Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Bütün bozuk akımların akıl hocası!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
chamdali' Alıntı:
Ben ne diyeyim sana Ayşegül! Nereden çıkarıyorsun bunları? Anlamıyorum. Ben ne diyorum sen ne anlıyorsun?

Selametle!...

Sizden alıntı yaptığım mesajı tekrar okuyun öyleyse...Çünkü anlattıklarımın ucu bunlara dayanıyor...Bir yerden çıkarmıyorum gerçekleri söylüyorum...Sen kur'anı kerimde geçen tüm isimlerin ayrıntısını fıkıh kitaplarında görüyor ve öğreniyorsun...O zaman nedir bu mantıksızca düşmanlık?....Cahil hocaların ceremesini ehli sünnet alimlerimi çekecek......Artık bu konuda susmak istiyorum...Beni çok yordunuz
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
sayın moderatör;
bir insanın müslüman olabilmesi için kur'anı kendisine rehber edinmesi gerekir.Kur'anı anlamak için Allah Rasulünün kur'anı anlama yöntemine-sünnetine-başvurmak zorundayız.bu olmazsa olmaz şart.dolayısıyla her müslüman sünnet ehli olmak zorundadır zaten.hemde hangi mezhepten olursa olsun.dolayısıyla sizin ehli sünnet tanımınız havada kalıyor.nedir bu ehli sünnet ve ehli sünnet alimleri dediğiniz kimlerdir?kim bunlarki neyi okuyup neyi okuyamayacağımızı söylüyor.Biraz akıl sahibi olup,kur'ana halis niyetle yaklaşan kişi kur'anın evrensel mesajını kavrar.bunun içinde alim olmaya da gerek yoktur.
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
umit2006' Alıntı:
sayın moderatör;
bir insanın müslüman olabilmesi için kur'anı kendisine rehber edinmesi gerekir.Kur'anı anlamak için Allah Rasulünün kur'anı anlama yöntemine-sünnetine-başvurmak zorundayız.bu olmazsa olmaz şart.dolayısıyla her müslüman sünnet ehli olmak zorundadır zaten.hemde hangi mezhepten olursa olsun.dolayısıyla sizin ehli sünnet tanımınız havada kalıyor.nedir bu ehli sünnet ve ehli sünnet alimleri dediğiniz kimlerdir?kim bunlarki neyi okuyup neyi okuyamayacağımızı söylüyor.Biraz akıl sahibi olup,kur'ana halis niyetle yaklaşan kişi kur'anın evrensel mesajını kavrar.bunun içinde alim olmaya da gerek yoktur.


Bunları söyleyen bir insan alimler hakkında hiç bir fikre sahip demek değildir...Bende ehli sünnetim o zaman benim kuran ayetiyle ilgili yaptığım bir yorum başka bir arkadaşımızın yaptığı yorumla birbirini tutmayabilir...Çünkü herkes gerçek yorumunu yapamaz...Ama ehli sünnet alimi dediğimiz kişiler kendilerinden üst düzeyde olan hocalarından ders alarak bu işte ilim sahibi olmuşlardır...Öyle basit birşey değildir bu....Öyle basit bir iş olsaydı bu işler ilahiyat fakülteleri kurulmazdı;)
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
peki bu ehli sünnet alimler kimler?lütfen sıralarmısınız?
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
umit2006' Alıntı:
peki bu ehli sünnet alimler kimler?lütfen sıralarmısınız?

Saymakla bitirebileceğimizi sanmıyorum...Çünkü Bende A'dan Z'ye kadar ansiklopedileri mevcut...Bir kaç örnek verecek olursak eğer


Abdülkadir Geylani

Abdullah Bin Mübarek

Bayezidi Bistami

Hacı Bayram-ı Veli

Ahmed Bedevi

İmam-ı Rabbani

İmam-ı Gazali

.........Daha çoook var saymakla bitiremeyiz en iyisi sizin kendinizin araştırmasıdır...Bu saydıklarım din alimlerinin en bilinen zatlarıdır
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
evet klasik tasavvuf ehli.zaten sizden başka tasavvufa inanan yok yada sizin anladığınız manada.
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
umit2006' Alıntı:
evet klasik tasavvuf ehli.zaten sizden başka tasavvufa inanan yok yada sizin anladığınız manada.

