Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Bir erkeğin çok eş alması...

Bir erkeğin çok eş alması...

  • Doğru değildir...

    Kullanılan: 2 66.7%
  • Birden fazla eş ile evlenmesi uygundur...

    Kullanılan: 1 33.3%
  • Gerekmediği sürece yanlız bir eş seçilmeli...

    Kullanılan: 1 33.3%
  • Gerekliğine bakılmaksızın birden fazla eş olabilir....

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Kararsızım....

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    3

nicksizadam

New member
Katılım
8 Mar 2007
Mesajlar
314
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
ankara
kesinlikle 4 taneye kadar evlene bilir sakıncası yoktur.eşinin izni olmasada olur.

Bu nasıl bir ifadedir anlayamadım doğrusu.Diyanet işleri başkanımız bile bu kadar sınırları belli açıklamalardan kaçınırken sıradan bir insanın böyle bir ifade dile getirmesi çok düşündürücü açıkcası.
 

nicksizadam

New member
Katılım
8 Mar 2007
Mesajlar
314
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
ankara
ha şöle yola gelin kumam mumamda neymiş ben kumanın ciğerini söker onada onu alacak adamada yediririm.nokta:mad:

Arkadaşlar burası kasap dükkanı değil.Ciğer söküp almak da ne oluyormuş.Atalarımız zamanında iyi demişler:"Büyük laf et büyük laf konuşma" diye.
 
Z

zeynep_hearty

Guest
insanlar çoğu zaman söylediklerinden nadiren söylemediklerinden pişmanlık duyarlar acaba niçin ..selam ve dua ile...
 

txema

New member
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Bu nasıl bir ifadedir anlayamadım doğrusu.Diyanet işleri başkanımız bile bu kadar sınırları belli açıklamalardan kaçınırken sıradan bir insanın böyle bir ifade dile getirmesi çok düşündürücü açıkcası.
sapkınlık olsa gerek...
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
sapkınlık olsa gerek...

arkadaşlar ehli sünnetin söylediği doğru olabilir bende öyle biliyorum
ama emin değilim ayrıca diyanet işleri başkanını falan karıştırmayın o bir devlet görevlesi devletin istemediği bir şeyi söyleyemez.

devlet neyi savunursa onu savunur memurdur diyanet işleri başkanı
 

nicksizadam

New member
Katılım
8 Mar 2007
Mesajlar
314
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
ankara
Diyanet işleri başkanı devletin din alanındaki en yetkin kişisidir.Bir nevi o ülkenin haliesidir.
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
sor bakalım o halifeye idam cezası olmalımı olmamalımı?
 

nicksizadam

New member
Katılım
8 Mar 2007
Mesajlar
314
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
ankara
sor bakalım o halifeye idam cezası olmalımı olmamalımı?

Diyanet işleri başkanlığının mevzuyla ilgili dolaylı olarak İslâm’da korunması gaye edinilen temel değerlerden birisi insan hayatıdır. İnsanın saygınlığı anlayışı, insan hayatını koruyucu tedbirler, müessir fiil ve adam öldürme suçlarının cezalandırılmasında izlenen siyaset hep bu amaca hizmet eder. Bir müslümanın müslüman, zimmî veya anlaşmalı (muâhid) gayri müslimi hataen (yanlışlıkla ve kaza ile) öldürmesi halinde, gereken diğer hukukî ve cezaî müeyyidelere ilâve olarak kefâret ödemesi de gere-kir. Hanefîler’e ve bir grup fakihe göre sadece hataen adam öldürmede kefâret gerekirken fakihlerin çoğunluğu kasten adam öldürmede de gerekli görürler.
Öldürme kefâreti, mümin bir köle âzat etmek, eğer bu-na güç yetmezse iki ay peş peşe oruç tutmak suretiyle ödenir. Bu konuda Kur’an’da şöyle buyurulur: “Yanlışlık-la olması dışında bir müminin bir mümini öldürmeye hakkı olmaz. Yanlışlıkla bir mümini öldüren kimsenin mümin bir köle âzat etmesi ve ölenin ailesine teslim edilecek bir diyet vermesi gereklidir. Meğer ki ölünün ailesi o diyeti bağışlamış ola (o takdirde diyet vermez). Eğer öldürülen mümin olduğu halde, size düşman olan bir toplumdan ise mü-min bir köle âzat etmek lâzımdır. Eğer kendileriyle aranız-da antlaşma bulunan bir toplumdan ise ailesine teslim edi-lecek bir diyet ve bir mümin köleyi âzat etmek gerekir. Bunları bulamayan kimsenin, Allah tarafından tövbesinin kabulü için iki ay peş peşe oruç tutması lâzımdır. Allah her şeyi bilendir, hikmet sahibidir” (en-Nisâ 4/92).

Öldürme kefâretinde önceliğin köle âzat etmeye veril-mesi ve kefâret yükümlülüğü için öldürülen kimsenin müslüman veya gayri müslim olmasının farketmemesi hem insan hayatının ve hürriyetinin temel değer ve gayelerden olması ile hem de buradaki hürriyete kavuşturmanın âdeta ölen kimse yerine dirilişi sembolize etmesiyle a-çıklanabilir. Ayrıca, müslümanlarla birlikte yaşayan gay-ri müslimlerin, yaşama hakkının da koruma ve güvence altında olması gerektiği de âyetten çıkarılan bir sonuç olmaktadır. Ancak kefâret, ibadet grubunda yer aldığı ve bir bakıma tövbe ve Allah’tan bağışlanma dileme mahiye-tinde olduğu için hataen adam öldüren gayri müslimler kefâretle yükümlü tutulmaz ve sadece diyet öderler.
orumu şöyle :
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
ben sana demiyom kurana göre hüküm versin burası laik bir ülke öyle halife malife yoktur.

o diyanet işleri başkanıdır ve memurdur.
 

kaiser

New member
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
peki bi şey sorucam.erkekler 1 den fazla eşle evlenince kendini tatmin ediyosa kadınlar ne olacak.onların 1 den fazla eşle aynı zamanda evlenme gibi bir durumu (bana göre imkansız da) olmadığına göre bu sefer de eşini aldatan kadın çoğalır.çünkü erkeğinki nefis te kadının ki değil mi?erkek kendini 1 den fazla kadınla tatmin edecek.
kadında bi tane eşle mi duracak?ve bu toplumda da aldatma sorunu olmayacak,çok özür dileyerek söylüyorum toplum da f.... üretmeyecek?
erkekler açısından mantıklı görünebilir ama biraz fazla erkekçe bir görüş.

asya sana katılıyorum. erkekler hep kendi acılarından konuya bakıyorlar. evlilik kutsaldır.bir erkegin çok eşli olması kesinlikle mantıksızdır.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
EVLENME

Bazı çevreler, İslâm’da her erkeğin dört kadınla evlendirildiğini kadının görüşü-nün sorulmadığını kadının hakkının yenildiğini iddia ederler.

Dört kadınla evlilik (Teaddüt-ü Zevcat) İslâm’da bir emir, mutlaka yapılması gereken bir farz değildir. Belli şartlarda belli özelliğe sahip erkeklere tanınan bir olaydır.

Öncelikle şunu belirtmek gerekir. Kur’an da Allah’ü Teala tek kadınla evliliği Müslümanlara tavsiye etmektedir. Dolayısıyla İslam’da tek eşlilik esastır.

Peki dört kadınla evlilik meselesi nedir ? İslâm’da bir erkeğin bir, iki, üç en çok dört kadınla evlenmesini belli şartlar dahilinde izin vardır. Bunlar kısaca şöyledir :

1-) İlk hanımın izin vermesi : Kadın kocası ile evlenirken, kocasına, benden sonra başka kadınla evlenmezsen seninle evlenirim der, erkekte kabul ederse bir daha başka bir kadınla erkek evlenmez.

Eğer hanımı izin verirse, erkek ancak o zaman ikinci bir hanımla evlenebilir.

2-) Belli şartlarda ancak erkek ikinci bir kadınla evlenebilir. Mesela ; bir savaş olsa erkeklerin sayısı ülke düzeyinde azalsa (her savaşta olduğu gibi) ülkede kadın nüfusu çok, erkek nüfusu az olsa. Medeni kanunlara göre her erkek bir kadınla evlense, fazlalık olan eşitliğin üstünde fazla olan kadınlar ne yapacak? Zina mı, fuhuş mu ? ( I. Dünya savaşından sonra Almanya’da, Fransa’da olduğu gibi )

Medeni kanunlar buna bir çözüm üretemiyor. Ama İslam’ın (tek kadınla eşlilik genel tavsiyesi yanında) Taaddüt-ü Zevcat meselesi gündeme gelir. Sorun kendiliğinden çözülür.

İlk hanımın iznini alan erkek ikinci eşini alır ve toplumda kim kimin eşi, kim kimin çocuğu belli olur. Toplum ahlakı bozulmamış olur. Türkiye’de çağdaş psikiyatrinin kurucusu olan Pr. Dr. Mazhar Osman bu nedenle şunu söyler : “Ben Taaddüt-ü Zevcatı bir kusur değil, kemali eser olduğuna inanıyorum.”

Zaten Avrupa’da tek eşle yaşayan, zina etmeyen , çocuğu belli olan kaç toplum vardır. Kendi toplumunun yapısını çok iyi ben Pr. Dr. Forel şunu söylemektedir : Avrupa’da tek eş taraftarlığı etiket, riyadan başka bir şey değildir.

Erkek hanımını neden kandırsın ki ? Ya izin alır evlenir yada asla zina yapmaz. Batı ise zina, fuhuş, homo-lezbiyen bir toplum olma yolunda, hayvanlarla cinselliğe yönelmiş bir çağdaş lut kavmi konumundadır. Bu nedenle Angutil, “Acele T. zevcat kabul edilmelidir. Geçen her saat toplumsal bir suç olmaktadır.” demektedir.

Wictor Gambot, Charles Richet; tek eşlilik, kadına hoş görünmek için uydurul-muş yalan gösteriştir derler.

Wictor Marqveritte, Ayandan Gogslere, Dr. Charles Richet, Binet Sanglet... batının içine düştüğü buhranı görüp çok kadınla evliliği savunurlar.

3-) Hanımı izin verirse, ( mali, sosyal-kültürel) şartlarda uygun olsa, erkek kendine sorar: Alacağım yeni eş ile eski eşim arasında adaleti sağlayabilecek miyim ? ikisinin çocuklarında da maddi-manevi adaleti gerçekleştirebilir miyim ? cevabı hayır ise erkek yine evlenemez, hanımı izin verse de. Yani üçüncü şart “adalet” dir.

Bu üç şartta bir arada olmalı. Biri eksik olsa, ikinci eş yasaktır.

Özetle erkek ikinci eşle evlenmek isterse; hanımından izin , kendisinden adalet şartına uyma, şartlarında uygun olması gerekir.

Bir erkeğe dört kadınla evlenme izni varda, bir kadına neden dört erkekle evlen-me izni yok ?

1- Çocuk olsa kimin olduğu nasıl belli olacak. Neslin devamı, miras... buna bağlı. Günümüzde bu DNA testleri ile anlaşılabilir. Ya 1400 seneden beri geçen sürede bu nasıl anlaşılacaktı ? O dönemde de İslam, insan ve evlilik vardı.

2-) Pr. Forel’inde belirttiği gibi erkek çok kadına temayüllüdür. Ama kadın bir erkeği sever (onunla evlenir veya evlenemez..).

3-) Kadın gebe kalınca 4 erkek ne yapar ?

4-) Kadın dokuz ayda, erkek bir kaç günde çocuk sahibi olurlar.

5-) Erkek kıskançtır. (İslâm’da ikinci eş ilk hanımın iznine bağlıdır.)

Şimdi bir örnek verelim :

Bir mümin erkek ve kadın düşünelim. Erkek hanımına kötü yoldaki bir kadını gösterip bana izin ver onunla evlenip onu kötü yoldan kurtaralım dese hanımda izin verse , şartlar uygun olsa adaletli davranacağına erkek kanaat getirirse ve o kadınla evlenirse... boyalı basın olayı nasıl değerlendirir ?

“Erkeğe bak, eşi üzerine kuma aldı. Bu adam aşırı dinci, yobaz der, kadın haklarını savunur rolüne girişmez mi; araba lastiği reklamında mayolu kadınları podyumda yürüten bu medya ?

Kadını bataklıktan kurtarmak suç, onu her gün bir kaç erkeğe satma çağdaşlık kabul edilir. Sanki o satılan kadınlar birinin kızı, kardeşi, annesi değil, uzaydan geldiler...!

Metres hayatını savunanlar T.Zevcata karşıdırlar. Genç kızları kandırıp kullanıp atmak varken evlenmeye niyetin yoksa eline bile dokunamazsın kuralını isterler mi bazı medeni (!)lerimiz

Ayrıca istisnai bir durum olan ve toplumun devamını amaçlayan bu tür konular hakkındaki sorular genelde cevap almak için sorulan sorulardan değildir, art niyetli sorulardır

Ezeli Nur sitesinden Alıntı

Allah C.C. razı olsun...
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
asya sana katılıyorum. erkekler hep kendi acılarından konuya bakıyorlar. evlilik kutsaldır.bir erkegin çok eşli olması kesinlikle mantıksızdır.

abi bak konuşurken lafın nereye gittiğine kime dokunduğuna iyi bak.
şimdi sahabelerin bir çoğu çok eşli yaşamış.
peygamberlerin bir çoğuda
padişahlar
halifeler
tam sen yaşama bende istemem
ama yapanada böyle deme lafınızı tartın öyle konuşun.
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
(İslâm’da ikinci eş ilk hanımın iznine bağlıdır.)
ya bundan eminmisiniz ben değil biliyorum ama...
emin değilimde....
 

kaiser

New member
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
abi bak konuşurken lafın nereye gittiğine kime dokunduğuna iyi bak.
şimdi sahabelerin bir çoğu çok eşli yaşamış.
peygamberlerin bir çoğuda
padişahlar
halifeler
tam sen yaşama bende istemem
ama yapanada böyle deme lafınızı tartın öyle konuşun.

lafımı tartıpta konusuyorum. o eskiden olmus seyler. olmus bitmis. simdi gunumuzde bunu savunmak mantıklı degildir.
 

alem-i ervah

New member
Katılım
20 Ocak 2006
Mesajlar
463
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Bir erkeğin islami kurallar dahilinde birden çok eşle evlenmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?

1-Hayır asla kabul edilemez
2-Hayır ama bazen olabilir
3-Evet bu devirde kesinlikle ihtiyaç var
4-Evet ama esnek olunabilir
5-Hele o gün gelsin bakarız

(yazılan hiç bir mesajı okumadan yanıt veriyorum )

Şu gün itibari ile acaba
kaç kişi gerçekten Allah rızasını halis bir şekilde kalbinde gözetebilir..
Kaç kişi 2. bir eşi kat'i surette nefsi için değilde Allah rızası için alabilir...
Kaç kişi allah-u tealadan layıkıyla korkup iki yahut daha fazla olan eşine eşit davranabilir...
Bunları yapabilecekseniz amenna ,
ama yapamayacaksanız bu düşünceyi uzatmanın anlamı yok...

Kalplerden geçeni yanlız ve yanlız ALLAH (cc) bilir...
Rabbim kalbimizi nefsani isteklerden uzak tut
ve kalbimizi islamda sabit kıl..
Amin..

vesselam
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
EVLENME

Bazı çevreler, İslâm’da her erkeğin dört kadınla evlendirildiğini kadının görüşü-nün sorulmadığını kadının hakkının yenildiğini iddia ederler.

Dört kadınla evlilik (Teaddüt-ü Zevcat) İslâm’da bir emir, mutlaka yapılması gereken bir farz değildir. Belli şartlarda belli özelliğe sahip erkeklere tanınan bir olaydır.

Öncelikle şunu belirtmek gerekir. Kur’an da Allah’ü Teala tek kadınla evliliği Müslümanlara tavsiye etmektedir. Dolayısıyla İslam’da tek eşlilik esastır.

Peki dört kadınla evlilik meselesi nedir ? İslâm’da bir erkeğin bir, iki, üç en çok dört kadınla evlenmesini belli şartlar dahilinde izin vardır. Bunlar kısaca şöyledir :

1-) İlk hanımın izin vermesi : Kadın kocası ile evlenirken, kocasına, benden sonra başka kadınla evlenmezsen seninle evlenirim der, erkekte kabul ederse bir daha başka bir kadınla erkek evlenmez.

Eğer hanımı izin verirse, erkek ancak o zaman ikinci bir hanımla evlenebilir.

2-) Belli şartlarda ancak erkek ikinci bir kadınla evlenebilir. Mesela ; bir savaş olsa erkeklerin sayısı ülke düzeyinde azalsa (her savaşta olduğu gibi) ülkede kadın nüfusu çok, erkek nüfusu az olsa. Medeni kanunlara göre her erkek bir kadınla evlense, fazlalık olan eşitliğin üstünde fazla olan kadınlar ne yapacak? Zina mı, fuhuş mu ? ( I. Dünya savaşından sonra Almanya’da, Fransa’da olduğu gibi )

Medeni kanunlar buna bir çözüm üretemiyor. Ama İslam’ın (tek kadınla eşlilik genel tavsiyesi yanında) Taaddüt-ü Zevcat meselesi gündeme gelir. Sorun kendiliğinden çözülür.

İlk hanımın iznini alan erkek ikinci eşini alır ve toplumda kim kimin eşi, kim kimin çocuğu belli olur. Toplum ahlakı bozulmamış olur. Türkiye’de çağdaş psikiyatrinin kurucusu olan Pr. Dr. Mazhar Osman bu nedenle şunu söyler : “Ben Taaddüt-ü Zevcatı bir kusur değil, kemali eser olduğuna inanıyorum.”

Zaten Avrupa’da tek eşle yaşayan, zina etmeyen , çocuğu belli olan kaç toplum vardır. Kendi toplumunun yapısını çok iyi ben Pr. Dr. Forel şunu söylemektedir : Avrupa’da tek eş taraftarlığı etiket, riyadan başka bir şey değildir.

Erkek hanımını neden kandırsın ki ? Ya izin alır evlenir yada asla zina yapmaz. Batı ise zina, fuhuş, homo-lezbiyen bir toplum olma yolunda, hayvanlarla cinselliğe yönelmiş bir çağdaş lut kavmi konumundadır. Bu nedenle Angutil, “Acele T. zevcat kabul edilmelidir. Geçen her saat toplumsal bir suç olmaktadır.” demektedir.

Wictor Gambot, Charles Richet; tek eşlilik, kadına hoş görünmek için uydurul-muş yalan gösteriştir derler.

Wictor Marqveritte, Ayandan Gogslere, Dr. Charles Richet, Binet Sanglet... batının içine düştüğü buhranı görüp çok kadınla evliliği savunurlar.

3-) Hanımı izin verirse, ( mali, sosyal-kültürel) şartlarda uygun olsa, erkek kendine sorar: Alacağım yeni eş ile eski eşim arasında adaleti sağlayabilecek miyim ? ikisinin çocuklarında da maddi-manevi adaleti gerçekleştirebilir miyim ? cevabı hayır ise erkek yine evlenemez, hanımı izin verse de. Yani üçüncü şart “adalet” dir.

Bu üç şartta bir arada olmalı. Biri eksik olsa, ikinci eş yasaktır.

Özetle erkek ikinci eşle evlenmek isterse; hanımından izin , kendisinden adalet şartına uyma, şartlarında uygun olması gerekir.

Bir erkeğe dört kadınla evlenme izni varda, bir kadına neden dört erkekle evlen-me izni yok ?

1- Çocuk olsa kimin olduğu nasıl belli olacak. Neslin devamı, miras... buna bağlı. Günümüzde bu DNA testleri ile anlaşılabilir. Ya 1400 seneden beri geçen sürede bu nasıl anlaşılacaktı ? O dönemde de İslam, insan ve evlilik vardı.

2-) Pr. Forel’inde belirttiği gibi erkek çok kadına temayüllüdür. Ama kadın bir erkeği sever (onunla evlenir veya evlenemez..).

3-) Kadın gebe kalınca 4 erkek ne yapar ?

4-) Kadın dokuz ayda, erkek bir kaç günde çocuk sahibi olurlar.

5-) Erkek kıskançtır. (İslâm’da ikinci eş ilk hanımın iznine bağlıdır.)

Şimdi bir örnek verelim :

Bir mümin erkek ve kadın düşünelim. Erkek hanımına kötü yoldaki bir kadını gösterip bana izin ver onunla evlenip onu kötü yoldan kurtaralım dese hanımda izin verse , şartlar uygun olsa adaletli davranacağına erkek kanaat getirirse ve o kadınla evlenirse... boyalı basın olayı nasıl değerlendirir ?

“Erkeğe bak, eşi üzerine kuma aldı. Bu adam aşırı dinci, yobaz der, kadın haklarını savunur rolüne girişmez mi; araba lastiği reklamında mayolu kadınları podyumda yürüten bu medya ?

Kadını bataklıktan kurtarmak suç, onu her gün bir kaç erkeğe satma çağdaşlık kabul edilir. Sanki o satılan kadınlar birinin kızı, kardeşi, annesi değil, uzaydan geldiler...!

Metres hayatını savunanlar T.Zevcata karşıdırlar. Genç kızları kandırıp kullanıp atmak varken evlenmeye niyetin yoksa eline bile dokunamazsın kuralını isterler mi bazı medeni (!)lerimiz

Ayrıca istisnai bir durum olan ve toplumun devamını amaçlayan bu tür konular hakkındaki sorular genelde cevap almak için sorulan sorulardan değildir, art niyetli sorulardır

Ezeli Nur sitesinden Alıntı

Başka söze lüzum kalmamış.
Allah razı olsun...
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
lafımı tartıpta konusuyorum. o eskiden olmus seyler. olmus bitmis. simdi gunumuzde bunu savunmak mantıklı degildir.

kardeş ben sana yap demiyorum zaten bende yapmam
islamda varmı o zamnda kalmış bu zamanda kalmış
o zaman namazda kılmayalım o zamanda kalmış.
islami konularda konuşurken o zamanda kalmış lafı en sakıncalı laf.
yap yapma sen nasıl istersen öyle yap.
ama olmaz öyle o zaman bu zaman
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
ben yapılmalı demiyorum
yapan yapar diyorum
adama bir şey diyemezsin.
domuz etide şimdi sağlıklı koşullarda üretiliyor o zaman onuda yiyelim mantıklı olur..yapmayın () aşkına
yapan yapar yapmayan yapmaz.
 
A

a.rabia

Guest
ukraynalı olarak anlayamıyorum bitürlü kocanı başka bir kadınla nasıl paylaşabilirsin ama İslamda buna izin varsa demek bazı durumlarda olabilir...
 
Üst Alt