Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Nisa 59-64

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Metin kardeşim, Kuran arapçadır,
Arapçada da aynen türkcemizdeki gibi bir kelime birden fazla anlam taşımaktadır.
Baktıgımız zaman birbirinden farklı mealler görmekteyiz.

Demekki her insan farklı anlayabilir. Nasıl biz farklı sen farklı algılıyorsan, ortada anlaşmazlıklar oluyor. Kuran cevabı bize vermiş, anlaşmazlıga düştüğünüz zaman kitaba gidin peygambere gidin, yöneticilere gidin. Başınıza buyruk hareket etmeyin.

Kuran'ı kendi kendinize yorumlamaya çalışacak kadar ilmi eğitim aldınız mı?, ayetler üzerinde çok bilmiş gibi tartışıyorsunuz. Kendi kendinize islamın şartlarını, imanın şartlarını belirliyosunuz. Helalleri haramları kendi kendinize belirliyorsunuz.

En basitinden namaz kılmayı bile sünneti reddederek kendi kafanızdan değiştiriyorsunuz. Bunu yapmak içinde birbirinden farklı zamanlarda gelen ayetleri alarak birinde ruku diyor rukuya duracagız birinde secde diyor secde edeceğiz. Diye bir mantıkla yaklaşıyorsunuz.?

Peygamber efendimiz namaz kılarken sürekli yeni gelen ayetlere göre namaz kılmasını mı değiştiriyordu.

İlk önce sadece secde, sonra rükü ayeti gelince namaza rukuyu mu ekledi?
Abdest ayetleri gelmeden önce abdest almadan mı kılıyordu namazını?
Bir de Ezan şart degildir diyorsunuz? Haşa Peygamber kendi kafasından mı ekledi Dine ezanı?


Allah Akıl Fikir versin.



Cafir sadece su duana gönülden katiliyorum...Digerlerini ise cahilligine veriyorum.Bakin kardesim bagirarak söylüyorum(daha öncede defalarce belirtim)KURAN TÜM OLARAK ELE ALINMADIGI ZAMAN SIZIN GIBI DÜSÜNE BILIRDIM ama simdi ne iman,ne farzi ayiriyorum hepsi KITABULLATA tam ve detayli mevcuttur o nedenle sizinle tartismak gerisin geriye dönmek demektir ya benim yazilarimi tam okumuyorsunuz yada isinize gelmedigi icin baska tarafa cekiyorsunuz,Ama unutmamak lazimki bu bir Tebyindir alacaginiz kadar alirsiniz alamaz iseniz bu size verilenden fazlasini idrak edemediginiz anlami cikar.Rahmana emanet ol.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
sadece kitap diyenlere:
teşbihte hata olmaz ilkesince şöyle diyebiliriz:

kuran-ı kerim bir kullanım kılavuzudur (hayat nizamı). peygamberler de bu kullanım kılavuzunda adı/bahsi geçen yetkilendirilmiş teknik servislerdir. kılavuzun nasıl doğru ve usulune uygun kullanılacağını bize açıklarlar(tebliğ/tebyin). ulu-l emr de, ustaların yetiştirdiği çıraklardır ve kılavuzdaki anlaşılmayan yerler için, usuluna uygun kullanmanın dışına çıkmamak için, kılavuzda bahsedilen nizamın düzgün işlerliği ve garanti kapsamında kalabilmesi için (selamet/islam) için kendilerine danışılan kişilerdir. aksi halde cihaz bozulur, garantiden çıkar, hedeflenen hizmeti vermekten aciz kalır (hayat rotasından çıkar) ve cihazı işleten (insan) geri dönüşümlülüğü (mead'ı) hurdada değerlendirilmek üzere bükülüp atılıverir depoya (cehennem). kılavuza uyanlar ise emniyet tertibatlarını kaybetmemiş olduklarında geri dönüşümlülüklerini selamet ve emniyet içinde girdikleri cennette sürdürürler (udhuluha biselamin aminin)



(Nahl-89). “Kitap’ta hiçbir eksik bırakmadık. ...
furkan 44- Doğrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir öğüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.


Rahman bu ayetinde beni sadece kitaptan sorguya çekeceğini söylüyor.Demekki ben sadece bu kitaba çalışmam gerekiyor.
Beni ne hadislerden ,nede alimler vs vs lerden sorguya çekmeyeceğine göre...





13.038 And olsun ki, senden önce nice peygamberler gönderdik; onlara eşler ve çocuklar verdik. Allah'ın izni olmadan hiçbir peygamber bir ayet getiremez. Her şeyin vakti ve süresi yazılıdır.


9/80-İster onlar için af dile, ister dileme; onlar için yetmiş kere af dilesen de Allah, onları asla bağışlayacak değildir. Bu, onların Allah'ı ve peygamberini tanımamaları yüzündendir. Allah, öyle baştan çıkmış fasıklar topluluğunu doğru yola eriştirmez



temiz akıl sahiplerinden başkası öğüt alıp-düşünmez. ...
 

Teknik

New member
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
38
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Cafir sadece su duana gönülden katiliyorum...Digerlerini ise cahilligine veriyorum.Bakin kardesim bagirarak söylüyorum(daha öncede defalarce belirtim)KURAN TÜM OLARAK ELE ALINMADIGI ZAMAN SIZIN GIBI DÜSÜNE BILIRDIM ama simdi ne iman,ne farzi ayiriyorum hepsi KITABULLATA tam ve detayli mevcuttur o nedenle sizinle tartismak gerisin geriye dönmek demektir ya benim yazilarimi tam okumuyorsunuz yada isinize gelmedigi icin baska tarafa cekiyorsunuz,Ama unutmamak lazimki bu bir Tebyindir alacaginiz kadar alirsiniz alamaz iseniz bu size verilenden fazlasini idrak edemediginiz anlami cikar.Rahmana emanet ol.

Yalan söylüyorsun..

hepsi KITABULLATA tam ve detayli mevcuttur

Tam ve detaylı öyle mi..Sana göre Efendimiz kendi kafasından kılıyordu İkindi öğle akşam yatsı namazlarının sünnetlerini öylemi.Misvağı

tam ve detaylı diyorsun..Rabbimiz Namaz kılın diyor farz kılıyor...Siz peki namazlarınızı kaç rekat kılıyorsunuz..Kafanızdan kılıyorsunuz dimi..Ne olsa ALLAH size serbest bıraktı..Hepiniz darmadağınsınız ezanınız yok namazının belli değil kaç rekat kılınacağı konusunda kafanızdan uydurursunuz teheşşüde ne okunur bilmezsiniz...Yazık ki işte bunları sahabei Kiram hazeratı Efendimizden apaçık tabiine bildirdiği kitaplara geçtiği halde inkar ediyorsunuz..Yazık size..Yaw çok merak ediyorum siz bu komik fikirlerle Peygamberin sünnetini inkar etmekle ne yapmaya çalışıyorsunuz bilmem ki :)

Resûlüm! ) De ki: Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah son derece bağışlayıcı ve esirgeyicidir. (3/31)


 

Teknik

New member
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
38
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Rasulullah’ın Sünnetlerini Öğretmek ve Onlara Uymanın Farz Oluşu


Allah Teala (c.c.) Kur’an’ında şöyle buyuruyor:

“İçlerinden, kendilerine Allah’ın ayetlerini okuyan, (kötülüklerden ve inkardan) kendilerini temizleyen, kendilerine kitap ve hikmeti öğreten bir peygamber göndermekle Allah, müminlere büyük bir lütufta bulunmuştur”

(Al-i İmran: 3/164)

İmam Şafii şöyle der:

Kur’an bilgisini beğendiğim bir kimseden bununla ilgli olarak şöyle duydum:

-”Hikmet, Rasulullah’ın (s.a.v.) sünnetidir”[1]

Beyhaki bunları aktardıktan sonra senedleriyle beraber Hasan, Katade ve Yahya b. Ebi Kesir’den “bu ayette geçen hikmetten murad, sünnettir” dediklerini rivayet eder. Ardından da el-Mikdam b. Ma’dikerib’ten senediyle beraber Allah Rasulu’nun (s.a.v.) şöyle buyurduğunu rivayet eder:

“İyi bilinki, bana Kur’an ve onunla beraber bir misli verildi. Yine iyi bilin ki, bana Kur’an ve onunla beraberbir misli verildi. Keza, bilesiniz ki, karnı tokkişinin koltuğuna oturup, şöyle demesi yakındır: “Size sadece Kur’an yeer. Kur’an’da helal olarak bulduğunuzu helal sayın. Haram olarak bulduğunzu da haram kılın” Şunu bilesiniz ki ehli eşek, yırtıcı tırnaklı hayvan ve zimmilerin yitik malı haramdır”[2]

Beyhaki daha sonra başka bir tarikle el-Mikdam b. Ma’dikerib’den şöyle dediğini aktarır:

- Rasululah (s.a.v.) Hayber günü ehli eşek etini ve başka bazı şeyleri haram kıldı ve şöyle buyurdu:

“Kişinin koltuğuna oturup, bir hadisimi naklederek şöyle demesi yakındır: “Bizimle sizin aranızda Allah’ın (c.c.) kitabı var. Onda helal olarak bulduğumuzu helal kabul eder, haram buduğumuzu daharamsayarız” Oysa Rasulullah’ın (s.a.v.) haram kıldığı da Allah’ın (c.c.) haram kıldığı gibidir”[3]
Beyhaki sonra da, bu hadii sahih bir senedle Ebu Davud Sünen’inde rivayet etmiştir der. Ben de Hakim’in de bunu rivayet ettiğini buraya eklemek isterim.[4]

Beyhaki daha sonra senediyle beraber Ebu Hureyre’den şu hadisi nakleder: Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdular:

“Size iki şey bırakıyorum. (Bunlara tutunursanız) asla delalete düşmezsiniz: Allah’ın (c.c.) kitabı ve sünnetim. Bu ikisi (kıyamette) havza kadar ayrılmadan beraberce geleceklerdir”[5]

İbnu Abbas’tan da senediyle beraber şu hadisi rivayet eder:

Rasulullah efendimiz (s.a.v.) veda haccında insanlara hitab etti ve şöylebuyurdu:

“Ey İnsanlar! Size, onlara yapıştığınız takdirde asla sapıtmayacağınız iki şey bırakıyorum: Allah’ın (c.c.) kitabı ve sünnetim”[6]

Keza yine senediyle Urve’en şunu rivayet eder:

Rasulullah (s.a.v.) veda haccında hitab etti ve şöyle buyurdu:

“Size, onlara yapıştığınız takdirde asla sapıtmayacağınız iki şey bırakoyurm: Allah’ın kitabı (c.c.) ve sünnetim. Ey İnsanlar! Dediğim şeyi iyi dinleyin ve dediklerimi yaşayın”

Beyhaki senediyle İbnu Vehb’ten rivayet eder: Malik b. Enes’ten şöyle dediğini uydum:

- Rasulullah’ın (s.a.v.) veda haccında söylediği şu söze yapış:

“Size iki şey bırakıyorum. Bunlara yapışırsanız asla sapıtmazsınız: Allah’ın kitabı (c.c.) ve nebinin (s.a.v.) sünneti”

Beyhaki senediyle el,İrbad b. Sariye’den de şunu rivayet eder:

- Rasulullah (s.a.v.) birgün bizlere namaz kıldırdı. sonra bizlere çok etkili vaazda bulundu. Gözler yaşlandı, kalpler duygulandı. Bir kişi:

- Ya Rasulullah! Bu sanki veda konuşmasına benziyor. Bizlere ne tavsiye edersiniz, deyince şöyle buyurdular:

- Size Allah’tan (c.c.) korkmanızı, başı kuru üzüm gibi bir habeşi de olsa emirinizin emirlerini dinleyip itaat etmenizi tavsiye ediyorum. İçinizde benden sonra yaşayacaklar pekçok ihtilaf göreceklerdir. Sİzler benim ve hidayet üzere olan raşid halifelerin sünnetine uyun, ona sımsıkı yapışın. Sonradan uydurulmuş şeylerden kaçının. Çünkü sonradan uydurulmuş herşey bidattır. Her bidat te delalettir.”

Diyorum ki: Bu hadisi Ebu Davut, İbnu Mace ve Müstedrek’inde Hakim rivayet etmiştir.[7]

Beyhaki Aişe’den (r.a) senediyle beraber Rasulüllah’ın (s.av.) şöyle buyurduğu rivayet eder:

“Şu altı kişiye, Allah (c.c) ve duası makbul olan nebiler lanet etmiştir:

Allah’ın (c.c) kitabına ilavede bulunan, Allah’ın (c.c) kaderini yalanlayan, zorla musallat olarak Allah’ın (c.c) aziz kıldığı kimseyi zelil, zelil kıldığını da aziz eden, Allah’ın (c.c) haramlarını helal kılan, Allah’ın (c.c) yakınlarımasını haram kıldığı helal kılan, sünnetimi terk eden.”[8]

Ben de diyorum ki: Bu hadisi Taberani de rivayet etmiştir. Keza Hakim de rivayet etmiş ve sahihtir demiştir.[9]

Beyhaki İbnu Amr’dan Rasululah’ın şöyle buyurduğunu da senediyle beraber rivayet etmiştir:

“Her ibadet edenin dinçlik ve iştiyak zamanı, her iştiyaktan sonra da zayıflık ve gevşeme dönemi vardır. Kimin gevşeme dönemi benim sünnetim doğrultusunda olursa hidayete erer, kiminki de başka şeyler doğrultusunda olursa helak olur”[10]

Beyhaki yine senediyle Enes b. Malik’ten şu hadisi rivayet eder: Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdular:

“Sünnetimi canlandıran beni seviyor demektir. Beni seven de cennette benimle beraber olacaktır”[11]

Ben de diyorum ki, hadisi Tirmizi de rivayet etmiştir.[12]

Beyhaki yine senediyle beraber Rasulullah’ın şöyle buyurduğunu Ebu Hureyre’den rivayet eder:

“Ümmetimin fesada düştüğü zamanda sünnetimi yerine getirene yüz şehid sevabı vardır”





[1] Risale: 78.

[2] Tahrici daha önce geçti. ayrıca bkz.

Beyhaki Sünen: 9/332; Delail: 6/549.

[3] Tahrici daha önce geçti.

[4] Müsterek: 1/109.

[5] Camiu’s Sağir: 3282; Feyzu’l Kadir: 3/240-1;

Müstedrek: 1/93; Beyhaki Sünen: 10/114.

[6] Camiu’s Sağir: 2923; Feyzu’l Kadir: 3/443;

Beyhaki Sünen: 10/114; Müstedrek: 1/93.

[7] Ebu Davud, Sünnet:5; İbnu Mace, Mukaddime:6;

Darimi, Mukaddime:16; Müstedrek:1/96-7.

[8] Camiu’s Sağir:4660; Daifu’l Sağir: 3248;

Tahricu’l Mişkat: 1095; Tahricu’s Süne: 44; Feyzu’l Kadir: 4/96.

[9] Taberani Evsat: 11/398; Müstedrek: 1/36; 4/90.

[10] Müsned: 11/158, 188, 210; kudai Müsnedu’ş Şihab: 1926-7;

İbnu Hıbban: 653; Tahavi Müşkil: 11/88-9; Tirmizi: 2570.

[11] Hadis zayıftır. Camiu’s Sağir: 8346;

Daifu’l Camii’s Sağir: 5366; Feyzu’l Kadir: 6/40.

[12] Tirmizi İlim: 16; İbnu Mace Mukaddime: 15
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Yalan söylüyorsun..



Tam ve detaylı öyle mi..Sana göre Efendimiz kendi kafasından kılıyordu İkindi öğle akşam yatsı namazlarının sünnetlerini öylemi.Misvağı

tam ve detaylı diyorsun..Rabbimiz Namaz kılın diyor farz kılıyor...Siz peki namazlarınızı kaç rekat kılıyorsunuz..Kafanızdan kılıyorsunuz dimi..Ne olsa ALLAH size serbest bıraktı..Hepiniz darmadağınsınız ezanınız yok namazının belli değil kaç rekat kılınacağı konusunda kafanızdan uydurursunuz teheşşüde ne okunur bilmezsiniz...Yazık ki işte bunları sahabei Kiram hazeratı Efendimizden apaçık tabiine bildirdiği kitaplara geçtiği halde inkar ediyorsunuz..Yazık size..Yaw çok merak ediyorum siz bu komik fikirlerle Peygamberin sünnetini inkar etmekle ne yapmaya çalışıyorsunuz bilmem ki :)

Resûlüm! ) De ki: Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah son derece bağışlayıcı ve esirgeyicidir. (3/31)




Benim konusmam beyyine ile sende cikar su beyyinenide ama sende olmaz cünki sen ancak bagirirsin kizarsin konusmadan bihabersin insanlara saygisi olmayanin Yaradanina saygisi olurmu?


O yalnızca bir öğüt ve Mübin(apaçık) bir Kuran'dır.

Yasin Suresi 69


Onların sana getirdikleri hiçbir örnek yoktur ki, biz sana gerçeği ve en güzel yorumu (ahsena tefsir) getirmiş olmayalım.

Furkan Suresi 33


Andolsun bu Kuran'da her örnekten insanlar için türlü türlü açıklamalarda (sarrafna) bulunduk. İnsanların çoğu ise tanımamakta ayak diretmektedirler.

İsra Suresi 89

Bu bir kitaptır ki, Hakim ve Her şeyden Haberdar olan, ayetlerini hüküm ifade edici (muhkem) kılmış ve sonra detaylandırıp(fussilet) açıklamıştır.

Hud Suresi 1

Dosdoğru bir yol üzerindesin.

Aziz ve Rahim' in indirdiği üzerindesin.

Yasin Suresi 4,5

De ki " Ben sizi ancak vahiy ile uyarıyorum.”

Enbiya Suresi 45

Böylece biz seni, kendilerinden önce nice ümmetlerin gelip geçtiği bir ümmete sana vahyettiklerimizi okuman için gönderdik.

Rad Suresi 30


Rahman

Kuran'ı öğretti

Rahman Suresi 1,2

Şüphesiz onu toplamak ve okutmak bize düşer.

O halde biz onu okuduğumuzda sen de onun okunuşunu izle.

Sonra onu açıklamak da bize düşer.

Kıyamet Suresi 17,18,19

Simdi söyleyin itirazinizi?Tefsir istiyorsaniz Allahin tefsiri?Aciklama istiyorsaniz Aciklama?Ögrenmek istiyorsaniz Ögretici?Uymak isteyene uyacagi yön?Dogru yolsa dogru yol?Detay isteyene detay?Her seviyedekine örnekle anlatim?Iste Kitab iste sünnet ve Sevgili Resule saygi hepsi buradada onun sikayetine nasil cevap verecegiz?


Ey Rabbim! Benim toplumum bu Kuran' ı devre dışı tuttular.

Furkan Suresi 30

Allahim sen beni ve iman eden kardeslerimi bu sikayete muhattab eyleme,atese karsi korunanlardan eyle..Insallahu Teala.
 

Teknik

New member
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
38
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
metin mete yazdığın ayeti kerimeler senin namazını nasıl kılacağına kaç rekat kılacağına,,haccı nasıl yapacağına,,delil değildir..İşte ALLAH apaçık sizin için güzel bir örnektir dediği rasulüne uymayı reddedip isyan ediyorsunuz..İşte bizi sizden ayıran fark..Bizim namazımız onun gibidir adabı muaşeret kurallarında onu takip ederiz,,farz olan haccı nasıl yapacağımızı ondan öğreniriz,,,zekat konusunda hangi paraya ne kadar pay düşer kaç deveye ne kadar zekat düşer hepsini Efendimizden öğreniriz.Sizin gibi heva ve hevese veya sizin gibi insanların sözlerine uymayız...Biz Sahabe ve tabiib döneminde sıcağı sıcağına yazılan kitapların hepsini sizin gibi reddetmeyiz çünkü onlara o dönemdeki ALLAH ın salih kulları tarafından Rasulullahın sünneti aktarılmıştır..Biz kendimize onu örnek alırız varın artık siz kimi alıyorsanız alın:

Andolsıın, içinizden Allah’a ve ahiret gününe kavuşmayı uman ve Allah’ı çok zikreden kimseler için Allah’ın Resulü en güzel örnektir.” (Ahzab 21)
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
metin mete yazdığın ayeti kerimeler senin namazını nasıl kılacağına kaç rekat kılacağına,,haccı nasıl yapacağına,,delil değildir..İşte ALLAH apaçık sizin için güzel bir örnektir dediği rasulüne uymayı reddedip isyan ediyorsunuz..İşte bizi sizden ayıran fark..Bizim namazımız onun gibidir adabı muaşeret kurallarında onu takip ederiz,,farz olan haccı nasıl yapacağımızı ondan öğreniriz,,,zekat konusunda hangi paraya ne kadar pay düşer kaç deveye ne kadar zekat düşer hepsini Efendimizden öğreniriz.Sizin gibi heva ve hevese veya sizin gibi insanların sözlerine uymayız...Biz Sahabe ve tabiib döneminde sıcağı sıcağına yazılan kitapların hepsini sizin gibi reddetmeyiz çünkü onlara o dönemdeki ALLAH ın salih kulları tarafından Rasulullahın sünneti aktarılmıştır..Biz kendimize onu örnek alırız varın artık siz kimi alıyorsanız alın:

(Ahzab 21)


Göster bakalim hangi beyyinen Kitabullahta mevcut?Bizim aldigimiz ortada Alemlerin Rabbi....Bak iste senin böyle hevayla konusmandan,ben yazilarimi kötü yazmaya basladim yazik bana.Seni yine muhattab aldim...Susmak en iyisi...
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Hadislerin ispatını Kuran-ı Kerim' den yapın inanayım. Şeytan bile Kuran-ı Kerim' den ayetlerle sözlerine ispat getirmiş. Yanlış anlamayın, sadece ispat istiyorum. Bu da benim bir alışkanlığım mı yoksa huyummu bilemiyorum. Her zaman ispat ararım. :(

Bizim namaz rekatlarını inkar ettiğimiz yok lakin başkalarına karşı ispat gerekli oluyor. :(
 

Teknik

New member
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
38
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Andolsıın, içinizden Allah’a ve ahiret gününe kavuşmayı uman ve Allah’ı çok zikreden kimseler için Allah’ın Resulü en güzel örnektir.” (Ahzab 21)

Senin aldığın Alemlerin Rabbı..Zaten bu söz sizinn sünnet düşmanlığınızı oluşturuyor..ALLAH kitabını en iyi yaşayan tatbik eden Efendimizdir (a.s)..Sana Rabbimizi namaz kıl diyorsa Onun gibi kılmak zorundasın çünkü Allah IN emirlerini en iyi anlayan tatbik eden ve sahabesine öğreten Efendimizdir (a.s)..Eğer iman ediyorsan ona uymak zorundasın...

Andolsun ki içlerinden, kendilerine Allahın âyetlerini okuyan, [kötülüklerden ve inkârdan] kendilerini temizleyen, kendilerine Kitap ve hikmeti öğreten bir Peygamber göndermekle Allah, müminlere büyük bir lütufta bulundu. Halbuki daha önce onlar apaçık bir sapıklık içinde idi.) [A.İmrân 164]

Ona itâ'at ederseniz doğru yolu bulursunuz.) [Nûr 54]

Bu ayetler sadece sahabe için değil kıyamete kadar gelecek olan insanlara hitap ediyor..Ayetleri kısıtkayıp ALLAH rasulünü haşa bir postacı olarak gören sizler onu sahabesine karşı konuştumayan sizler ne kötü iş yapıyorsunuz..Ve siz Peygamber ALLAH ın emirlerine karşı bir şey söylemez demekle yanlızca kendinizi kandırıyorsunuz..Evet demiyor zaten uydurma hadislerde vardır..Ama bu size hepsini inkar etmek için bir delil hiç bir zaman olamaz Metin Mete
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
69.044 Eğer (Muhammed) bize atfen bazı sözler uydurmuş olsaydı,
69.045 Elbette Biz; onu, kuvvetle yakalardık.
69.046 Sonra da onun şah damarını keser atardık.


Maksat, Hz. Peygamberin (a.s.m.) vahyi değiştirmesinin imkânsızlığını belirtmektir.
Bazıları bu âyeti yanlış anlayarak: “Sahte peygamberlerin mutlaka, boğazlarının kesileceği, şayet kesilmezse onların peygamberliklerinin geçerli olacağı” mânasını çıkarmak istemişlerdir. Halbuki bu âyet gerçek Peygambere hitab etmektedir, yoksa yalancı peygamberler hakkında değildir.
Yada Hz.Muhammed i (asm) uyarı mahiyetinde değildir...Maksat vahyi değiştirmesinin imkânsızlığını belirtmektir.
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
Bu ayetleri bize delil olarak sunuyorlar yanlız bu ayette açık bir şekilde gösteriyor ki Hz.Muhammed(s.a.a)'in uygulamaları vahy e dayanmaktadır.
Ne diyor bize atıftan bir şeyler uydurmuş olsaydı onu öldürürdük.

Yani anlaşılan o ki, peygamber efendimizin uygulamaları vahy'e dayanıyordu. Vahy'in sadece kitap oldugunu iddaa edenler

Al-i İmran 45 Melekler demişlerdi ki: Ey Meryem! Allah sana kendisinden bir Kelime'yi müjdeliyor. Adı Meryem oğlu İsa'dır. Mesih'tir; dünyada da, ahirette de itibarlı ve Allah'ın kendisine yakın kıldıklarındandır. *
Al-i İmran 47 Meryem: Rabbim! dedi, bana bir erkek eli değmediği halde nasıl çocuğum olur? Allah şöyle buyurdu: İşte böyledir, Allah dilediğini yaratır. Bir işe hükmedince ona sadece "Ol!" der; o da oluverir.

Bu ayetlerde hz.meryem'e de vahy geldiğini gösteriyor. Hz.meryem'inde mi bir kitabı vardı?

Her peygamber'in kitabı yok. Peki kitapları yok ise onlara vahy edilmemiştir. Vahy sadece kitap diyenlerin deyimiyle
Nisa 163 Biz Nuh'a ve ondan sonraki peygamberlere vahyettiğimiz gibi sana da vahyettik. Ve (nitekim) İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, esbata (torunlara), İsa'ya, Eyyub'e, Yunus'a, Harun'a ve Süleyman'a vahyettik. Davud'a da Zebur'u verdik.

Peygamber Annesine'de vahy gelmiş
Taha 38 Bir zaman, vahyedilecek şeyi annene (şöyle) vahyetmiştik:
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Bu ayetleri bize delil olarak sunuyorlar yanlız bu ayette açık bir şekilde gösteriyor ki Hz.Muhammed(s.a.a)'in uygulamaları vahy e dayanmaktadır.
Ne diyor bize atıftan bir şeyler uydurmuş olsaydı onu öldürürdük.

Yani anlaşılan o ki, peygamber efendimizin uygulamaları vahy'e dayanıyordu. Vahy'in sadece kitap oldugunu iddaa edenler

Al-i İmran 45 Melekler demişlerdi ki: Ey Meryem! Allah sana kendisinden bir Kelime'yi müjdeliyor. Adı Meryem oğlu İsa'dır. Mesih'tir; dünyada da, ahirette de itibarlı ve Allah'ın kendisine yakın kıldıklarındandır. *
Al-i İmran 47 Meryem: Rabbim! dedi, bana bir erkek eli değmediği halde nasıl çocuğum olur? Allah şöyle buyurdu: İşte böyledir, Allah dilediğini yaratır. Bir işe hükmedince ona sadece "Ol!" der; o da oluverir.

Bu ayetlerde hz.meryem'e de vahy geldiğini gösteriyor. Hz.meryem'inde mi bir kitabı vardı?

Her peygamber'in kitabı yok. Peki kitapları yok ise onlara vahy edilmemiştir. Vahy sadece kitap diyenlerin deyimiyle
Nisa 163 Biz Nuh'a ve ondan sonraki peygamberlere vahyettiğimiz gibi sana da vahyettik. Ve (nitekim) İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, esbata (torunlara), İsa'ya, Eyyub'e, Yunus'a, Harun'a ve Süleyman'a vahyettik. Davud'a da Zebur'u verdik.

Peygamber Annesine'de vahy gelmiş
Taha 38 Bir zaman, vahyedilecek şeyi annene (şöyle) vahyetmiştik:


36-37 – “Mûsâ!” dedi, “istediklerin sana verildi. Zaten başka bir sefer de sana, lütufta bulunmuştuk”
38 – O vakit annene ilham edip dedik ki:
39 – “Onu bir sandığa yerleştirip denize bırak! Deniz onu sahile atsın. Bana da ona da düşman olan biri onu alsın” ve “Ey Mûsâ! nezaretim altında yetiştirilmen için sana karşı insanların gönüllerinde tarafımdan bir sevgi bıraktım”. [28,7-9]
Eski Ahid Çıkış kitabında yer alan kıssaya göre Nil nehrinden onu alan Firavun’un kızı, İslâmi geleneğe göre ise hanımıdır.
Hz. Mûsâ’nın annesi, oğlunun da diğer yeni doğan İsrail çocukları gibi öldürüleceği korkusuyla, onu Nil nehrine bıraktı. Eşi Asiye, kocası ile sarayının bahçesinde gezinirken farkedip ırmaktan sandığı çıkarttı. Kalbi çocuğa sevgi ile doldu. Mûsâ’nın ablası onu izlerken, çocuk için süt annesi aradıklarını öğrenince, gelecek âyetteki teklifi yaptı.


Vahiy ile ilham farklı kavramlardır...
----------------------------------------------------------------------

45 – Gün geldi, melekler ona: “Meryem! Allah, Kendisi tarafından bir kelime vereceğini sana müjdeliyor.

Adı Îsâ, lakabı Mesih, sıfatı Meryem oğludur.

Dünyada da âhirette de itibarlı, Allah’a en yakın kullardan olacaktır. {KM, Luka 1,26-38; Matta 1,16; Yuhanna 1,41}

Ağızdan çıkan mânalı bir ses veya kitapta yazılı mânalı yazı kelime olduğu gibi, âleme bakıldığı zaman, bakışta seçkinleşen ve gözden gönüle geçip duygu tesiri altında az çok bir mâna telkin eden varlıklar ve görünen yaratıklar da birer kelimedirler ki Hz. Îsâ (a.s.) bunlardan biri idi ve Meryem’e böyle bir te’sir ile gelmişti. Îsâ, Allah’tan bir kelimedir, fakat kelimelerin tümü değildir. Allah’tan bir kelimeye, “Allah’ın bir kelimesi” denebilirse de “Allah” denemez.


Burada ki kelime de farklı manada kullanılmıştır.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Bu ayetleri bize delil olarak sunuyorlar yanlız bu ayette açık bir şekilde gösteriyor ki Hz.Muhammed(s.a.a)'in uygulamaları vahy e dayanmaktadır.
Ne diyor bize atıftan bir şeyler uydurmuş olsaydı onu öldürürdük.

Yani anlaşılan o ki, peygamber efendimizin uygulamaları vahy'e dayanıyordu. Vahy'in sadece kitap oldugunu iddaa edenler

Al-i İmran 45 Melekler demişlerdi ki: Ey Meryem! Allah sana kendisinden bir Kelime'yi müjdeliyor. Adı Meryem oğlu İsa'dır. Mesih'tir; dünyada da, ahirette de itibarlı ve Allah'ın kendisine yakın kıldıklarındandır. *
Al-i İmran 47 Meryem: Rabbim! dedi, bana bir erkek eli değmediği halde nasıl çocuğum olur? Allah şöyle buyurdu: İşte böyledir, Allah dilediğini yaratır. Bir işe hükmedince ona sadece "Ol!" der; o da oluverir.

Bu ayetlerde hz.meryem'e de vahy geldiğini gösteriyor. Hz.meryem'inde mi bir kitabı vardı?

Her peygamber'in kitabı yok. Peki kitapları yok ise onlara vahy edilmemiştir. Vahy sadece kitap diyenlerin deyimiyle
Nisa 163 Biz Nuh'a ve ondan sonraki peygamberlere vahyettiğimiz gibi sana da vahyettik. Ve (nitekim) İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, esbata (torunlara), İsa'ya, Eyyub'e, Yunus'a, Harun'a ve Süleyman'a vahyettik. Davud'a da Zebur'u verdik.

Peygamber Annesine'de vahy gelmiş
Taha 38 Bir zaman, vahyedilecek şeyi annene (şöyle) vahyetmiştik:


Vahyle kitablasmis Tevrat,Zebur ve Incil nerededir?Birde Alemlerin Rabbi Ariya Vahy ettigini söylüyor bunu kitab olarak veya Vahy olarak algilamakmi yoksa Ilham olarakmi algilamak daha Akilci(Hani Allah devamli üzerine Basa basa belirtiyorya AKLINIZI kullanin diye)Vahy sunu belirtelimki Vahy veya Ilham Allahin yazilmasini istedigi veya tecelli etmesini murat ettigi seylermi? Bir Resule gelen Vahyle Bir Anneye gelen Vahy/ilham arasinda bu kadar sig bir düsüncemi sizi Kitabin disindaki kaynak aramaya zorluyor?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Bu ayetler sadece sahabe için değil kıyamete kadar gelecek olan insanlara hitap ediyor..Ayetleri kısıtkayıp ALLAH rasulünü haşa bir postacı olarak gören sizler onu sahabesine karşı konuştumayan sizler ne kötü iş yapıyorsunuz..Ve siz Peygamber ALLAH ın emirlerine karşı bir şey söylemez demekle yanlızca kendinizi kandırıyorsunuz..Evet demiyor zaten uydurma hadislerde vardır..Ama bu size hepsini inkar etmek için bir delil hiç bir zaman olamaz Metin Mete


Neden(mavi) Tevrat,Zebur ve Incil tekafülden kaldirildi dersiniz?Siz (kirmizi)yalanci degil ayni zamanda iftiracisinizda biz Resulede onun getirdiginede bagliyiz ve hatta Alemlerin Rabbi nasil göstermis ise bizim ona bagliligimiz o kadar.Sevmemizde itaatimizde Alemlerin Rabbinin söyledigi gibi...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
36-37 – “Mûsâ!” dedi, “istediklerin sana verildi. Zaten başka bir sefer de sana, lütufta bulunmuştuk”
38 – O vakit annene ilham edip dedik ki:
39 – “Onu bir sandığa yerleştirip denize bırak! Deniz onu sahile atsın. Bana da ona da düşman olan biri onu alsın” ve “Ey Mûsâ! nezaretim altında yetiştirilmen için sana karşı insanların gönüllerinde tarafımdan bir sevgi bıraktım”. [28,7-9]
Eski Ahid Çıkış kitabında yer alan kıssaya göre Nil nehrinden onu alan Firavun’un kızı, İslâmi geleneğe göre ise hanımıdır.
Hz. Mûsâ’nın annesi, oğlunun da diğer yeni doğan İsrail çocukları gibi öldürüleceği korkusuyla, onu Nil nehrine bıraktı. Eşi Asiye, kocası ile sarayının bahçesinde gezinirken farkedip ırmaktan sandığı çıkarttı. Kalbi çocuğa sevgi ile doldu. Mûsâ’nın ablası onu izlerken, çocuk için süt annesi aradıklarını öğrenince, gelecek âyetteki teklifi yaptı.


Vahiy ile ilham farklı kavramlardır...
----------------------------------------------------------------------

45 – Gün geldi, melekler ona: “Meryem! Allah, Kendisi tarafından bir kelime vereceğini sana müjdeliyor.

Adı Îsâ, lakabı Mesih, sıfatı Meryem oğludur.

Dünyada da âhirette de itibarlı, Allah’a en yakın kullardan olacaktır. {KM, Luka 1,26-38; Matta 1,16; Yuhanna 1,41}

Ağızdan çıkan mânalı bir ses veya kitapta yazılı mânalı yazı kelime olduğu gibi, âleme bakıldığı zaman, bakışta seçkinleşen ve gözden gönüle geçip duygu tesiri altında az çok bir mâna telkin eden varlıklar ve görünen yaratıklar da birer kelimedirler ki Hz. Îsâ (a.s.) bunlardan biri idi ve Meryem’e böyle bir te’sir ile gelmişti. Îsâ, Allah’tan bir kelimedir, fakat kelimelerin tümü değildir. Allah’tan bir kelimeye, “Allah’ın bir kelimesi” denebilirse de “Allah” denemez.


Burada ki kelime de farklı manada kullanılmıştır.


tesekkür ederim Khan en azindan bunu sen yaptin ve Vahy/Ilham ne demek diye bana birakmadin sagol.
 

Teknik

New member
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
38
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
yalan söylüyorsun siz daha onun gibi namaz kılmıyorsunuz ki ona uyduğunuzu iddia edesiniz..

De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın" (Al-i İmran Suresi, 31)

Ne o yoksa Efendimizin nasıl namaz kıldığını bilmeyecek kadar cahil mi kaldınız..Ama sanmam çünkü Sahih hadisler mevcut önümüzde.okumuşsunuzdur.Belli ki nefsinize ağır geldiğinden çeşitli yollara başvuruyorsunuz..Ama siz kalkıp ben onlara bakmam yahu Kur an var derseniz size dua etmekten başka ne yapılabilir..

Kim benim sünnetimden (yaşama tarzımdan) yüz çevirirse benden değildir (Buharî, Nikah l; Müslim, Nikah 5)

Siz (kirmizi)yalanci degil ayni zamanda iftiracisinizda biz Resulede onun getirdiginede bagliyiz ve hatta Alemlerin Rabbi nasil göstermis ise bizim ona bagliligimiz o kadar

salla belki tutan çıkar..Hazreti peygambere bağlılığını söyleyenler tamamen onun yaşama tarzından yüz çevirmiş tavsiyelerini dinlemez hale gelmişler..Sonra derler ki elhamdülillah bağlıyız..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
yalan söylüyorsun siz daha onun gibi namaz kılmıyorsunuz ki ona uyduğunuzu iddia edesiniz..

De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın" (Al-i İmran Suresi, 31)

Ne o yoksa Efendimizin nasıl namaz kıldığını bilmeyecek kadar cahil mi kaldınız..Ama sanmam çünkü Sahih hadisler mevcut önümüzde.okumuşsunuzdur.Belli ki nefsinize ağır geldiğinden çeşitli yollara başvuruyorsunuz..Ama siz kalkıp ben onlara bakmam yahu Kur an var derseniz size dua etmekten başka ne yapılabilir..

Kim benim sünnetimden (yaşama tarzımdan) yüz çevirirse benden değildir (Buharî, Nikah l; Müslim, Nikah 5)



salla belki tutan çıkar..Hazreti peygambere bağlılığını söyleyenler tamamen onun yaşama tarzından yüz çevirmiş tavsiyelerini dinlemez hale gelmişler..Sonra derler ki elhamdülillah bağlıyız..



elinizdeki delil nedir onun gibi kilmadigimiza?

Biz diyoruzki ayetlerdeki Resule uyuyoruz?

De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın"

(Al-i İmran Suresi, 31)

De ki " Ben sizi ancak vahiy ile uyarıyorum."

Enbiya Suresi 45

delilsiz kendi hevasindan konusan bir insani kendime muhattab aldigim icin Alemlerin Rabbinden ne kadar af dilesem az gelir Cahilden yüz ceviremedim diye.
 

Teknik

New member
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
38
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
çelişme..Sen demedinmi ben hiç bir hadis ve menkıbe kabul etmiyorum diye..O zaman bana kaynağını ver sen ALLAH rasulünün namazı gibi namaz kıldığını söylüyorsun.Efendimiz namazını 5 vakit kılar sabahı 2 öğlen ikindi ve yatsıyı 4 er ve akşamı 3 rek at olarak kılardı..Bu nun hakkında yüzlercede hadis vardır..Bu onun sünnetidir..Sende böyle kılıyormusun yoksa 3 vakitmi kılıyorsun..Kıldığın Namaz Rek at larını nerden aldın sen kaynağını ver ben sana o kaynaktan diğer hadisleride söyleyeyim..Kendi rey inle kafana göre kılamazsın dimi..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
çelişme..Sen demedinmi ben hiç bir hadis ve menkıbe kabul etmiyorum diye..O zaman bana kaynağını ver sen ALLAH rasulünün namazı gibi namaz kıldığını söylüyorsun.Efendimiz namazını 5 vakit kılar sabahı 2 öğlen ikindi ve yatsıyı 4 er ve akşamı 3 rek at olarak kılardı..Bu nun hakkında yüzlercede hadis vardır..Bu onun sünnetidir..Sende böyle kılıyormusun yoksa 3 vakitmi kılıyorsun..Kıldığın Namaz Rek at larını nerden aldın sen kaynağını ver ben sana o kaynaktan diğer hadisleride söyleyeyim..Kendi rey inle kafana göre kılamazsın dimi..



Senin kabul edemeyecegin kadar büyüktür sade ve inceliklerle dolu kaynak;


Kitabullah..


Ne yazikki bizimki sizinkine uymuyor?Bizimkinin muhattabi Resul ve Ümmeti sizinki ile cekisiyor....
 
Üst Alt