Tamam kardeşim sen inanma o zaman napayım yani:eek:
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Abdülkadir Geylani

Abdullah Bin Mübarek

Bayezidi Bistami

Hacı Bayram-ı Veli

Ahmed Bedevi

İmam-ı Rabbani

İmam-ı Gazali

bu zatlara inanmak imanın gereklerindenmidir?
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
umit2006' Alıntı:
Abdülkadir Geylani

Abdullah Bin Mübarek

Bayezidi Bistami

Hacı Bayram-ı Veli

Ahmed Bedevi

İmam-ı Rabbani

İmam-ı Gazali

bu zatlara inanmak imanın gereklerindenmidir?


Evet ucu ona kadar gider çünkü hadis bildirmiştir çoğu...Hadisleri reddetmekte peygamberi reddetmek demektir...Peygamberi reddedenlerde dinden çıkar
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
kardeşim tasavvufçuların rivayet ettiği hadislerin sahih olmadığını söylemek nasıl oluyorda peygamberi,sünneti inkar etmek olarak algılanıyor?imam ebu hanifede bir çok hadisi sahih değil diye reddetmiş,buharide,tirmizide.şimdi bunlardamı sünnete,peygambere karşı oluyorlar?
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
umit2006' Alıntı:
kardeşim tasavvufçuların rivayet ettiği hadislerin sahih olmadığını söylemek nasıl oluyorda peygamberi,sünneti inkar etmek olarak algılanıyor?imam ebu hanifede bir çok hadisi sahih değil diye reddetmiş,buharide,tirmizide.şimdi bunlardamı sünnete,peygambere karşı oluyorlar?

Senin misal verdiğin kişiler zaten 4 büyük imamdan biri...Sen dört büyük imamdan birimisin?...Hangi hocalardan ders aldın?...Hadislerde zaten peygamber efendimizin davranış ve sözleri bildirilir...Paygamberimize uymaya sünnet deniyorsa eğer...hadis=sünnet 'tir.!!!
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
şu Bozuk Akimlarin Akil Hocasi Var Ya, O Kadar Ilim Sahibi Ki Bozuk Akimlardakinin Toplamindan Fazladir Herhalde. ümit Kardeşim Artik Anla şu Olayi Da Feraha Er. O Akil Hocasi Senin Ve Bazi Kardeşlerin Peşini Birakmiyor. Sizler Ondan Kopmak Istemezseniz Hiçbir şey Duymaz Ve Görmezsiniz. Iş Sizde. Isteyin Ki Doğrulari Görüp Duyasiniz. Hayirli Geceler. Hakkinizi Helal Edin.
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ne o öyle futbol taraftarları gibi!4 büyük imam bu sınırlama hakkını size kim verdi,diğer müctehidler ne oluyor?değilmiki isabetli karar verirlerse iki,isabetli karar vermezlerse bir sevap alıyorlar?o zaman hangi ölçüye göre dörtle sınırlıyorsunuz?
birde hangi bozuk akım söylermisiniz?bildiğim kadarıyla tasavvufla uğraşanlar kendileri dışında herkesi bozuk olmakla,sapıklıkla suçluyor.
hani temel otobana ters girmiş,radyodan anonsu dinliyor;bir araba otobana ters girdi dikkat edin diye!bir bakıyor bütün arablar ters!kardeşim demiş ne bitanesi bütün arabalr ters demiş!siz tasavvufçularda temel gibi kendileri düzgün diğerleri ters!
 

tahsiye72

New member
Katılım
6 Ağu 2006
Mesajlar
350
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
52
..

..

