Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kur'an dan Hüküm Çıkarabilenlere Sorular

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

berguzar

New member
Katılım
31 Ara 2007
Mesajlar
112
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
58
VE tekrar merhaba
Dikkatinizi çekerim, bahane dediğiniz şeylere biz ayet diyoruz....

Hepiniz Allaha emanet olasınız....
 

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Tr
Sevgili bekir:
Bir tek soru soracağım. Peygamberin Allah gibi hüküm verme yetkisi varmıdır yokmudur? Lütfen cevabınız var ya da yok şeklinde olursa sevinirim....
Hepiniz Allaha emanet olasınız....

Sayın bergüzar hüküm derken anladığınız acaba verilen emrin yada tavsiyenin müslüman erkek ve kadınların muhayyerliğini ortadan kaldıran sözlermidir.Evet diyorsanız ayet aşağıda. Bu arada elbette ALLAH c.c nin elçisinin hükmü nefsinden değil vahy den kaynaklıdır.Bu hükme uymakta insanı müşrik yapmaz.Zira öyle olsaydı ALLAH teala aşağıda ki ayeti vahyedermiydi Selametle

"Allah ve resulü bir işte hüküm verdiklerinde, inanmış bir erkekle inanmış bir kadının, işlerini kendi isteklerine göre belirleme hakları yoktur. Allah'a ve resulüne isyan eden, açık bir sapıklığa batıp gitmiş demektir. AHZAB-36 Yaşar Nuri Öztürk meali
 

berguzar

New member
Katılım
31 Ara 2007
Mesajlar
112
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
58
Sayın bergüzar hüküm derken anladığınız acaba verilen emrin yada tavsiyenin müslüman erkek ve kadınların muhayyerliğini ortadan kaldıran sözlermidir.Evet diyorsanız ayet aşağıda. Bu arada elbette ALLAH c.c nin elçisinin hükmü nefsinden değil vahy den kaynaklıdır.Bu hükme uymakta insanı müşrik yapmaz.Zira öyle olsaydı ALLAH teala aşağıda ki ayeti vahyedermiydi Selametle

"Allah ve resulü bir işte hüküm verdiklerinde, inanmış bir erkekle inanmış bir kadının, işlerini kendi isteklerine göre belirleme hakları yoktur. Allah'a ve resulüne isyan eden, açık bir sapıklığa batıp gitmiş demektir. AHZAB-36 Yaşar Nuri Öztürk meali


Peki sevgili mücahid:

Kuranın eksiksiz, çelişkisiz bir kitap olduğuna inanıyormusunuz?
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Sevgili bekir:
Bir tek soru soracağım. Peygamberin Allah gibi hüküm verme yetkisi varmıdır yokmudur? Lütfen cevabınız var ya da yok şeklinde olursa sevinirim....
Hepiniz Allaha emanet olasınız....


Sayın berguzar

Bu kadar teknik ve derin ayrıntıdan sonra bu sorduğunuz soru, münazarayı "demagojik" üsluba dönüştürür sadece. Sorduğunuz soruya var-yok demek o kadar yüzeysel kalır ki, sadece sizi tatmin eder belki. O yüzden var yada yok diye kabul edin, hangisi sizi memnun ederse.

Mütemadiyen sizin sorularınıza cevap verdim, siz ise benim sorularımı cevapsız bırakıyorsunuz. Bir soru da siz cevaplayın, alıntısız, sade sizin düşünceniz olan da, bende bir yere varabileyim. Ne diyor aşağıda ki ayet, kime diyor, ne emrediyor.

Selam ile


Nisa 80 : "Resule itaat eden Allah'a itaat etmiş olur. Yan çizen çizsin, biz seni onlar üzerine bekçi göndermedik."
 

Muhabbetci

New member
Katılım
16 Ocak 2008
Mesajlar
44
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Almanya/ Krefeld
Web sitesi
www.1webspace.biz
Muhterem Muhabbetci

Hulasa, siz Kur'an ın yedi değişik anlamı olduğunu iddia ediyorsunuz. Yedi değişik insan, yedi değişik anlam, yedi değişik hüküm. Maşaallah, olduysa mübarek olsun.


İşin en fenası, bu hükmünüze bir de rağbet etmediğiniz " hadis "ekliyorsunuz.

Ve üstelik hadisi de değiştirip, kendinize mesned etmeye çalışıyorsunuz. Çok manidar!?

Ve de sorsam size ( o ki, hadis, Kur'an ile çelişmez) bu iddia ettiğiniz hadis, Kur'an ın hangi ayetinde var? gerçi siz bu feraset ile onada bir içtihad yaparsınız ya, neyse...

Ben size önce, kendi fikirlerinize mesned ettiğiniz hadisin, doğrusunu vereyim inşaallah.


921 - Omer Ibnu'l-Hattab (radiyallahu anh) anlatiyor: "Hisam Ibnu Hakim Ibni Hizam'i, Furkan suresini farkli sekillerde okurken dinledim. Resulullah ( aleyhissalatu vesselam) bana bu sekillerden hicbiriyle okumamisti. Namazin icinde adamin uzerine atilacak oldum. Kendimi zorla zabtedip namazi bitirmesini bekledim. Selami verir vermez ridasindan tutup kendime dogru cektim ve: "Sana bu sureyi (boyle okumayi) kim ogretti?" diye sordum. Hisam: "Onu bana Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ogretti!" demez mi! (Tepem atti):
"- Yalan soyluyorsun, onu Resulullah (aleyhissalatu vesselam) bana da ogretti, ama senin okuduguna hic benzemiyor!" dedim. Adami derdest edip dogru Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'a goturdum.
"- Ey Allah'in Resulu, dedim, bu adami Furkan suresini, bana hic okumadigin cok farkli sekillerde okuyor gordum!"
Resulullah, sukunetle: " Hele yakasini sal!" diye emretti ve ona donerek:
" Ey Hisam oku bakalim!" dedi. Hisam, kendisinden isittigim sekilde, sureyi yeniden okudu. Resulullah (aleyhissalatu vesselam) bana yonelerek:
" Evet, sure bu sekilde indirildi!" buyurdu. Sonra bana: " Ey Omer, dedi. Sen de oku!"
Ayni sureyi ben de, bana ogretmis oldugu sekilde okudum. Bunun uzerine Resulullah (aleyhissalatu vesselam) su aciklamayi yapti:
" Evet sure bu sekilde (de) nazil oldu. Biliniz ki, bu Kur'an yedi harf (sekil) uzere indirilmistir. Bunlardan hangisi kolayiniza gelirse onunla okuyun."
Buhari, Fedailu'l-Kur'an 5, 27, Husumat 4, Tevhid 53; Muslim, Musafirin 270, (818); Ebu Davud, Salat 357, (1475); TirmizI, Kira'at 2, (2944); NesaI, Salat 37, (2, 150-152); Muvatta, Kur'an 5, (1,102).


Bu hadisi açıklayan ilim ehli, ittifaken ve ağırlıklı olarak; bu yedi harf üzere olmanın, lehçe olarak, lafz olarak algılanması gerektiği ve mana olarak her hangi bir değişikliği ifade etmediğidir...

Yani siz hem hadis kabul etmiyor, hem hadisleride kendinize göre manalandırıyor, üstelik birde kendinize şahid tutuyorsunuz...

Bakın hazır siz hadisten ahkam keserken, sizin durumunuza ışık tutacak bir hadis bildireyim.


Mikdam Ibnu Ma'dikerib (radiyallahu anh) anlatiyor: Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Haberiniz olsun, rahat koltugunda otururken kendisine benim bir hadisim ulastigi zaman kisinin: "Bizimle sizin aranizda Allah'in kitabi vardir. Onda nelere helal denmisse onlari helal biliriz. Nelere de haram denmisse onlari haram addederiz" diyecegi zaman yakindir. Bilin ki, Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'in haram kildiklari da tipki Allah'in haram ettikleri gibidir"
Ebu Davud, Sunne, 6, (4604); Tirmizi, Ilm 60, (2666); Ibnu Mace, Mukaddime 2, (12).
Ebu Davud'un rivayetinin bas kisminda su ziyade vardir: "Haberiniz olsun, bana Kitap ve bir o kadar da (sunnet) verildi." Rivayetin gerisi yukaridaki manada devam eder.
Ebu Davud'un rivayetinin sonunda su ziyade de mevcuttur: "Haberiniz olsun (Kur'an'da zikri gecmiyen) ehli esegin eti de size helal degildir, vahsi hayvanlardan parcalayici disi (kopek disi) olanlar, keza muahedeli olanlarin yitikleri de haramdir. Ancak esya sahibi, ihtiyaci olmadigi icin, kasden terketmisse o mustesna. Bir kimse bir kavme ugradigi zaman, ona ikram etmek, o kavme vazife olur. Sayet ikram etmezlerse, o kimse, hak ettigi ikramin mislince onlari cezalandirir."



Allah hidayete erdirsin...

Ya ben anlatamadim ya sizler anlamak istemiyorsunuz....Yedi ayri hüküm cikarmakdan söz konusu etmiyoruz burda...Kurani kerim kendi ayetlerinde :"Bunlar Kitabin anasidir!" demiyormu...Yani ANAYASASI tabiri caizse...Yedi ayri haram yedi ayri helal cikmaz kurandan...Dolaysi ile Yedi ayri hüküm cikmaz...Biz Manadan bahsetmekdeyiz...Kuranmi indi , ayetmi indi, Hakkmi indi, nurmu indi, Cebrailmi indi, ruhmu indi?? Bunlar ne helali belirtir, nede harami belirtir...Bunlar sadece , Insanin, ilmi derecesine göre mana cikarmasini baglar...

Ali İmran Suresi 7 Kitap’ı sana indiren O’dur.Onun ayetlerinden bir kısmı muhkemlerdir ki; onlar Kitap’ın anasıdır.Diğer ayetlerse müteşabihlerdir.Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun yorumuna öncelik tanımak için Kitap’ın sadece müteşabih kısmının ardına düşerler.Onun tevilini ise bir Allah bilir, bir de ilimde derinleşmiş olanlar.Bunlar, “ona inandık, hepsi Rabbimizin katındandır” derler.Gönül ve akıl sahiplerinden başkası gereğince düşünemez.

Hud Suresi 1 Elif, Lâm, Râ. Hakîm ve Habîr olandan bir kitaptır ki bu, ayetleri önce muhkem kılınmış, sonra ayrıntılı hale getirilmiştir.


hadis ragmet etmedigin hadis demissin..Ben hadis inkar etmedim bugüne dek, sadece uydurma olan hadislerden yol cikarak Islam dinini bozmakdansa , her hadisi Serifi Kurana sundum....Zaten Dört mezhep imamin dördüde böyle yapin diye emir vermedimi??

Asil senin yazdigin hadisden cikardigin hüküme bak ...

Simdi Arap ülkesindeyiz, Hz Muhammed Mustafa insanlara Arapca inen Kurani arapca ögretiyor, Halife ömerin yaninda biri bunu okuyor ve Ömer bu dilden anlamiyor :" Sen yanlis okudun !" diyor...Yani ic ice yasayan müslümanlar, biri birinin dilinden anlamiyor öylemi??
Yaw elinizi vicdaniniza koyunda bir düsünün ....Bu Insan kelami degil, gelen Peygamber Alemlere rahmet olan peygamber...böyle basit seylerdemi ariyorsunuz siz onu?? Yedi manadan bahsetmekde aslinda o hadisde, o hadisin daha bir cok benzerleri var...Sen birine takilma, digerlerinide bul :)


Isinize gelmeyince ic ice olan yedi manayi ne cabukda kaldiriyorsunuz..Oysa en basda Islam büyükleri bunu aciklamisdir....Zahiri islam ile bagdasmiyorsa bu Kuran yahut batini düsününlerin sorunu degil, zahiri islamin Sorunudur...

Buyur biz idrakimiz kadar acikladik ayeti, birde sen acikla...Eger daha iyi aciklamasi var ise söylede bizde aydinlanalim, hatamiz var ise , kisa yoldan dönelim...Günah islemekden kurtulalim...

En son yazdigin hadislere gelince...En eski hadisleri sana akdarayimda...Sen bunu bana acikla...

"Benden Kur'an dışında bir şey yazmayın. Kim, benden Kur'an dışında bir şey yazmışsa, onu imha etsin."
Muslim-Zuhd/72(3004) /4137 Ebu Davud-İlm/3(3647) /4136 Musned-c.3/12,21,39 Darimi-Mukaddime/42

"Sahabe Peygamber 'den sözlerini yazmak için izin istediler. Ancak onlara izin verilmedi." Darimi-Mukaddime/41-43

"Peygamber 'den sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi." Tirmizi-İlm/11

İbn Abbas, insanlar hadis rivayetinde laubalileştiler diye hadisleri dinlememeye başladı...Muslim-Mukaddime/7(7) /5216

"Bana isnad edilen hadisler çoğalacaktır. Size benden gelip de Kur'an 'a uygun olanlar bana aittir. Benden gelip de Kur'an 'a aykırı olanlarsa bana ait değildir." Buhari-İsti'zan/13 Muslim-Edeb/32-37 İbn Mace-Edeb/17

Aişe, Peygamber 'in ahlakı hakkında sorulan soruya:" Onun ahlakı Kur'an idi." İbn Hanbel-Musned c.6/188


Ebu Said el-Hudri:" Hadisleri kitap yaparak Kur'an haline getirmek mi istiyorsunuz?" El-Bağdadi-Takyidu'l-İlm s.27

"Size, sarıldığınız sürece asla sapmayacağınız bir şey bırakmış bulunuyorum: Allah 'ın Kitab 'ı." Muslim-15 Bab-19/1218 İbn Mace-25 Bab-84/3074 Ebu Davud-11 Bab-56/1905

Helal Allah 'ın Kitabında helal kıldığı şeydir. Haram da Allah 'ın Kitabında haram kıldığı şeydir. Hakkında sukut ettiği şey ise affedilmiştir. Bunun hakkında soru sorarak yükün altına girmeyiniz." Tirmizi-Libas/6(1726) İbn Mace-Et'ime/60(3367) /5164

-Sizin en hayırlınız Kur'an 'ı öğrenen ve öğretendir."Buhari-Fedailu'l-Kur'an/21 Tirmizi-Fedailu'l-Kur'an/15(2909) Ebu DavudSalat/349(1452) İbn Mace-Mukaddime/16(211) /430

-"Benden Kur'an dışında bir şey yazmayın. Kim, Kur'an 'dan başka bir şey yazmış ise, onu imha etsin." Muslim-Zuhd/72(3004) /4137 Ebu Davud-İlm/3(3647) /4136

Simdi sen söyle bakayim, bu hadisler uydurmamidir? Yoksa Sahihmidir?
ALLAH icin soruyorum söyle , Sahihmidir, uydurmami...Gercekden merak ettim...

 

berguzar

New member
Katılım
31 Ara 2007
Mesajlar
112
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
58
Sayın berguzar

Bu kadar teknik ve derin ayrıntıdan sonra bu sorduğunuz soru, münazarayı "demagojik" üsluba dönüştürür sadece. Sorduğunuz soruya var-yok demek o kadar yüzeysel kalır ki, sadece sizi tatmin eder belki. O yüzden var yada yok diye kabul edin, hangisi sizi memnun ederse.

Mütemadiyen sizin sorularınıza cevap verdim, siz ise benim sorularımı cevapsız bırakıyorsunuz. Bir soru da siz cevaplayın, alıntısız, sade sizin düşünceniz olan da, bende bir yere varabileyim. Ne diyor aşağıda ki ayet, kime diyor, ne emrediyor.

Selam ile


Nisa 80 : "Resule itaat eden Allah'a itaat etmiş olur. Yan çizen çizsin, biz seni onlar üzerine bekçi göndermedik."


Sevgili Bekir:

Resule itaat kurana itaattir, baştan beri bunu savunuyorum ben burada. Aynen öyle kimsenin üzerine bekçi değildi, ancak hadis ya da sünnet adı altında kuranla çelişmeyen şeyleri dayatma mantığı burada da karşımıza çıktı. Mesela elifnisa sordu, peygamber şöyle abdest almıştır bize de öyle öğütlemiştir diye. Ben de şiddetle şunu savundum, Allah maide 6 da abdesti hangi hallerde ve nasıl alacağımız bize tariflemiş, bunun üstüne peygamber asla birşey katmamıştır diyorum. Ve ben sünnete uygun değil de kurana uygun abdest aldığım zaman bu abdestim sahih değil diye kim diyebilir dedim. Bu yüzden resule itaat, kurana itaattir.... Ancak kurana uygun olmayan sünnet ve hadisi red ettiğimiz zaman da peygamber redcisi, hatta bazı arkadaşlar tarafından daha farklı isimlendirmeler ile karşılaştık. Son kez söylüyorum, resule itaat, kurana itaatir. Çünkü o kuran ekseninden şaşmamıştır.

Hepiniz Allaha emanet olasınız...
 

berguzar

New member
Katılım
31 Ara 2007
Mesajlar
112
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
58
Bu sorunuzu yanıtlamayı İMAN'ıma saygısızlık addediyorum.Selametle

Sevgili mücahid:

Kimseye saygısızlık değil niyetim zaten bunu kendine yakıştıramam. Bu soruyu sorma amacım ise bellidir. Ve sorunun cevabı da evettir. Yine de sizi incittiysem özür dilerim...
Hepiniz Allaha emanet olasınız...
 

Elifnisa

New member
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
483
Tepkime puanı
241
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Mesela elifnisa sordu, peygamber şöyle abdest almıştır bize de öyle öğütlemiştir diye. Ben de şiddetle şunu savundum, Allah maide 6 da abdesti hangi hallerde ve nasıl alacağımız bize tariflemiş, bunun üstüne peygamber asla birşey katmamıştır diyorum. Ve ben sünnete uygun değil de kurana uygun abdest aldığım zaman bu abdestim sahih değil diye kim diyebilir dedim. Bu yüzden resule itaat, kurana itaattir.... Ancak kurana uygun olmayan sünnet ve hadisi red ettiğimiz zaman da peygamber redcisi, hatta bazı arkadaşlar tarafından daha farklı isimlendirmeler ile karşılaştık. Son kez söylüyorum, resule itaat, kurana itaatir. Çünkü o kuran ekseninden şaşmamıştır.

Hepiniz Allaha emanet olasınız...

sevgili bergüzar abla,
ben şunu söylüyorum, kuranda yüzünüzü yıkayın demiştir fakat yüz yıkama adeti insanlara göre değişiklik gösterir. yüzden maksat nedir? her kez yüzünü farklı şekil ve biçimlerde yıkar. peygamber efendimiz bize yüzümüzü yıkamayı öğretmiştir.
diyelimki siz ehliyet almak için kitap aldınız ve teoriyi öğrendiniz peki pratiğe nasıl geçeceksiniz? teoriyi öğrendim ben verin ehliyetimi araba kullanıcam diyebilirmisiniz?
hayır teoriden sonra pratigide ogrenmelisiniz. ve bir ogretmen size direksiyonda ders verir. teoride direksiyonu tutun der, pratikte ögretmen direksiyonu nasıl tutacagınızı gosterir.
peygamberimiz postacı değildir kuranı alın okuyun ben gidiyorum dememiş pratikte hayat biçimi haline getirmiştir ve insanlara neyi nasıl yapacaklarını öğretmiştir.
ayrıca makyaj konusuna değinmeyecektim ama kuranı referans aldığınızı söylüyorsunuz ama makyajımı yaparım diyorsunuz?
ben bir bayan olarak makyajın neden yapıldığını iyi bilirim bakımlılıkla filan alakalı değil bu... hacı şakirle yüzünü yıkayan ve nurlu bir yüze sahip olan kadın bakımlıdır yoksa 10 ton boyalı yüzle sokaga cıkan bayan sadece kendini cazibeli göstermeyi amaç edinir. kuranda boyanın sacınızı acın bakımlı kadın budur diye bir ibare geçmez. insanlara hadislerin yanlışlarını anlatmaya başlamadan önce, önce kendi nefsimizi bir terbiye edelim gerçekten kuran ahlakına uyuyormuyuz bir bakalım ondan sonra kalkıp ahkam keselim lütfen.
 

berguzar

New member
Katılım
31 Ara 2007
Mesajlar
112
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
58
sevgili bergüzar abla,
ben şunu söylüyorum, kuranda yüzünüzü yıkayın demiştir fakat yüz yıkama adeti insanlara göre değişiklik gösterir. yüzden maksat nedir? her kez yüzünü farklı şekil ve biçimlerde yıkar. peygamber efendimiz bize yüzümüzü yıkamayı öğretmiştir.
diyelimki siz ehliyet almak için kitap aldınız ve teoriyi öğrendiniz peki pratiğe nasıl geçeceksiniz? teoriyi öğrendim ben verin ehliyetimi araba kullanıcam diyebilirmisiniz?
hayır teoriden sonra pratigide ogrenmelisiniz. ve bir ogretmen size direksiyonda ders verir. teoride direksiyonu tutun der, pratikte ögretmen direksiyonu nasıl tutacagınızı gosterir.....Güzel kardeşim, yeni doğmuş bir bebek 1 yaşlarında yürümeye başlar ve kimse ona bak böyle yürüyeceksin de demez, bu kendiliğinden gelişir, verdiğiniz örnek oturmuyor konuya. Birine yüzünü yıka desen, yüzünün neresi olduğunu biliyorsa zaten yıkar, ama insan yüzünün neresi olduğunu bilmiyorsa buna yapılacak birşey yoktur.
peygamberimiz postacı değildir kuranı alın okuyun ben gidiyorum dememiş pratikte hayat biçimi haline getirmiştir ve insanlara neyi nasıl yapacaklarını öğretmiştir. ....Peygambere postacı kelimesini senin gibi düşünenler bizim söylemimizmiş gibi lanse ediyor ve sende bunlara alet oluyorsun maalesef. Peygamber elçidir, Allahın hükmünü bize ileten kişidir ancak hiçbirimizin yapıp ettiklerinden sorumlu olmadığı da kuranla sabittir....
ayrıca makyaj konusuna değinmeyecektim ama kuranı referans aldığınızı söylüyorsunuz ama makyajımı yaparım diyorsunuz?
ben bir bayan olarak makyajın neden yapıldığını iyi bilirim bakımlılıkla filan alakalı değil bu...Bu sadece senin şahsına münhasır bir görüş. Bu konuda mücahide dedim ki sen niye traş oluyorsun,erkeğin bakımının cinsellikle alakası olmadığını söyledi, yani sende bir bayan olarak ne yaparsan yap cinsel objesin, bunu göremiyorsan daha ben sana ne diyeyim.... hacı şakirle yüzünü yıkayan ve nurlu bir yüze sahip olan kadın bakımlıdır yoksa 10 ton boyalı yüzle sokaga cıkan bayan sadece kendini cazibeli göstermeyi amaç edinir.... Bu görüş de seni bağlar, cumhurbaşkanının ve başbakanın eşleri tesettürlü, ancak ikisi de makyaj yapıyor ve sen diyorsun ki onlar bile cinsel cazibelerini ön plana çıkarıyorlar, oldumu şimdi senin savunduğun buraya bak. Yüzündeki nur yüzünü yıkadığın sabuna değil, senin takvana bağlıdır, ah bunu bir kavrayabilseniz.... kuranda boyanın sacınızı acın....kuranda başınızı örtün de zorlama bir yorumdur, ancak inanan kadın hürdür, ister kapatır başını ister açar, Allahın istediği insan kimliğini ön plana çıkarmasıdır cinselliğini değil... bakımlı kadın budur diye bir ibare geçmez. ... Bunları bulamazsın kuranda, çünkü kişinin insiyatifine bırakılmıştır....Kuranda hayızlı iken namaz kılmayın ibaresi geçmez ama sen kılmıyorsun hadislere sarılarak... Bu kurana nasıl baktığına bağlıdır....insanlara hadislerin yanlışlarını anlatmaya başlamadan önce, önce kendi nefsimizi bir terbiye edelim gerçekten kuran ahlakına uyuyormuyuz bir bakalım ondan sonra kalkıp ahkam keselim lütfen.
Bu tür söylemler insanları inciten, insanlar üzerinde itham ağırlıklı söylemlerdir, ben bunları söylemekten kaçınırım, çünkü iyi bilirimki kalplerdekini en iyi bilen Allahtır, Allahın esas aldığı takva giysisidir. Bu yüzden beni bu tarz yargılamak ne sizin haddiniz ne de hakkınız diyorum....
 

