve fizyolojik zararlarını ortaya koymaktadır

Hafta'da bir defayı aşan istimnanın yol açtığı zararlar hakkında
doktorlar şunları söylemektedir:
o Bez ve sinirler üzerinde bitkinlik meydana getirir. Çalışan unsurlar iltihaba uğrar ve yavaş yavaş mahvolur.
o Alışkanlık kazanıldıktan sonra terk edilmesi zordur. Bu yüzden bu kimseler
evlenemezler. Evlenmiş olsalar bile bu fena alış kanlığa devam ederek devam ederek boş yere sinirleri yorarlar.
o Tenasüli Nervasteni (Sinir Yorgunluğu) oluşur.
o Tenasüli nervasteni genel nervasteni ile karışır:
+ Hafıza ciddi şekilde zayıflar
+ Vücut ne bedeni ne
de fikri görev yapamaz hale gelir.
+ Şiddetli başağrıları, uykusuzluk,çarpıntı, iştahsızlık vücudu edeta yıkar,
kuvvetten düşürür, zayıflatır.

Kaynaklar:
1) BüyükKadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN
2) Müslüman Kadının Fıkıh Kitabı,İbrahim CEMEL
3)Şamil İslam Ansiklopedisi
4) Dünya Dinlerinde Cinsel ahlak, Geoffrey Parrinder,Say Yayınları, 2003
5)Mürşit 4,
6) Evlilik ve Aile Hayatı, A. Aydın


Soru:
Dinde masturbasyonun yeri nedir? Fiziksel anlamda zararları var mıdır? Cinsel ihtiyaçlar için evlilik gibi kurum var, ama ya bekarsanız bu ihtiyaç nasıl giderilecek? Eğer böyle bir şey dinde yasaksa Allah'ın insan fıtratına yerleştirdiği bu ihtiyaç nasıl giderilecek?

Cevap:
Cinsel zevk büyük bir nimettir. Zina yoluyla olmamak şartıyla tadılması gerekir. Bekarlar eğer cinsel baskı altında kalır ve bunu da başka bir yoldan (oruç, sanatlarla ilgilenme, çeşitli hobiler...) gideremezse ihtiyaç kadar mastürbasyon yapabilir. Tıp uzmanlarına göre çok sık olmazsa sağlığa zararı olmazmış. Helaller Haramlar isimli kitabımda, bu konu ile ilgili olarak fıkıhçıların değerlendirmelerini şöyle özetlemiştim:
"Eli ile temas ederek boşalma âdeti bilhassa yeni yetişen gençler arasında yaygındır. İmam Mâlik; "onlar eşleri ve cariyeleri dışında, mahrem yerlerini herkesten korurlar; doğrusu bunlar yerilemezler. Bu sınırları aşmak isteyenler; doğrusu bunlar aşırı gidenlerdir" âyetine dayanarak, bu fiilin sınırı aşmaya dahil ve haram olduğunu ileri sürmüştür.
Ahmed b. Hanbel ve İbn Hazm'a göre "meni, vücudun dışarı atmaya muhtaç olduğu birşeydir; onu eliyle atan, kan aldıran gibidir ve caizdir." Ancak Hanbelî fukahâsı bunu "zinâya düşme tehlikesi ve evlenme imkânından mahrum bulunma" şartlarına bağlamışlardır.
Mezkur fiil İmam Şâfiî'nin son içtihadına göre haramdır. Hanefîlere göre tahrimen mekruhtur; ancak "yapmadığı takdirde zinâya düşeceğinden korkan bir gencin affedileceği umulur." denilmiştir. Alışkanlık yaptığı ve sıhhati bozduğu takdirde yasak fiiller arasında gireceği şüphesizdir.
hayrettin karaman



alıntı bçetin

Bi bakıma haklısın kardeşim..Bu kişilere cevap hakkı vermekte lazım ama burada mevzu bahis olan Allah'ın kelamı ise işte orada site yöneticiliği değil, Dubai şeyhi de olsam önemi yok..Çünkü bu konu tartışma götürmez..Kur'an-ı Kerim'i yorumlarken yanılma payı diye birşey kesinlikle söz konusu olamaz..Ayet açık ve net!..Kafasına göre Kur'an yorumu yapan kişilerin başları cehennemde taşlarla ezilecektir inşallah..

şimdi sevgili site yöneticisi arkadaşım
kimin kafasını ezelim imam maligin mi,imam hanbelin mekruh diyen imam hanefinin mi
birileri yanlış yapıyor diye çuvalın içindeki bir taş için lütfen pirinçlerin hepsini dökmeyin
sizlerin daha dikkatli yaklaşmanız sorumluluk geregi bu konudaki düşüncelerin karşıt ve taraf olanları ortaya koymaktır
şimdi birileri yanlış adam diye agızlarından çıkan her hakikat yalan degildir hata varsa şahısların kendilerindendir
lütfen toptan süpürüp atmak gibi bir yanılgıya düşmeyin
şimdi aynı ayetlerden farklı yorum çıkaran mezhep imamlrımız için söylediklerinizi geri alırsınız inşallah
 

akell

New member
Katılım
14 Eki 2007
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
İSTİMNÂ



İnsanın elle oynama veya herhangi bir şeyle kendi kendini cinsel yönden tatmin etmesi.

İslâm'a göre kendi kendini tatminin hükmü, kişinin içinde bulunduğu şartlar gözönüne alınmadan değerlendirilemez. Bu açıdan, önce insanın biyolojik ve ruhi yaratılışı ve yaşadığı ortamı iyi değerlendirmek gerekir. Herşeyi çift çift yaratan yüce Allah, insanı da neslinin devamı ve huzuru için, birbirine kaynaşmaya elverişli ve birbirini çekici iki cins olarak yaratmış ve onların ihtiyaçlarını da karşılıklı yaratmıştır. İnsanın bu ihtiyacını giderme yolu olarak evlilik müessesesini helâl ve gerekli kılan Allah Teâlâ, bunun dışındaki yolların insan yaratılışına aykırı olduğunu bildirmiştir. İslâm insanları kadın-erkek ayrımı gözetmeksizin evliliğe teşvik ederken evlilik dışı ilişkileri şiddetle cezalandırmaktadır. Bekârlığın ortadan kaldırılmasını sürekli öğütleyen İslâm, müslümanlara aralarındaki bekarları evlendirme yükümlülüğünü getirmektedir. İslâm'ın teklif etliği toplum modelinde sorumluluk yüklenebileceği erkek ve kadınlar evlenerek yuva kurarlar; evlenmeye gücü yetmeyenler de sabreder ve isteklerine gem yardımcı olması için oruç tutarlar. Bu, Hz. Peygamber'in bekarlara tavsiye ettiği bir yoldur (Buharî, Savm, 10).

Ekonomik olarak dayanışmalı bir İslâm toplumunda evlenmeye gücü yetmeyen kişiler de toplumsal dayanışma ve yardımlaşmayla bu olumsuz durumdan kurtulup evlenme imkânı bulacağı muhakkaktır. Bekârlığı tercih eden kitle azınlık durumundadır. İslâm'da toplum ailelerden meydana gelir. Ayrıca islâm toplumunda kadın-erkek ilişkileri en az seviyededir. Bu sebeple insanın (bekar dahi olsa) rasgele, okulda, çarşıda, sokakta cinsel yönden huzurlu bir toplumdur. Böyle bir toplumda insanın kendi kendini tatmin gibi çirkin bir yola ihtiyaç duymayacağı açıktır. Ancak, İslam'ın öngördüğü vasıflardan uzak olan günümüz toplumlarında. bir müslümanın durumu ile İslâm toplumunun şartlarını ayrıştırmak gerekir. Müslümanlar küfür toplumunda yaşamaktalar, bu sebeple inandıkları değerleri göz ardı edilmekte, hatta ayaklar altına alınmaktadır. İnsanlar bu toplumda sokağa çıktıklarında, çarşıda pazarda, işyerinde, okulda. otobüste sürekli olarak cinsel saldırılarla karşı karşıyalar. Hatta birçok (tamamına yakını) müslüman, televizyonun inanmayan bir azınlığın kontrolünde olduğu için evinde dahi bu saldırılara muhataptır. Günahtır diye gitmediği, uzak durduğu en çirkin görüntüler oturma odasına, yatak odasına kadar girmiştir. Müslüman gençlerin çoğunluğunun da ekonomik yönden zayıf ailelerden gelmesi, günümüz şartlarında evlenmeyi zorlaştıran bir olaydır. Böyle bir toplumda, müslümanlar "güçsüz bekârla evlendirme" sorumluluğunu yerine getirmiyor iseler o toplumda yaşamak zorunda olan bir müslümanın kendi kendini tatmin etmesi haram mıdır, helâl mıdır?

"Onlar, eşleri ve cariyeleri dışında mahrem yerlerini herkesten korurlar. Doğrusu bunlar yerilemezler. Bu sınırları aşmak isteyenler; işte bunlar, aşın gidenlerdir" (el-Müminûn, 23/5-7) ayeti ile benzer anlam taşıyan (el-Meâric, 71/29-31) ayetlerine göre, bu fiil "sınırları aşmak" "aşırı gitmek" olarak değerlendirilip, haram sayılabilir mi? İslâm âlimlerinin çoğunluğu, buradaki aşırı gitmek sözünden eş ve cariye dışına bir başka kadınla birleşmeyi anlamışlar ve istimnâyı bu birinci derecede haramların arasında saymamışlardır."Elle boşalan lânetlidir" hadisi şerifi kesin bir hüküm koyuyor, yasaklıyor. Ancak İslâm âlimleri bu hadisin, sahih hadis kitaplarına girecek kadar sağlam senetli olmadığı için, haram-helâl bağlamında delil olmayacağını savunurlar. Bazı Hanefî ve Hanbelî âlimleri eşi olmayan birinin, alışkanlık haline getirmemek şartıyla bu sıkıntısını giderebileceği görüşündedirler. Ancak bunu, zina tehlikesine düşmemek ve çok fazla zihni meşgul etmemek için açık bırakıları bir zaruret kapısı olarak görmek gerekir. Asıl olarak helâl değildir. Bunu hiçbir İslâm âlimi savunmamıştır. İki tercih arasında kalan bir müslüman zararı daha az olanını tercih etmelidir. Bu bir fıkıh kuralıdır. Eğer bir müslüman, zina yapabilecek kadar kendi kontrolünü kaybetmişse, daha hafif olan bu yolu tercih eder ve zina tehlikesinden kendisini kurtarır.

İbn Âbidîn bu konuda şu tesbitleri yapar: "Keyfî olarak şehvetini gidermek için el ile menisini getirmek haramdır. Ancak şehveti kendisine galebe çalıp da karısı veya cariyesi bulunmazsa, şehvetini teskin için bunu yaptığında günahkâr olmayacağı umulur. Hatta Ebu'l-Leys şöyle demiştir: Böyle bir kimse zina edeceğinden korkarsa, el ile meni getirerek şehvetini teskin etmesi vacip olur" (İbn Abidîn, Reddü'l-Muhtâr, İstanbul 1984, IV, 27, 28).

Başka bir yerde konuya şöyle yer verilir: "El ile meni indirme zinadan korunmak için yapılmışsa bu vacip olur. Çünkü daha hafiftir. Burada Fethu'l-Kadîr'in ifadesi şöyledir: "Şehveti galebe çalar da, onu teskin için yaparsa cezalanmaması umulur". Mi'râcu'd-Dirâye'de bu bilgilere şu ilâveler yapılmıştır. "Ahmed b. Hanbel'e ve Şafiî'nin eski görüşüne göre, bu konuda ruhsat vardır. Fakat yeni görüşünde haramdır. Erkeğin, menisini karısının veya ceriyesinin eli ile indirmesi caizdir". El ile meni indirmeye mekruh denilmesi tenzihen olmalıdır. es-Sirâc' adlı eserde şöyle denilmektedir: "Bununla kalbi meşgul edecek derecede fazla olan şehveti teskin etmek ister de, evlenmemiş bekâr olur, ceriyesi de bulunmazsa; yahut bulunup da bir özründen dolayı ona yaklaşamazsa; Ebu'l-Leys; "Böylesine bir vebal olmayacağını umarım" demiştir. Ama şehvetini celbetmek için yaparsa günahkâr olur" (İbn Âbidîn, a.g.e., II, 399 vd).

Ahmed b. Hanbel meniyi kan aldırmak gibi vücuttan dışarı atılması gereken bir fazlalık olarak görmüştür. Bu yüzden zinaya düşme korkusu ve evlenmeye gücü yetmeme hallerinde bunun caiz olduğunu söylemiştir (Yusuf el-Kardavî, el-Halâl ve'l-Harâm, el-Mektebetü'l-İslâmî, 1978, s. 166).

Bu şartlar gözönünde bulundurulacak olursa, elle boşalmanın hükmünü herkes kendi vicdanında daha iyi verebilir. Ancak insan fıtratı bunu hoş karşılamaz; yaptıktan sonra pişmanlık duygusu gelen bir fiilin de kesin olarak helalliğine hiçbir müslüman inanamaz ve bu yolu çözüm olarak göremez. Haramlar bellidir, helâller bellidir. İkisi arasında şüpheli şeyler vardır. En güzeli bunlardan uzak durmaktır. Nitekim tıp otoriteleri de aşırı alışkanlık haline getirilen istimnânın ruhî ve fizyolojik zararlarını ortaya koymaktadırlar.

Fedakâr KIZMAZ
şamil islam ansiklopedisi
 

akell

New member
Katılım
14 Eki 2007
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Fasil:TAHARET BÖLÜMÜ

Konu:İstincanın Adabı

Ravi:Ebu Vail

Hadis:Ebu Musa (ra) küçük abdest hususunda çok titiz davranır (üzerine sıçrantı değmemesi için azami gayreti gösterirdi. O kadar ki) küçük abdestini bir şişe içerisine bozar ve: "Beni İsrail`den birinin bedenine sidik değecek olsa, adam kirlenen derisini bıçakla kazırdı" derdi. (Bunu işiten) Huzeyfe (ra) dedi ki: "Arkadaşınızın titizliği bu kadar ileri götürmemesini tercih ederim. Ben, Resulullah (sav)`la bir beraberliğimizi hatırlıyorum. Beraber yürüyorduk. Derken bir kavmin bir duvar gerisindeki küllüğüne rastladık. Resulullah (sav), tıpkı sizden birinin ayakta bevletmesi gibi durup ayakta bevletti. Ben bu esnada kendilerinden uzaklaşmak istedim. Bana yakın durmamı işaret buyurdu. Geri gelip, hemen arkasmda dikilip abdestini bozuncaya kadar bekledim."

HadisNo:3549



Fasil
:TAHARET BÖLÜMÜ

Konu:İstincanın Adabı

Ravi:Nafi`

Hadis:İbnu Ömer (ra)`ı ayakta bevlederken gördüm.

HadisNo:3550



Fasil:TAHARET BÖLÜMÜ

Konu:İstincanın Adabı

Ravi:Aişe

Hadis:Size kim, Resulullah (sav)`ın ayakta bevlettiğini söylerse, sakın onu tasdik etmeyin. O, daima çömelerek abdest bozardı.

HadisNo:3553

kütübü sitte

şimdi caferi kardeşim bilmedigin konuları araştırıp konuşursan peygamberide yalanlamamış olursun
ayrıca bu konuda iki farklı hadis buyrun sizler degerlendirin
 
Üst Alt