Aslında “Tasavvuf” kelimesinin zahirdeki belirtilere bakarak, sufa sahipleri (Ehli sufa) kelimesinden mi, yoksa Peygamber Efendimiz S.A.V. devrinde sof (yün) elbiseler giyildiği için, sof kelimesinden mi geldiği hiç mi hiç önemli değil. Ama çok önemli görülen şeyler var:
1. Tasavvuf Kur’ân-ı Kerim’in bütünü ile amel etmektir. Kur’ân-ı Kerim’in sadece fizik vücudumuzu alâkadar eden âyetleri ile değil, nefsimizi ve ruhumuzu vazifeli kılan âyetleri ile de amel etmektir.
2. Tasavvuf, Peygamber Efendimiz S.A.V. ve sahâbenin yaşadıklarını yaşamaktır. Gelmiş geçmiş bütün peygamberler ve onlara tâbî olanların da yaşadıkları hayat da tasavvuftu.
3. Tasavvuf, Allah’ın bize tevdi ettiği 3 emaneti de (Ruh, Fizik vücut ve Nefs) Allah’a teslim etmektir. İrşad’a ulaşmaktır. Bu ise İslâm olmaktır.
İslâm kelimesinin ilk muhtevası tek Allah’a inanmak, ikinci muhtevası teslim, üçüncü muhtevası ise sulh ve sükûndur. Kim İslâm olmak şerefine ulaşmışsa, o kişi üç açıdan sonsuz saadete erişmiş olur.
1. İç âlemde, ruhun bütün hasletleri nefse geçtiği için sulh ve sukûna ulaşılmıştır. Çünkü artık nefs ve ruh arasında çatışma yoktur.
2. Dış âlemdekilerle sulh ve sukûna ulaşılmıştır. Çünkü nefsin afetleri artık yoktur ki diğer insanlarla anlaşmazlıklar olsun.
3. Allah’u Tealâ Hz. ile en iyi ilişki kurulmuştur. Yüce Rabbimizin her emri yerine getirilmekte ve her nehyinden kaçınılmaktadır. Artık nefsin sahip olduğu faziletler (yani ruhun hasletleri) emirleri yapmaya büyük arzu duymakta, nehiyleri (yasakları) ise hiç işlememektedir. Çünkü nefsteki yasakları talep eden afetlerin hepsi yok olmuştur.
Görülüyor ki İslâm bir sonsuz saadetin (Fussilet-35), hazzül aziymin oluşması için ulaşılması gereken bir merhaledir.
Allah insanlardan başka yarattığı her şeyi insan için yarattığı cihetle (Casiye-13) en çok insanı sevmektedir. En çok sevdiği mahlûkunun mutlu olmasını istemesi ise tam olarak yerli yerine oturmaktadır. İşte bu sebeple Allah, insanın irşada ulaşmasını emretmektedir (Bakara-186, Şura-47). Çünkü ancak irşada ulaşan kişi İslâma ulaşmıştır, ve de sonsuz mutluluğa ulaşmıştır. İnsan-ı Kâmil olmanın son aşamasına varmıştır. Saadet açısından insan-ı kâmil olmuştur. Velâyetin kademeleri olan ,
1. Fenâ (Ruhun Allah’a teslimi)
2. Bekâ
3. Zühd
4. Teslim (Vechin, fizik vücudun teslimi, muhsin olmak)
5. Ulûl Elbab
6. İhlâs kademeleri tamamlanmıştır.
İnsan-ı kâmil olmanın ikinci ve asıl muhtevası “İrşad edebilme” yeteneğidir. Bu yetenek, insanın kendisinde mevcut olduğu kanaatinde olması ile mevcut olmaz. “Mürşid” olabilmek, ihlâs’a ulaştıktan sonra, Tövbe-i Nasuh’a (Tahrim-8) Allah’u Zülcelâl Hz. tarafından davet edilmek ve yüce Rabbimiz tarafından salâha ulaştığının tebliğ edilmesi ile gerçekleşir. Ve gönül gözü açık olanlar onun başının üzerindeki nuru görürler (Tahrim-8).
Unutulmamalıdır ki daha hikmetin ilk kademesi olan “Ulûl Elbab” (Lübb-ün sahibi olmak) kademesinden başlayarak son üç kademede (daimî zikir) “zikri daim” asıldır (Al-i İmran-190,191). Salâhta ise “zikri külli” (vücudun bütün azalarının Allah’ı zikri) esastır.
7. Böylece salâh kademesi (7. kademe) oluşur. Salâh’ın son üç kademesinden ilk ikisinde, iradenin Allah’a bağlanması ve ref edilmesi yaşanır. Salâhın son kademesinde ise Allah her devirde sadece bir kişiyi tasarrufu altına alır.