Elifnisa

New member
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
483
Tepkime puanı
241
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
insanlara hadislerin yanlışlarını anlatmaya başlamadan önce, önce kendi nefsimizi bir terbiye edelim gerçekten kuran ahlakına uyuyormuyuz bir bakalım ondan sonra kalkıp ahkam keselim lütfen.
Bu tür söylemler insanları inciten, insanlar üzerinde itham ağırlıklı söylemlerdir, ben bunları söylemekten kaçınırım, çünkü iyi bilirimki kalplerdekini en iyi bilen Allahtır, Allahın esas aldığı takva giysisidir. Bu yüzden beni bu tarz yargılamak ne sizin haddiniz ne de hakkınız diyorum....

sadece şahsınıza ait değil kendi şahsımada aittir. amacım sizi incitmekte değildir.

Güzel kardeşim, yeni doğmuş bir bebek 1 yaşlarında yürümeye başlar ve kimse ona bak böyle yürüyeceksin de demez, bu kendiliğinden gelişir, verdiğiniz örnek oturmuyor konuya. Birine yüzünü yıka desen, yüzünün neresi olduğunu biliyorsa zaten yıkar, ama insan yüzünün neresi olduğunu bilmiyorsa buna yapılacak birşey yoktur.

Bir bebek sadece içgüdüsel olarak değil aynı zamanda anne ve babasının yaptıklarını takip eder ve onlardan öğrendiğiyle yürüme eylemi hız kazanır.

Peygambere postacı kelimesini senin gibi düşünenler bizim söylemimizmiş gibi lanse ediyor ve sende bunlara alet oluyorsun maalesef. Peygamber elçidir, Allahın hükmünü bize ileten kişidir ancak hiçbirimizin yapıp ettiklerinden sorumlu olmadığı da kuranla sabittir....

elbetteki hz. muhammed kimsenin yaptığından sorumlu değildir ama insanlara tebliğ etmiş ve kuranı anlatmıştır. yoksa sizin dediğiniz gibi ben sorumlu değilim alın okuyun ne yaparsanız yapın dememiştir. burada benim aklıma postacılar geliyor kusura bakmaın.

Bu sadece senin şahsına münhasır bir görüş. Bu konuda mücahide dedim ki sen niye traş oluyorsun,erkeğin bakımının cinsellikle alakası olmadığını söyledi, yani sende bir bayan olarak ne yaparsan yap cinsel objesin, bunu göremiyorsan daha ben sana ne diyeyim....

bu sadece benim şahsıma ait değil topluma ait bir görüştür.
malesef kadınlar sadece eşlerine bakımlı ve güzel görünmeleri gerekirken bunu sadece dışarıya çıkarken yapıyorlar. evlerine eşlerinin yanına gelince ise pijamalar giyilip makyaj siliniyor her ne hikmetse.
erkeğin tıraş olması ile makyaj apayrı bir olay ikisini kıyas etmek yanlış.

Bu görüş de seni bağlar, cumhurbaşkanının ve başbakanın eşleri tesettürlü, ancak ikisi de makyaj yapıyor ve sen diyorsun ki onlar bile cinsel cazibelerini ön plana çıkarıyorlar, oldumu şimdi senin savunduğun buraya bak. Yüzündeki nur yüzünü yıkadığın sabuna değil, senin takvana bağlıdır, ah bunu bir kavrayabilseniz....

bunu sizmi soyluyorsunuz:confused: yorumsuz kalacağım.

kuranda başınızı örtün de zorlama bir yorumdur, ancak inanan kadın hürdür, ister kapatır başını ister açar, Allahın istediği insan kimliğini ön plana çıkarmasıdır cinselliğini değil...

evet dileyen kendi hür iradesiyle başını kapatabilir.
kendini neyin çekici gösterdiğine kadın karar verir. ister çarşafla örter her yerini ister başörtüsüyle. bakışlardan rahatsız olan kadın neye bakıldığını anlar.
 

berguzar

New member
Katılım
31 Ara 2007
Mesajlar
112
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
58
Sevgili Elifnisa:

Peygamberin misyonu konusunda son diyeceğimi diyorum. Sen de kabul ediyorsun kendinden başka kimseden sorumlu tutulmayacağını. Şunu lütfen gözardı etmeyelim, elbette vahye muhatap kendisi, emirleri ilk uygulayan da kendisi. Ancak peygamberin kendi elinden çıkmış bir kaynak yok elimizde. Ölümünden sonra rivayetlerle kaleme alınmış şeyler var ve biz bunlara hadis diyoruz. Bugün peygamber aramızda yaşasaydı zaten bu tartışmalara gerek kalmaz, herkes onu örnek alırdı. Ancak peygamber vefat edeli 1400 yıl oluyor. Sorun bugün ne yapacağız? Rivayetlere bir bakalım, biri kurana uygun, biri değil. O zaman ölçümüz kuran olmalı diyorum ve bu söylem niye sizi bu kadar rahatsız ediyor anlamış değilim?
Cumhurbaşkanı ve başbakanın eşleri meselesi makyajın cazibe olarak kadınların yaptığını söylediğin içindir.
Cinsel obje olarak görülmeni doğal olarak içine sindirememenden kaynaklanıyor. Etrafına bir bak, kış kıyamet, bütün kadınlar soğuktan da olsa kapalı, ancak bu bile kurtaramıyor onları cinsel obje olmaktan. Güzel kardeşim, cinsellikle ilgili melekeler senin fıtratında da vardır, böyle olmasa yeryüzünde üreme olmazdı zaten. Peki pantolonlu bir kadın bir erkeğe cazip geliyorda, pantolonlu bir erkek neden bir kadına cazip gelmesin, fıtrata aykırı değil mi bu?
Sana bakan gözler kör olsun diyorum ne diyeyim, emir iki tarafa da, erkeğe ve kadına da. Haramdan gözünüzü çevirin diyor Allah, erkek ne diyor, o giyindi arkadaş ben bakarım.... Sen istediğin kadar kapan, kuran anlaşılmadıkça bu böyle olacaktır. Arabistanda çarşaflı bir kadına tecavüz etmişler, hakim sormuş niye ettin, çekici buldum demiş. Neyini çekici buldun, kadın kara çarşafın içinde. Çarşafın içindeki hali beni çekti demiş. Buyur işte. Ya da daha vahim bir örnek vereyim, kundakdaki bebeğe tecavüz eden kadın değil erkek... Bebeğin nasıl bir çekiciliği olabilir altını pisletirken... Yani makyaj, kadının yeri evidir vs bunlar hep kadını modern köle konumundan öteye götürmez. Kadın sosyaldir erkek kadar ve toplumdaki işleyişte de sonuna kadar gereklidir her yönden. Ayetlere bir daha bakalım, mümin kadınlarla mümin erkekler birbirlerinin dostlarıdır, velileridir der Allah, bu ayeti görmeyip seni çarşaflara boğan zihniyet utansın ne diyeyim....

Hepiniz Allaha emanet olasınız...
 

berguzar

New member
Katılım
31 Ara 2007
Mesajlar
112
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
58
Merhaba Arkadaşlar:

Benim makyajıma ve makyaja takanlara aşağıdaki ayetleri okumalarını tavsiye ediyorum...


ARAF SURESİ:

Ali Bulaç 26- Ey Ademoğulları, biz sizin çirkin yerlerinizi örtecek bir elbise ve size 'süs kazandıracak bir giyim' indirdik (varettik). Takva ile kuşanıp-donanmak ise, bu daha hayırlıdır. Bu, Allah'ın ayetlerindendir. Umulur ki öğüt alıp-düşünürler.

Diyanet Vakfı 26. Ey Adem oğulları! Size ayıp yerlerinizi örtecek giysi, süslenecek elbise yarattık. Takvâ elbisesi... İşte o daha hayırlıdır. Bunlar Allah'ın âyetlerindendir. Belki düşünüp öğüt alırlar (diye onları indirdi).

Edip Yüksel 7:26 Adem oğulları, size, bedenimizi örtecek6 ve süsleyecek elbiseler hazırladık. Erdemlilik elbisesi ise daha hayırlıdır. Bunlar, ALLAH'ın işaretleridir, olur ki öğüt alırsınız.
Elmalılı Hamdi Yazır 26-Ey Adem oğulları, size çirkin yerlerinizi örtecek ve süs olacak giysi indirdik; fakat takva elbisesi hepsinden hayırlıdır. İşte bu, Allah'ın ayetlerindendir. Gerek ki, düşünüp ibret alırlar.

Süleyman Ateş 26. Ey Adem oğulları, size çirkin yerlerinizi örtecek giysi, süslenecek elbise indirdik. Korunma giysisi, en iyisidir. İşte bu(nlar), Allah'ın ayetlerindendir, belki düşünüp öğüt alırlar.

Yaşar Nuri Öztürk 26 Ey âdemoğulları! Şu bir gerçek ki size, edep yerlerinizi örtecek giysi de indirdik, süs ve gösterişe yarayacak giysi de... Ama korunup sakınmaya yarayan giysi en hayırlısıdır. İşte bu, Allah'ın ayetlerindendir. Düşünüp öğüt almaları umuluyor.


Ali Bulaç 31- Ey Ademoğulları, her mescid yanında ziynetlerinizi takının. Yiyin, için ve israf etmeyin. Çünkü O, israf edenleri sevmez.

Diyanet Vakfı 31. Ey Adem oğulları! Her secde edişinizde güzel elbiselerinizi giyin; yeyin, için, fakat israf etmeyin; çünkü Allah israf edenleri sevmez.

Edip Yüksel 7:31 Adem oğulları, mescitlere giderken süsleniniz. Yiyiniz içiniz; ancak oburluk ve savurganlık yapmayınız. O, oburları ve savurganları sevmez.

Elmalılı Hamdi Yazır 31-Ey Adem oğulları, her mescide gittiğinizde süzünüzü tutunun, yiyin, için; ancak israf etmeyin, çünkü O, israf edenleri sevmez.

Süleyman Ateş 31. Ey Adem oğulları, her mesci(de gidişiniz)de süs(lü, güzel giysiler)inizi alın; yeyin, için, fakat israf etmeyin; çünkü O, israf edenleri sevmez.

Yaşar Nuri Öztürk 31 Ey âdemoğulları! Tüm mescitlerde süslü, güzel giysilerinizi kuşanın. Yiyin, için fakat israf etmeyin. Allah israf edenleri sevmez.

--------------------------------------------------------------------------------

Ali Bulaç 32- De ki: 'Allah'ın kulları için çıkardığı ziyneti ve temiz rızıkları kim haram kılmıştır?' De ki: 'Bunlar, dünya hayatında iman edenler içindir, kıyamet günü ise yalnızca onlarındır.' Bilen bir topluluk için ayetleri böyle birer birer açıklarız.

Diyanet Vakfı 32. De ki: Allah'ın kulları için yarattığı süsü ve temiz rızıkları kim haram kıldı? De ki: Onlar, dünya hayatında, özellikle kıyamet gününde müminlerindir. İşte bilen bir topluluk için âyetleri böyle açıklıyoruz.

Edip Yüksel 7:32 De ki: "ALLAH'ın, kendi kulları için yarattığı süsleri ve güzel rızıkları kim haram edebilir?" De ki: "Onlar dünya hayatında inananlar içindir, ahirette ise sadece onlar içindir." Bilen bir toplum için ayetlerimizi böyle detaylı açıklarız.

Elmalılı Hamdi Yazır 32-De ki: "Allah'ın kulları için yarattığı zineti ve temiz hoş rızıkları kim haram etmiş?" De ki: "Onlar, kıyamet gününde sadece kendilerinin olmak üzere, dünya hayatında iman edenler içindir." İşte bu şekilde ayetleri, ilim sahibi olanlar için ayrıntılarıyla açıklıyoruz.

Süleyman Ateş 32. De ki: "Allah'ın, kulları için çıkardığı süsü ve güzel rızıkları kim haram etti?" De ki: "O, dünya hayatında inananlarındır, kıyamet günü de yalnız onlarındır." İşte biz, bilen bir topluluk için ayetleri böyle açıklıyoruz.

Yaşar Nuri Öztürk 32 De ki: "Allah'ın kulları için çıkardığı süsü, güzel, temiz ve tatlı rızıkları kim haram etmiş?" De ki: "Dünya hayatında onlar, inananlar için de var. Kıyamet gününde ise yalnız inananlar içindir onlar." Bilgiden nasipli bir topluluk için biz, ayetleri böyle ayrıntılı kılıyoruz.

Hepiniz Allaha emanet olasınız...
 

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Tr
Yaşar Nuri Öztürk 26 Ey âdemoğulları! Şu bir gerçek ki size, edep yerlerinizi örtecek giysi de indirdik, süs ve gösterişe yarayacak giysi de... Ama korunup sakınmaya yarayan giysi en hayırlısıdır. İşte bu, Allah'ın ayetlerindendir. Düşünüp öğüt almaları umuluyor.

ALLAH c.c müstehakını versin değerli bergüzar :) Bu ayetten nasıl bir bağdaştırma yaptınızda delil olarak astınız. :D Şarabı da yaratan ALLAH azze ve celle buyurur ki onda bazı faydalar olmasına rağmen içmemeniz sizin için hayırlıdır..Şimdi şarapçılarda bu ayatimi delil alsınlar,şarhoşluklarına.Töbe neuzubillah ..Allaha emanet olun
 

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
42
Konum
Hayatýn içinden
Sevgili Bergüzar verdiğiniz ayetlerin makyaj ile uzaktan yakından alakası yoktur..Araf suresi 26.ayette bahsi geçen "süslenme" fiili dudağa ruj sürme, gözaltına sürme çekme, saç boyatma ile ilgili değildir..Verdiğiniz ayetlerdeki süslünmek giyinmek,kuşanmak anlamdadır..Üzerine yakıştırdığı giysileri giyen bir insan bedenini süslemiş olur..Bakın Yunus suresinde Cenab-ı Allah gökyüzünü nasıl süslüyor?

Biz yakın göğü, bir süsle, yıldızlarla süsledik.(Saffat 6)

"Ey Adem oğulları! Her secde edişinizde güzel elbiselerinizi giyin; yeyin, için, fakat israf etmeyin; çünkü Allah israf edenleri sevmez."(Araf Suresi 31)​

Bu ayette kimin için süslenildiği apaçıktır..Allah(c.c)'ın huzurunda güzel temiz giyimli olmaktan bahseden bir ayetin makyaj yapmak ile alakası olamaz..Bir de bu ayetin devamını okuduğunuzda çok önemli bir husus dikkat çekiyor.."İsraf etmeyin!..Kazanılan parayı makyaj malzemelerine yatırmak israf değilmidir?Yüze sürülen boyaları su ile çıkarmak "su israfı" değilmidir?..
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Sevgili Bekir:

Resule itaat kurana itaattir, baştan beri bunu savunuyorum ben burada. Aynen öyle kimsenin üzerine bekçi değildi, ancak hadis ya da sünnet adı altında kuranla çelişmeyen şeyleri dayatma mantığı burada da karşımıza çıktı. Mesela elifnisa sordu, peygamber şöyle abdest almıştır bize de öyle öğütlemiştir diye. Ben de şiddetle şunu savundum, Allah maide 6 da abdesti hangi hallerde ve nasıl alacağımız bize tariflemiş, bunun üstüne peygamber asla birşey katmamıştır diyorum.

Olmuyor işte Sayın berguzar, olmuyor!

Kendi kafanıza göre ahkam kesiyorsunuz, sonra da ben etmedim, ben demedim deyip, ispat istiyorsunuz.

Ayet, Rasüle itaat, Allah'a itaattir, diyor, siz tahrif edip, Resule itaat Kuran'a itaattir diye dayatıyorsunuz. Nedir burada yaptığınız? Yani şunu tebarüze çalışıyorsunuz. Şimdi Rasül yok, Kur'an var. Rasül'ü yok say, Kur'an dan idrakin kadar ahkam çıkar, amel et. İnanın böyle bir önerme olamaz, inanın. Bir söyleyin bana, hangi ilim, hangi vicdan ile, nasıl değiştirebiliyorsunuz bu ayeti?

İkincisi, Maide Suresi inzal olana kadar, Hz.Peygamber abdest almadı mı? Allah O'na yanlış abdestle mi namaz kıldırdı? Lütfen, sayın berguzar, bu iddialarınız bu forumda çok hafif kalıyor...
 

berguzar

New member
Katılım
31 Ara 2007
Mesajlar
112
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
58
Olmuyor işte Sayın berguzar, olmuyor!

Kendi kafanıza göre ahkam kesiyorsunuz, sonra da ben etmedim, ben demedim deyip, ispat istiyorsunuz. Nerde demişim ben etmedim, ben demedim diye, yapmayın lütfen.....

Ayet, Rasüle itaat, Allah'a itaattir, diyor, siz tahrif edip, Resule itaat Kuran'a itaattir diye dayatıyorsunuz. Nedir burada yaptığınız? Yani şunu tebarüze çalışıyorsunuz. Şimdi Rasül yok, Kur'an var. Yanlış mı bu cümle, resul bu dünyadan göçeli kaç asır olmuş....Rasül'ü yok say, Bizim resulu yok saydığmız tamamen sizin düşünceniz, bize mal etmeyin, benim babam öleli 22 yıl oluyor, o şu an yeryüzünde yok ama benim için sizce yokmu? Aynı şey, buradan yola çıkın....Kur'an dan idrakin kadar ahkam çıkar, amel et. İnanın böyle bir önerme olamaz, inanın. Bir söyleyin bana, hangi ilim, hangi vicdan ile, nasıl değiştirebiliyorsunuz bu ayeti?

İkincisi, Maide Suresi inzal olana kadar, Hz.Peygamber abdest almadı mı? Allah O'na yanlış abdestle mi namaz kıldırdı? Lütfen, sayın berguzar, bu iddialarınız bu forumda çok hafif kalıyor...
Yani Maide suresinden sonra siz diyorsunuz hayır maide suresine göre değil, resul önceden nasıl abdest alıyorsa yine öyle almıştır.

Sevgili bekir:
Resule itaat, kurana itaattir, kurana itaat, Allaha itaattır. Bu bu kadar akla yakın, akıl sahipleri için kurulmuş bir cümledir. Elinizde doğruluğunu ve koruyuculuğunu Allahın üstlendiği bir kitabı 2. plana atıp, hakkında insan söyleminden yani rivayetten başka hiçbir deliliniz olmadığı şeylere itaat nedir, size soruyorum....
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Sevgili bekir:
Resule itaat, kurana itaattir, kurana itaat, Allaha itaattır. Bu bu kadar akla yakın, akıl sahipleri için kurulmuş bir cümledir.


Evet sayın berguzar

Sizin Kur'an ayetlerini nasıl çözdüğünüz belli oldu. Alinin küllahı veliye...

"Resule itaat, kurana itaattir, kurana itaat, Allaha itaattır." Güzel önerme...

Ne güzel, olduysa mübarek olsun.

Ben bu mantıkla her şeyi helal veya haram kılablirim, mazallah... sizin yaptığınız gibi... Gülmekten başka bir şey gelmiyor içimden...
 

berguzar

New member
Katılım
31 Ara 2007
Mesajlar
112
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
58
Evet sayın berguzar

Sizin Kur'an ayetlerini nasıl çözdüğünüz belli oldu. Alinin küllahı veliye...

"Resule itaat, kurana itaattir, kurana itaat, Allaha itaattır." Güzel önerme...

Ne güzel, olduysa mübarek olsun.

Ben bu mantıkla her şeyi helal veya haram kılablirim, mazallah... sizin yaptığınız gibi... Gülmekten başka bir şey gelmiyor içimden...

Sevgili bekir:

Sorularıma cevap vermeyip başka başlıklarda dişine uygun konularda polemik yapmaya devam ediyorsun bu yüzden sorumu buraya alıyorum. (Bu soru başka bir başlıkta fetih e sorulmuştu, özür dilerim ancak ben ikinizi karıştırıyorum hala, kusuruma bakmayınız ancak aynı soruyu size de sormuş olayım ki konu daha iyi anlaşılsın)
Sen abdesti maide 6 ya göremi alıyorsun, Resul şöyle abdest alırdı diye maide 6 nın dışında uygulanan rivayetlere dayanan şekle göre mi alıyorsun?

Resule itaat kurana itattir, kuranda haram-helal-günah-sevap hükümler bellidir bunun üstüne sen bu cümleden nasıl ben de her şeyi helal veya haram kılabilirim gibi bir yöne gittin anlamış değilim, sanırım bu da her zamanki taktik, yani çamur at izi kalsın, yakışmıyor bekir bey hiç yakışmıyor size.....

Biliyorum son paragrafa yine hemen cevaba yelteneceksin, ama yağma yok, önce abdest ile ilgili sorduğum soruya cevap verki sen neye iman ediyorsun biz onu bir görelim.... İman konusunu yanlış anlama, tabi ki Allaha iman ediyorsun ancak biz Resule itaatten ve Allaha itaatten ne anlıyorsun onu görmek için dedim bunu yoksa altında başka birşey yok. Selametle....
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Sevgili bekir:

Sorularıma cevap vermeyip başka başlıklarda dişine uygun konularda polemik yapmaya devam ediyorsun bu yüzden sorumu buraya alıyorum. (Bu soru başka bir başlıkta fetih e sorulmuştu, özür dilerim ancak ben ikinizi karıştırıyorum hala, kusuruma bakmayınız ancak aynı soruyu size de sormuş olayım ki konu daha iyi anlaşılsın)
Sen abdesti maide 6 ya göremi alıyorsun, Resul şöyle abdest alırdı diye maide 6 nın dışında uygulanan rivayetlere dayanan şekle göre mi alıyorsun?

Resule itaat kurana itattir, kuranda haram-helal-günah-sevap hükümler bellidir bunun üstüne sen bu cümleden nasıl ben de her şeyi helal veya haram kılabilirim gibi bir yöne gittin anlamış değilim, sanırım bu da her zamanki taktik, yani çamur at izi kalsın, yakışmıyor bekir bey hiç yakışmıyor size.....

Biliyorum son paragrafa yine hemen cevaba yelteneceksin, ama yağma yok, önce abdest ile ilgili sorduğum soruya cevap verki sen neye iman ediyorsun biz onu bir görelim.... İman konusunu yanlış anlama, tabi ki Allaha iman ediyorsun ancak biz Resule itaatten ve Allaha itaatten ne anlıyorsun onu görmek için dedim bunu yoksa altında başka birşey yok. Selametle....



Sayın berguzar

Hala daha dayatmaya ve tahrife çalışıyorsunuz. Nisa 80. ayet açık. "Resule itaat eden Allah'a itaat etmiş olur." Önce Allah'ın ayetlerini tahrif etmeden okumayı öğrenin, sonra size cevap vereyim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt