Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Mevdudi'den Güzel Tesbitler; Yunus Suresi 84-86

  • Konbuyu başlatan zeynep_hearty
  • Başlangıç tarihi

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
YUSUF / 50. ayet-i kerime Ve kâlel meliku’tûnî bih(bihî), fe lemmâ câehur resûlu kâlerci’ ilâ rabbike fes’elhu mâ bâlun nisvetillâtî katta’ne eydiyehunn(eydiyehunne), inne rabbî bi keydihinne alîm(alîmun).

Ve Melik: “Onu bana getirin.” dedi. Böylece ona, resûl (ulak, haberci) geldiği zaman Yusuf (A.S): “Efendine dön ve ellerini kesen kadınların hali (durumu) nedir, ona sor.” dedi. Muhakkak ki; Rabbim onların hilelerini en iyi bilendir. </I>
bu ayet sizi desteklemiyor nedenmi?

resul elçi demektir, bugün devletin büyükelçilerine bile devletin büyük resulleri denebilir, kelimelere takılı kalmayın... Firavunun elçisi yani resulu onun söyledikleirni iletendir, onunla görüşür ve avama iletir, peki Allahın resulleri ne yapar? onuda yukarda açıkladım. yani firavunun resulu var diye herkes resul olabilir diye birşey yok, yani benim bir işimde elçiliğimi yapan kişi benim resulumdur, bu onu mübarek kılmaz yada bu görevi şahsileştirmez, biz insanların elçisi , cinlerin elçisi, şeytanın elçisi olamazsın demiyoruz biz Allahın elçisi olamazsınız diyoruz...
 

tahsiye72

New member
Katılım
6 Ağu 2006
Mesajlar
350
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
52
benim firavunun elçisi olan resulu kutsallaştırdığımı neredn çıkardın? o resul muhtemelen müslüman bile değil çünkü firavunun habercisi
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
benim firavunun elçisi olan resulu kutsallaştırdığımı neredn çıkardın? o resul muhtemelen müslüman bile değil çünkü firavunun habercisi
kelimelerele oynayarak söylediğimden kaçıyorsunuz ve sürekli sorum artıyor evet sorularma bir mantıklı cevap bekliyorum inşallah....
 

tahsiye72

New member
Katılım
6 Ağu 2006
Mesajlar
350
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
52
kardeş kelimelere takılıp kalan ben değilim bütünü incelersen 7 çeşit resul var bu resullerin en üstü ahsab 40 da belirtilmiş peygamberimiz muhammed vede hatemen nebi yani nebilerin mührü vurulmuş nebilerin sonuncusu ibrahim 4 muminin 44 e göre her devirde her kavme peygamberimizden öncede sonrada resuller gelmiş bu resuller peygamber varisleri veli resuller onların izinde ilahi adalet herkezi tebliğe muhatap kılıyor resuller birde yusuf 50 deki postacı resul firavunun habercisi
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
41
Konum
ruhlar aleminden
kardeş kelimelere takılıp kalan ben değilim bütünü incelersen 7 çeşit resul var bu resullerin en üstü ahsab 40 da belirtilmiş peygamberimiz muhammed vede hatemen nebi yani nebilerin mührü vurulmuş nebilerin sonuncusu ibrahim 4 muminin 44 e göre her devirde her kavme peygamberimizden öncede sonrada resuller gelmiş bu resuller peygamber varisleri onların izinde ilahi adalet herkezi tebliğe muhatap kılıyor resuller birde yusuf 50 deki postacı resul firavunun habercisi

Öyleyse say bakalım Hz Muhamed ( s.a.v.) den sonra gelen Rasülleri ...
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
41
Konum
ruhlar aleminden
kardeş kelimelere takılıp kalan ben değilim bütünü incelersen 7 çeşit resul var bu resullerin en üstü ahsab 40 da belirtilmiş peygamberimiz muhammed vede hatemen nebi yani nebilerin mührü vurulmuş nebilerin sonuncusu ibrahim 4 muminin 44 e göre her devirde her kavme peygamberimizden öncede sonrada resuller gelmiş bu resuller peygamber varisleri onların izinde ilahi adalet herkezi tebliğe muhatap kılıyor resuller birde yusuf 50 deki postacı resul firavunun habercisi

Öyleyse say bakalım Hz Muhamed ( s.a.v.) den sonra gelen Rasülleri ...Geçenlerde sünnet inkarcılığı yaptınız, altta yatan ana gaye bu olsa gerek , o sünnetin doğru olduğu belli değil dediniz ,şimdi daha iyi anlıyorum ki bunun yerine sizin kendisine rasul dediğiniz kişilerin yaptıkların sünnetler size ışık tutuyor, o sünnet out, kendi rasulününüz sünneti in , sizin bu konu açıldığından beri cahil demenize şaşmıyorum, hakketen siz bu ümeti cahil, ümmeti salak yerine koyuyorsunuz,
 

tahsiye72

New member
Katılım
6 Ağu 2006
Mesajlar
350
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
52
..

..

sünnet inkarcılığı yaptın dediğin yazıyı kopyalıyorum el insaf ve yuhh diyorum gerçekten hastasın lafları olmadık manalara çekiyorsun bütün amacın kuran hakikatlerini ortaya çıkaranları sapık ilan etmek tek amacın bu adamın derdine bak ben 1400 senelik evliya resulleri saydırtmaya çalışıyor bunu kim sayabilir diyelimki saydım bu neyi ispatlar sen teşhisi koymuşsun bunlar sapık gürüh nasılsa senin gözünde sen kendi kendini büyülemişsin şartlanmışsın

Benim bir ricam var:
aşağıda yazdığım ayet-sünnet çelişkilerine ve hadis-hadis çelişkilerine birisi çıkıp cevap versin ki işin doğrusunu biz de bilmiyorsak öğrenelim ve memnuniyetle kabul edelim inşallah.
Ama şunu anlayın artık:
Hadislere dikkatli yaklaşalım derken, peygamber efendimizi reddetmek diye bir şeyi kastetmiyoruz. Konuyu bu şekilde anlatmayın, böyle algılamayın. Vebale girersiniz.
hadislere neden dikkatli yaklaşalım?
1-Peygamberimize isnat edilen yalanları dinimizden temizlemek
2-Söylemediği sözler yüzünden yanlış tanınmasına ve anlaşılmasına mani olmak

için.......

İŞTE AMAÇ BUDUR

Ebubekir Peygamberimiz’in vefatından sonra halkı toplamış ve onlara şöyle demiştir: “Sizler Allah’ın elçisinden farklı hadisler naklediyorsunuz. Bu durumda sizden sonrakiler daha büyük anlaşmazlıklara düşecektir. Allah’ın elçisinden hiçbir hadis nakletmeyin. Sizden hadis nakletmenizi isteyenlere deyiniz ki: İşte Allah’ın Kitabı aramızda, onun helalini helal kılın, haramını haram görün.”
Zehebi, Tezkiratul Huffaz 1/3, Buhari 1.cilt


Hz. Ömer diğer şehirlerdeki sahabelere de mektuplar yazarak ellerinde yazılı bulunan hadis mecmualarını yok etmelerini istedi.
İbni Abdil Berr, Camiul Beyanil İlm ve Fazluhu 1/64-65


Hadisler Ömer döneminde çoğalmıştı. Ömer halktan beraberlerinde bulunan hadis sayfalarını getirmelerini istedi. Sonra bunların yakılmasını emrederek şunu söyledi: Kitap Ehli’nin Mişna’sı gibi Müslümanların Mişna’sıdır bunlar.
İbni Sad/Tabakat 5/140

Hz. Ömer çok değerli bir tespitle; Museviler’in dinlerini dejenere edişlerinde Tevrat dışında Mişna adlı kitapları dini kaynak edinişlerini görmüş ve Peygamber’e fatura edilerek dinin kaynağı kılınmak istenen hadislerin bu Mişnalar’ın fonksiyonunu kazanacağını anlamıştır . Buna karşı hem diliyle, hem eliyle mücadele etmiş ve bu mişnaları yakmıştır. Hz. Ömer’in yaktırdığı Mişnalar’daki doğru hadis oranı tahminimizce bugünkü en doğru kabul edilen Buhari’den de, Müslim’den de çok daha yüksektir. çünkü Peygamber’i görenler o dönemde hayattadır, ayrıca ileride olacak siyasi ayrılıklar ve kargaşalar henüz olmamıştır.

Geleneksel İslam’ı savunanlara soralım: Sizce Hz. Ömer Peygamber’i sevmiyor muydu? Peygamber’e sizin kadar (!) saygı duymuyor muydu?

Hz. Osman çok hadis nakletmelerinden dolayı Ebu Hureyre’yi Devş dağlarına göndermekle, Kab’ı Kırede dağlarına sürgün etmekle tehdit etmiştir.
Tahzırul Havas 10b.


4 Halife’nin dışında Peygamberimiz’i gören birçok değerli sahabe, gerek 4 Halife döneminde, gerekse 4 Halifeden sonra arkadaşlarının hadislere karşı takındıkları tavrı benimsemişlerdir. Bu konuda İbni Abbas ve Abdullah bin Mesud adlı meşhur sahabeleri görelim:

Şeddad, İbni Abbas’a “Hz. Peygamber bir şey bıraktı mı?” diye sordu. O da “Sadece Kuran’ın iki kapağı arasında olanları bıraktı.” cevabını verdi.
Buhari K. Fezailul Kuran 16; Müslim K. Fezailus Sahabe 30,31 Ebu Davud K. Fiten 1, Tırmizi K. Fiten 43


ibni Abbas hadis yazmayı yasaklar ve şöyle derdi: “Sizden önceki ümmetlerin sapmaları bu şekilde kitaplar vücuda getirmek yüzünden olmuştur.” İbn Abdül Berr, Camiul Beyanil ilm 1/63-68

Abdullah bin Mesud elinde bir hadis sayfasıyla geldi. Sonra su isteyerek yazıları sildi, sayfanın yakılmasını emretti ve şunu söyledi: “Allah kime bir hadis sayfasının yerini bildirirse ve o da beni bundan haberdar ederse Allah’a yemin ederim ki, Hindistan’da dahi olsa o hadisi arar bulur ve yok ederdim.
Ebu Reyye, Muhammedi Sünnetinin Aydınlatılması s. 27


Hz. Ali minberden şu hutbeyi veriyordu: “Yanında hadis sayfaları bulunanlar gidip onları yoketsinler. Zira halkı helak eden olay, alimlerin naklettikleri hadislere uyarak Kuran’ı terk etmeleridir.”
İbn Abdülberr, Camiul Beyanil İlm


Birgün Hz. Ali’ye gelirler ve “Halk hadislere dalmış.” derler. Hz. Ali sorar: “Gerçekten öyle mi?” “Evet” derler. Peygamber’den işittim ki gelecekte vuku bulabilecek bir fitneden söz ediyordu. “O fitneden kurtuluş nedir, nasıldır?” diye sordum. Resullullah dedi ki:

“Kurtuluş Kuran’dadır. çünkü sizden öncekilerin haberleri de, sizden sonrakilerin haberleri de, aranızdakilerin hükmü de ondadır. O gerçek ile yalanı birbirinden ayıran kesin bir hükümdür, şaka ve boş söz değildir. O’nu terkeden her zorbanın Allah boynunu kırar. Hidayeti, doğru yolu O’ndan başkasında arayanı Allah sapkınlığa düşürür .

O, Allah’ın en sağlam urganıdır. O, hikmetle dolu Kuran’dır. O en doğru yoldur. O, boş arzuların haktan saptıramayacağı, dillerin, karıştırıp belirsiz edemeyeceği, ilim adamlarının doyamayacağı, çok tekrarlanılmasından bıkılmayan, ilginç özellikleri bitip tükenmeyen bir kitaptır.”
Sünen-i Tırmizi/Darimi


Peygamberimizin Kuran'da geçen bir bahsi açıklaması gayet doğaldır. Namaz en güzel örnektir. İtiraz edilen husus : peygamberimize isnat edilen ve Kuran'la çelişen veya Kuran'da yer almayan hükümlerle Dinimizin bozulmaya çalışılmasıdır.
"Dinde zorlama yoktur.”
2Bakara Suresi 256
"Dinini değiştireni öldürün.”
Nesei 78/14,Buhari 12/1883

Bakın bu örnekte Kuranla, (uydurma)hadis çelişmektedir. Şimdi ne yapmayı düşünüyorsunuz? Dinde zorlama yoktur demeyi mi yoksa dinini değiştireni öldürmeyi mi? Birisini seçmek zorundasınız.

Hadis:“Kan aldırmak yapanın da yaptıranın da orucunu bozar.”
Tirmizi Oruç 60/Ebu Davud Oruç 28/Buhari Oruç 32

Hadis:“Peygamber’imiz oruçlu iken kan aldırmış-lardır.”
Ebu Davud Oruç 29-30/Tirmizi Oruç 59/Buhari Tıp 11

Buna ne diyeceksiniz. Hangi hadise göre amel edeceksiniz?

Hadis:“Gerek küçük, gerek büyük tuvaletinizi yaparken kıbleye dönmeyin.”
Hanbel 3/12
Hadis:“Peygamber’imiz bir takım insanların küçük ve büyük tuvaletleri için kıbleye dönmeyi hoş karşılamadıklarından, bu bidatı (hurafeyi) kaldırmak için tuvaletini kıbleye doğru yaptırdı.”
Buhari 4/11

Sizce bu hadislerden hangisi doğrudur? Her ikisi de doğru olamaz. Biri doğruysa diğeri uydurma demektir. Her ikiside sahihtir.
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
41
Konum
ruhlar aleminden
Evet sapık yolda olana hak yolda dersem küfre girmiş olurum, senin dediğin elle tutulur olsa Müseyleme gibi yalancı peygamberler ortadan kaldırılmazdı, bakın siz şunu demiyorsunuz bu insan peygamber varisi, peygamberin yolunda gidiyor, peygamber mesleeği icra ediyor vs gibi şeyler demiyorsunuz, bu insana Allah'ın Rasulu, elçisi diyorsunuz, tüm rasüller de peygamberdir, şimdi yine farklı yorumlayacaksınız ve peygamber kelimesinin farsça olduğunu ve Kuran'da geçmediğini söyleyeceksiniz, halbuki peygamber dendiğinde ki bu tüm dünyada böyle anlaşılır , Allah'ın elçisi, nebisi olması gerekir, sen şimdi bu insan Allah'ın Rasulu ama peygamber değil d iyorsun, hadi diyelim ki senin mantık doğru olsun, o zaman sen de peygambersin, hasan da peygamber, Ramazan da , yeryüzündeki tüm müslümanlar peygamber , haşa böyle bir mantık yoksunluğu nasıl olabilir, hadi bakalım çık çıkabiliyorsan işin içinden

nOT : Doktorsun galiba fakat sağol hasta değilim, teşekkür ederim
 

tahsiye72

New member
Katılım
6 Ağu 2006
Mesajlar
350
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
52
sana şunu söyleyeyim kuranın furkan olduğuna inanıyorsan doğruyu yanlıştan ayırır diyorsan kurandaki peygamber olmayan veli resuller bile 2 kısımdır ve hz isa ile peygamberimiz arasında 600 sene geçmiş bu zaman parçasında insanlar uyarılmıyacaksa Allah nasıl hesap sorar ilahi adalet nerde kaldı İsra 15: ”Biz bir Rasul göndermedikçe kimseye azap edecek değiliz.”

Risaletle vazifeli olan veli insan resuller
16/NAHL-36: Ve le kad beasnâ fî kulli ummetin resûlen eni’budûllâhe vectenibût tâgût(tâgûte), fe minhum men hedallâhu ve minhum men hakkat aleyhid dalâleh(dalâletu), fe sîrû fîl ardı fanzurû keyfe kâne âkıbetul mukezzibîn(mukezzibîne).
Ve andolsun ki Biz, bütün ümmetlerin (milletlerin, kavimlerin) içinde resûl beas ettik (hayata getirdik, vazifeli kıldık). Allah’a kul olsunlar ve taguttan (insan ve cin şeytanlardan) içtinap etsinler (sakınıp kurtulsunlar) diye. Onlardan bir kısmını, ) Allah hidayete erdirdi ve bir kısmının (dilemeyenlerin) üzerine dalâlet hak oldu. Artık yeryüzünde gezin. Böylece yalanlayanların akıbetinin, nasıl olduğuna bakın (görün).

Tassaruf rızasının sahibi veli resuller
3/AL-İ İMRAN-179: Mâ kânallâhu li yezerel mu’minîne alâ mâ entum aleyhi hattâ yemîzel habîse minet tayyib(tayyibi), ve mâ kânallâhu li yutliakum alel gaybi ve lâkinnallâhe yectebî min rusulihî men yeşâu fe âminû billâhi ve rusulih(rusulihî), ve in tu’minû ve tettekû fe lekum ecrun azîm(azîmun).”
Allah mü’minleri; pisi, temizden ayırıncaya kadar, şu üzerinde bulundukları hâl üzere bırakacak değildir. Allah sizi gayb üzerine (gaybten) haberdar edecek de değildir. Fakat Allah, resûllerinden dilediği kimseyi seçer, (gaybı ona, o resûlüne bildirir). O halde, Allah’a ve O’nun resûllerine îmân edin. Ve eğer îmân eder ve takva sahibi olursanız, o zaman sizin için ECRUN AZÎM (büyük mükâfat) var.
72/CİN-26: Âlimul gaybi fe lâ yuzhiru alâ gaybihî ehadâ(ehaden).
Gaybı bilen Allah, gaybı kimseye açıklamaz.
72/CİN-27: İllâ menirtedâ min resûlin fe innehu yesluku min beyni yedeyhi ve min halfihî rasadâ(rasaden).
Ancak resûllerden rızaya (Tasarruf rızası) ulaşanlar müstesna. Öyleyse muhakkak ki O (Allah), onların önünden ve ardından muhafız gönderir.
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Hadis konusunda itinalı davranmayı telkin etmek,hadis naklini yapmayın demek değildir,bu gün en çok hadis rivayet edenlerden Ebu hureyre olmasa idi İslam şeriatı bozgunculara kalmıştı.Allah'ın kitabı baş ucumuzda Büyük gayret ve itina ile nakledilmiş hadisler(bir nevi manevi olarak efendimiz s.a.s)yanı başımızda biz iskender efendiden dinimizi öğrenmeyiz.
 

tahsiye72

New member
Katılım
6 Ağu 2006
Mesajlar
350
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
52
Bu gün Hidayet unutulmuş,Peygamberimiz S.A.V ve sahabenin yaşadığı hayat yaşanmamaktadır
İslam olduğunu söyleyen bu milletlerin içinde bulundukları sefil,geri kalmış ve mutsuz durum,aslında onların gerçekte islam ı yaşamadıklarının kanıtıdır.
Bunun En büyük sebeblerinden bi tanesi Şuan Her millette kendi lisanlarıyla konuşan ,Allah a çağıran,Allah ın tahin ettiği,(peygamber varisleri)İmamlara
tabi olunmaması,ve zamanın diplomalılarına inanılmasından kaynaklanmaktadır.Nefs teskiyesi yapmamış,insanlar kapkara nefsleriyle diplomalarına güvenerek kendilerini din adamı ilan etmiş,yetmez birde Allahın imamlarına iftira atarak halkı yanlış yönlendirmekteler.
 
Üst Alt