Görülüyor ki sadece fizik cesedimize ait vazifelerin değil, nefsimize ait ve ruhumuza ait vazifelerin de ifa edilmesi farz kılınmıştır. Bu ise Allah ile kul arasındaki ilişkiler açısından kitabın bütününe tâbi olmaktır (Al-i İmran-119). Bu açıdan kitabın bütününe tâbî olmak Kur’ân-ı Kerim’in bütününe tâbî olmaktır. İslâm olmak ise, gördük ki ancak Kur’ân-ı Kerim’in bütününe tâbî olmakla gerçekleşebiliyor.
Kitabın bütününe tâbî olmak ruhun, fizik vücudun ve nefsin, bize verilen 3 emanetin de Allah’a teslim edilmesidir. Bu 3 emanetin, Allah’a teslimi işlemi ise Tasavvuftur. Peygamber Efendimiz ve sahabenin ulaştıkları merhaledir ve yaşadıkları hayattır, İslâm şerefine ermektir. Tasavvuf ; Allah’a teslim olmak, İslâm’ı, Kur’ândaki İslâm’ı yaşamaktır. Tasavvuf, İslâm’ın hayata geçirilmesidir.
Öyleyse İslâm = Tasavvuftur.
Madem ki Allah irşadı farz kılmıştır (Bakara-186 ve Şura-47); İrşad 3 cesedin de Allah’a teslimidir, İslâm olmaktır, tasavvuftur.
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
evet ayetlere bakıyorsunuz ama görmüyorsunuz!batini anlam,ledünni ilim,gayb diye uğraşcağınıza peygamberin sünnetiyle ( kur'anı anlama,uygulama yöntemi ) bakın vahye.bilmem anlatabildimmi?
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Allah Teala Bütün Bozuk Akimlari, Akil Hocalarindan Ayirsin Inşallah. Şeytan :7_11_115: Ile övünür.
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
AMİNNNN Allah duanızı kabul etsin.İslami anlayışımız her türlü pislikten arınsın.
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ben bu foruma ismine bakarak islami zannedip girdim,ama ne yazıkki isminden başka hiç bir yerde islam yok!ben kalkmış şirkten bahsediyorum.sizler önce islam olun!şu an cahiliye üzerine bulunuyorsunuz.
tekrar ediyorum iman edin!iman edin!iman edin!
Allahı'ın kitabını
Rasulün sünnetini ( Peygamberin kur'anı anlama,uygulama yolu,yöntemi,metodu )
rehber edinin.tek örneğimiz Allah rasulüdür.
bunların dışında salih mü'minleride örnek alın ama mürşid anlayışında olduğu gibi sorgusuz sualsiz değil! ( Ey Allah'ın Rasulü bu sendenmidir?vahiymidir? diyen sahabe gibi. ). ( Ben saparsam ne yaparsınız diyen Ömer'e seni kılıcımla doğrulturum diyen sahabe gibi.ki Ömer sahabinin bu tavrından çok memnun olmuştu sayın mürşidler,efendi hazretleri,üsradlar ve benzerleri!)
Allah'ın selam ve rahmeti Kur'anda anlatılıp,Allah Rasulünün hayatında örneklendiği gibi yaşayanların,yaşamaya çalışanların üzerine olsun
Selamunaleykum.
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
umit2006' Alıntı:
ben bu foruma ismine bakarak islami zannedip girdim,ama ne yazıkki isminden başka hiç bir yerde islam yok!ben kalkmış şirkten bahsediyorum.sizler önce islam olun!şu an cahiliye üzerine bulunuyorsunuz.
tekrar ediyorum iman edin!iman edin!iman edin!
Allahı'ın kitabını
Rasulün sünnetini ( Peygamberin kur'anı anlama,uygulama yolu,yöntemi,metodu )
rehber edinin.tek örneğimiz Allah rasulüdür.
bunların dışında salih mü'minleride örnek alın ama mürşid anlayışında olduğu gibi sorgusuz sualsiz değil! ( Ey Allah'ın Rasulü bu sendenmidir?vahiymidir? diyen sahabe gibi. ). ( Ben saparsam ne yaparsınız diyen Ömer'e seni kılıcımla doğrulturum diyen sahabe gibi.ki Ömer sahabinin bu tavrından çok memnun olmuştu sayın mürşidler,efendi hazretleri,üsradlar ve benzerleri!)
Allah'ın selam ve rahmeti Kur'anda anlatılıp,Allah Rasulünün hayatında örneklendiği gibi yaşayanların,yaşamaya çalışanların üzerine olsun
Selamunaleykum.

Aynı yazıyı bütün konulara yapıştırmışsınız e güzel:cool:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt