Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Bir erkeğin çok eş alması...

Bir erkeğin çok eş alması...

  • Doğru değildir...

    Kullanılan: 2 66.7%
  • Birden fazla eş ile evlenmesi uygundur...

    Kullanılan: 1 33.3%
  • Gerekmediği sürece yanlız bir eş seçilmeli...

    Kullanılan: 1 33.3%
  • Gerekliğine bakılmaksızın birden fazla eş olabilir....

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Kararsızım....

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    3
B

beyaz_ýþýk

Guest
Çok evlilik sosyolojik bir hadisedir...
Tek eş ile evlilik esastır...
Çok eş ile evlilik ise içtimai vakıa ile ilgilidir...Çok el ile evlilik toplumun kadın-erkek dengesine göre elzem duruma gelebilir, nitekim günümüzde toplum vakıası bu gerçeği ortaya koymaktadır...

Ancak, ben yine de tek eşliliği savunuyorum...




bu kast ettiğniz toplum için ben su savşata olan ulkeleri örnek gösterebilirim...onlarda iran ve filistin dir....ordaki hanımların cogunun kocaları olmuş ve tehlikeyle karşı karşıyadır,ihtiyaçlarını karşılıycak hiç bir şeyleri yoktur...boyle drumlarda hanımlar eş olarak alına bilir...maksat onalrı korumak ve haram yollara kotu yollara dusmesini engellemektir...

ama bu topluma turkiyeyi ornek veremiycem..dusuncem bu yondedir...
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Allah yolunda cihadden dünyalıklarınız,evladü iyaliniz,zevceleriniz sizleri alı koymasın.Ya Rab bizleri tüm şunlar alı koyuyor,koymuyorsa koymuyor diyelim,Rabbe dönüp.Bu cihadın yükü boynumuzdadır,biz ekser için dedikki mümkünse İslami cihad için ağırlıkları hafifletelim,şahsım bir zevce ,mübarek kardeşimle izdivaç ediyorum,beni çok düşündürüyor bu hususlar,hesap çok ağır,zaruret kesb etti,kardeşimizle 8 üylülde evleniyoruz.Allah hamd olsun,Kardeşim ,birliktende kuvvet doğar,evlenelimde bu zamanda şahsım mesud edersem bu canım kardeşim yeter,Şeytanın fitlemesinden Allah'a sığınırız.
 
B

beyaz_ýþýk

Guest
Allah yolunda cihadden dünyalıklarınız,evladü iyaliniz,zevceleriniz sizleri alı koymasın.Ya Rab bizleri tüm şunlar alı koyuyor,koymuyorsa koymuyor diyelim,Rabbe dönüp.Bu cihadın yükü boynumuzdadır,biz ekser için dedikki mümkünse İslami cihad için ağırlıkları hafifletelim,şahsım bir zevce ,mübarek kardeşimle izdivaç ediyorum,beni çok düşündürüyor bu hususlar,hesap çok ağır,zaruret kesb etti,kardeşimizle 8 üylülde evleniyoruz.Allah hamd olsun,Kardeşim ,birliktende kuvvet doğar,evlenelimde bu zamanda şahsım mesud edersem bu canım kardeşim yeter,Şeytanın fitlemesinden Allah'a sığınırız.


Allah c.c. yuvanıza huzur versin..Saadetli bir ömür gecirisiniz insallah...
Yuvanız bülbül yuvası gibi şen olsun...Salihlerin yurdu olsun insallaah...

Allah c.c. mesut bahtiyar etsin
...

Selam ve dua ile
 

EHLÝ-SUNNET

New member
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
223
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Yaş
46
Web sitesi
www.dinimislam.com
Hayır kardeşim. Kimse tek eşliliği savunamaz. Ancak, kaideye uygun olmayan çok eşliliğe karşı olabilir.

Çok eşlilik Kur'an'ın helal kıldığı bir iştir. Elbette Allah hikmetsiz iş yapmaz. Demek insanın fıtratına ve hayat-ı dünyeviyede cari olan Adetullah'a çok eşliliği gerektirecek hususlar koymuş ki serbest bırakmış.

Ancak, şunu diyebilirsin. Çok eşliliği gerektirecek mecburi bir sebep olmadan ve eşler arasında adaleti gözetmeme tehlikesi varsa çok eşli evlilik doğru değildir. Hem ben hangi durumda olursa olsun birden fazla eş almam,diyebilirsiniz. Yada kocama benden başka bir eş almasına müsade etmem,diyebilirler. Ancak ,buna hakkımız vardır.
Yoksa çok eşliliği red eden sözler etmek, bunu tek eşliliği savunmak adına yapmak hafazanallah hikmet-i ilahiye münafidir. Çok tehlikelidir.

Allah'ın orda "adaleti gözetememe" tehlikesini nazara alıp o helal kıldığı bir evlilikten ziyade tek eş almamızı tavsiye etmesi, o birden fazla eş alma hadisesini eleştirme hakkı vermez. Zira, o helal kılma emirden gelmiştir. Emirden gelenin hükmünü ne zaman, ne peygamber hiç kimse kaldıramaz.
Bize düşen adaletsizlik yapma tehlikesine karşı çok evlilik derdinde olanları uyarmaktır. Gerisi haddimiz değildir.
Muhabbetle
Eşler arasında adaletsizlik yapılsada bu sizi ilgilendirmez..Bunun hesabını o kişi verecek?
Bu konuda kendi muhasebenizi iyi yapın daha fazla sınırları zorlamayınız?yoksa kendinizi ucurumun dibinde bulursunuz..çünki yazılarınız kırmızı alarm veriyor.nefsinizle hareket etmeyin onunla mücadele edin..eğer hakkıyla iman etmişseniz üstün olan sizlersiniz..
Sayın yetkililer bu başlığı kitlemenizi talep ediyorum..
Daha fazla devam edilirse şeriat dışına çıkılabilir?
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
ya bu doğru değildir diyenler hiç kuran okumamışlarmı.siz allahın ruhsat verdiği bir işe nasıl doğru değildir diyorsunuz...
o zaman yök e niye kızıyorsunuz türbanı yasak etti diye oda kuranda yazan bir şeye doğru değildir diyor...
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
41
Konum
ruhlar aleminden
ya bu doğru değildir diyenler hiç kuran okumamışlarmı.siz allahın ruhsat verdiği bir işe nasıl doğru değildir diyorsunuz...
o zaman yök e niye kızıyorsunuz türbanı yasak etti diye oda kuranda yazan bir şeye doğru değildir diyor...

Sevgili abrec;

Şartları gerçekleştirdiğini düşünüyorsan birden fazla evlilik yapabilirsin, kimse sana engel olmaz sanırım...
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
nesi yanlış oluyor o zaman neden yanlış...o zaman
namaz kılmak yanlış birşey
abdestsiz namaz kılmak yanlış

iki cümle arasında nasıl bir fark farsa bundada öyle bir fark var.

çok eşlilik yanlış
şartlar oluşmadan çok eşlilik yanlış

ikisi farklı

gerekmediği süreceyi işaretlesinler o zaman yanlış diyemezsiniz...
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
41
Konum
ruhlar aleminden
nesi yanlış oluyor o zaman neden yanlış...o zaman
namaz kılmak yanlış birşey
abdestsiz namaz kılmak yanlış

iki cümle arasında nasıl bir fark farsa bundada öyle bir fark var.

çok eşlilik yanlış
şartlar oluşmadan çok eşlilik yanlış

ikisi farklı

soru öyle değil ama

Sevgili abrec, Şartların uygunsa kardeşim gerekeni yaparsın. Bunlar gizli bilim değil, bu şartların da neler olduğu da açıkça yazılı.Tekrar etmeye yeniden gerek yok.
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
arkadaşım yanlış demiş 26 kişi yanlış diyemezsinn...onu söylüyorum..o zaman o arkadaşlar gerekmedikce olmazı işaretlesinler diyorum...
yanlış demek olmaz sevgili kardeşim benim...
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
41
Konum
ruhlar aleminden
arkadaşım yanlış demiş 26 kişi yanlış diyemezsinn...onu söylüyorum..o zaman o arkadaşlar gerekmedikce olmazı işaretlesinler diyorum...
yanlış demek olmaz sevgili kardeşim benim...

Sevgili abrec ;
Anket bir fiili yapıp yapmamada belirleyici değildir, bunlar kişilerin şahsi görüşleridir, hiç bağlayıcılığı yoktur, durumu müsait olan şartları yerine getirmiş olan Allah'ın verdiği bu ruhsatı kullanabilir.
 

ibrahim571632

New member
Katılım
3 Tem 2007
Mesajlar
705
Tepkime puanı
756
Puanları
0
Konum
Mersin
arkadaşım yanlış demiş 26 kişi yanlış diyemezsinn...onu söylüyorum..o zaman o arkadaşlar gerekmedikce olmazı işaretlesinler diyorum...
yanlış demek olmaz sevgili kardeşim benim...

Evet.Bende abrec kardeşime katılıyorum. Yanlış demek farklıdır ,birden fazla evlik şartları oluşmamışsa yanlıştır demek farklıdır.

Konuyu biraz açmak gerekirse;
Şartların oluşmamasından kasıt, Eş ve çocuklara karşı her hususta adil davranamayacağımız veya dünyevi meşgalemizi arttırıp ibadetlerimizi aksatacağımız veya şehvani duygulara kapılabileceğimiz vs... olabilir.

Bu durum ise Namazı şartları vukuu bulmadan kılmak veya iftar girmeden oruç bozmak gibi birşey olurki tartışmak bile abeste iştigaldir.

Görüldüğü gibi Allahının (c.c.) şartlar oluşunca kıyılmasında sakınca bulmadığı nikah
akdini şartlar oluşmadan kıymamız bizi zımmen ZALİM konumuna sukut ettirebilir.

Bunun yanında Allahın (c.c.) cevaz verdiği bir eyleme doğru değil demek ise kişiyi Allah korusun bütün bütün imanından edebilir.

Arkadaşlarımızın hakkında bilgisi olmadıkları konularda fikir beyan etmeleri , o bilgiye sahip olmayan arkadaşlarımızıda yanıltabilir.

Bence bu anketin hazırlanışı dahi kanımca hatadır.Çünkü Allahın (c.c.) açık bir biçimde emir veya tavsiye bulunduğu konular hususunda yorum yapmamız bizi haddini aşanlar zümresine sokabilir.(Allah Korusun)

Affınıza sığınarak...

Allaha Emanet olun...
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Sevgili abrec ;
Anket bir fiili yapıp yapmamada belirleyici değildir, bunlar kişilerin şahsi görüşleridir, hiç bağlayıcılığı yoktur, durumu müsait olan şartları yerine getirmiş olan Allah'ın verdiği bu ruhsatı kullanabilir.
bu kişilerin şahsi görüşümü????
ruhsat olacak.ama şahsi görüş olamaz diyecek..
bence bir daha düşünsünler..
 

acemkizi

New member
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
s.a

erkekler kurani kerime yazilan her ayeti harfi harif yerine getirmisler evlenme kalmis ilim farz evlenmek sünnet

bu bir anket sanirim bence bu devirde erkeklere bir tane es bile cok.... saygilarimla...
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
41
Konum
ruhlar aleminden
Bence bu konunun tartışılması bile abes, Allah'ın verdiği bir ruhsatı kimse egale edemez, buna karşı çıkan, eleştiren çok tehlikeli bir iş yapmış demektir, hem bugün memlekette bir çok kişi evli olduğu halde namussuzca bir hayat sürmekte ve bu kişileri hiç kimse bir şey demiyor, Allah'ın verdiği ruhsatı kullanan kişiye ise insafsızca eleştiriler olmakta, ben diyorum ki kişiler bu ruhsatı kullanıp kullanmama noktasında özgürdür, bir kısım kişiler kullanabilir, bir kısım kişiler ise kullanamaz, hal böyleyken bir erkeğe bile bir kadın fazla gibi abuk subuk düşünceleri buraya yazmak tam anlamıyla müslüman mahallesinde salyangoz satmak demektir ki, bu tip kişiler elinde balık kokan çantayla ekmek fırına gelmesinler, her ne kadar buranın sloganı ne olursan ol gel ise de, bu söz tüm pisliklerinle, tüm kirlerinle buraya gel burayı da kirlet demek değildir, bu sözle denilmek istenen üzerindeki kirleri , pislikleri bırak gel demektir vesselam....
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
birden fazla evliligi düsünen bir erkek,esler arasinda hicbirfarki gözetmeyecegi konusunda emin ise ve ikinci bir evlilige ihtiyac hissediyorsa evlenmesinde bir sakinca olmadigi gibi dinimizcede caizdir.eger bu sartlara riayet etmezse kul hakkina girmis olur haram islemis olur

ve bu konu üzerine cok güzel bir hadis-i serif vardirki:

İki zevcesi olup da birine tamamen meyledip diğerini ihmal eden kimse, kıyamet gününde, bir yanı felçli olarak gelir

Eski Mısır Hukuku: Koca bazı şartlar altında birden fazla kadınla evlenebilirdi.

Babil Hukuku: Hamurabi kanunlarına göre, zevce çocuk doğurmazsa veya ağır bir hastalığa tutulursa, koca odalık alabilirdi.

Çin Hukuku: Kocanın serveti müsait olursa, ikinci derecede zevceler alabilirdi. Şu kadarki, bu kadından doğacak çocuklar, birinci ve asıl zevcenin çocukları sayılırdı.

Eski Brehmenler: Vichnou kitabına göre, erkekler bulundukları sınıflara göre bir, iki, üç veya daha fazla kadınla evlenebilirdi. Apastamba kitabında ise, bu konuda tahdit vardı, kadın vazifelerini hakkıyla yerine getirebiliyor ve erkek çocuğuda oluyorsa, koca ikinci bir kadınla evlenemezdi.

Manu düsturlarında, bir adam, ilk zevcesini kendi toplumsal seviyesinde seçmesi lazımdı, ikinci zevcesini, daha alt tabakalardan alabilirdi.

Eski İran : Çok evlilik kabul edilmişti.

Roma Hukuku : Odalık almak, kanuni nikah olmaksızın yaşamak vardı.

Kitab-ı Mukaddes : Eski Ahid'de Davud a.s. bir çok kadınla evlendiği zikredilir. Eski Ahid'de çok evlilikten bahseden başka yerler de vardır. Müsevilite de çok evlilik vardı.

Yeni Ahid'de (İncil), birden fazla kadınla evlenmeyi yasak eden bir madde yoktur. Ancak tek zevce ile yetinmenin iyi olacağına dair tavsiyeler vardır.

Birden fazla evlenme, Hristiyanlık aleminde XVI. asra kadar normaldi.

İslam'dan Önceki Arabistan: Çok evlilik konusunda hiç bir tahdit ve sınır yoktu. Erkek istediği kadart kadınla evlenebildiği gibi, aralarında zevce değişimi bile olurdu.

simdi islam gözetiminde ayetlerle incelemek istersek bu konuyu

Cenab-ı Hak buyuruyor:

"Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdir de) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır." (Nisa Suresi / 3)

ayettende anlasilacagi gibi bir emir yoktur birden fazla evlilige müsade vardir ve adaletten bahsedilmistirki bu adaletlere uyamayacagini zanneden bir kisinin tek esli olarak kalmasinin makbul olacagindan izah edilmistir

ve diger bir ayeti incelersek
"Üzerine düşüp uğraşsanız da kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bâri birisine tamamen kapılıp da diğerini askıya alınmış gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir, günahtan sakınırsanız Allah şüphesiz çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir." (Nisa Suresi / 129)

burdanda anlasilacagi adaleti sergilemek zor bir istir simdi aslinda bu olaylara cok güzel bir örnegi buraya yazi olarak asmakda fayda var örnek sudur:
Peygamberimizin kızı Hz.Fatıma, kocası Hz.Ali'nin ikinci bir kadınla evlenmek istemesine karşı çıkmıştır. Peygamberimizin terbiyesinde büyüyen Hz.Fatıma'nın, kocasının ikinci evliliğine karşı çıkması caiz olmasaydı Allah Resulü onu ikaz eder, kocasının arzusuna boyun eğmesini emrederdi. Halbuki durum öyle olmamış, bilakis kızının üzüldüğünü gören Allah Resulü, damadı Hz.Ali'nin bu arzusundan vazgeçmesini istemiş, eğer vazgeçmezse ancak Fatıma'yı boşadıktan sonra evlenebileceğini bildirmiştir. Hz.Ali'nin Fatıma'nın üzerine evlenip onu üzmesine razı olmamıştır.
Allah resulünün bu davranışında, müslüman kız ve babalarının damadın ikinci evliliğine karşı çıkabilecekleri hususunda ruhsat vardır denilebilir.


İslam çok evliliği ne emir ne de tavsiye etmiştir. Sadece bazı zaruri hallerde müsaade etmiştir. Zaten yukarıdaki olayı naklettikten sonra diyecek bir şey olmasa gerek.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Allah'ın emri

Allah'ın emri

Selamünaleyküm

Toplumun, hele hele insanların ürettiği kanunlarla yönetilen bir toplumun çok hassas olduğu bir konu.
Allah (c.c.) Kuran-ı Azimüşşan da çok aleni bir biçimde Nisa Suresi 3. ayetinde
"Eğer, (velisi olduğunuz) yetim kızlar (ile evlenip onlar) hakkında adaletsizlik etmekten korkarsanız, (onları değil), size helâl olan (başka) kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikahlayın.2 Eğer (o kadınlar arasında da) adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız o taktirde bir tane alın veya sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için daha uygundur" mealen ruhsat vermiştir. Peygamber Efendimiz (S.A.V.) de çok eşli yaşamıştır.
Allah (c.c.) ın verdiği bu ruhsatın ve Peygamberin sünnetinin her insan için geçerli bir durumu zuhur edebilir. Bu bir emir değil ama ruhsattır. Kuran- Kerim de buna benzer başka ruhsatlar ve Peygamber (A.S.)ın hayatında da buna benzer örnekler çoktur. Bu ruhsat ve örnekler evlilik konusu dışında hep ihtiyara bırakılmış ve olup olmaması kimse tarafından "bu konuda olduğu kadar" çok reddiye almamıştır. Oysa ruhsat Allah'ın, sünnet Peygamber'in. Müphem bir çok konuda yoğurda üfleyerek yiyen bizler, bu denli aleni ve meşru bir konuda neden birden bire değişiyoruz? Oysa her itikatlı bey ve bayan bu konuya " şartlar uygunsa" evet diyebilmeli. Nefisleri ve imanları bir kontrol edelim heman... Selam
 

yelken06500

New member
Katılım
12 Eyl 2007
Mesajlar
772
Tepkime puanı
131
Puanları
0
Konum
istanbul
Ssss

Ssss

:(düşünsenize senden hesap soran 4 CADIn, sağı solu yıkan veletler hayır kesinlikle düşünmesene:(:11_2_105:
 

FairofAngel

New member
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
ayrıca o dönem bu dönem diye birşeyde yoktur islamda

Allah'ın kanununda asla bir değişme bulamazsın, Allah'ın kanununda kesinlikle bir sapma da bulamazsın.
FATIR-43


Şimdiki devir diye birşey yok, emirlerde izinlerde...

İki evlilik zamane sünneti değilmiş
Niye?
E hani kim yapıyo?Bi tane örnek göster
Ne yaklaşım ama(!)
Sürü prensibi başka birşey değil!
Peki devir değişip şimdi uyguladığımız sünnetler ihmal edilince bi sağımıza bi solumuza bakıp örnek teşkil eden pek de kimse göremyince vicdanımız rahat, 'Bu sünnet bu devirde olmaz mı diyeceğiz?'
Hiç sanmıyorum...


İslamiyetin kuralları, Peygamberimizin sünnetleri o içinde bulunulan 'bu dönem'e her zaman uygun olacaktır..

İşinize gelirse:)
 
Üst Alt